استیم احتمالا روی توسعه سرویسی مشابه استیدیا و xCloud کار می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کدهای مشاهده‌شده در وب‌سایت شرکای والو از معرفی سرویس گیمینگ ابری جدید توسط استیم خبر می‌دهد.
تبلیغات

شرکت والو (Valve)‌ که مالک سرویس استیم است، احتمالا روی سرویس گیمینگ جدیدی کار می‌کند که به‌مانند گوگل استیدیا و مایکروسافت xCloud، از بستر ابری برای پردازش بازی‌ها بهره می‌برد. این اطلاعات که به‌تازگی فاش شده‌اند، ازطریق استخراج کد‌هایی به‌دست آمده که در وب‌سایت شرکت والو وجود داشته‌اند. 

وب‌سایت استیم دیتابیس که به‌صورت منظم تغییرات ایجاد‌شده در استیم و بازی‌های والو را رصد می‌کند، به‌تازگی متوجه وجود قطعه‌کدهای جدیدی روی وب‌سایت والو شده که از شرکا مؤافقت با «Steam Cloud Gaming» را درخواست می‌کند. اگر شخصا تمایل به مشاهده‌ی این قطعه‌کد‌ها دارید، می‌توانید ازطریق صفحه‌ی گیت‌هاب استیم دیتابیس یا وب‌سایت والو با جست‌و‌جو‌ی واژه‌ی «Steam Cloud Gaming Addendum» اقدام کنید.

صفحه‌ی توییتر استیم دیتابیس در رابطه‌ با این موضوع گفته است:

طبق کد‌های به‌روز‌رسانی‌شده در سایت شریک، والو روی «Steam Cloud Gaming» کار می‌کند. شرکا باید ضمیمه‌ای را برای مؤافقت با قوانین امضاء‌ کنند.آیا چنین اتفاقی می‌تواند ظهور رقیبی جدید برای گوگل استیدیا معنا داشته باشد؟

با اسم‌بردن از یک نام، به‌سختی می‌توان با قطعیت درباره‌ی ماهیت سرویس نظر داد؛ اما با‌توجه‌به استفاده از واژه‌ی گیمینگ ابری (Cloud Gaming)، به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ی نزدیک شاهد ظهور سرویس گیمینگ مبتنی‌بر ابر جدیدی مانند گوگل استیدیا یا مایکروسافت xCloud باشیم؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، والو را به امضاء قرارداد‌های جدید با تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی وامی‌دارد.

معرفی سرویس گیمینگ ابری توسط استیم به‌دلیل افزایش حق انتخاب در بازار گیمینگ ابری، قطعا می‌تواند در بهبود کیفیت سرویس‌های موردبحث تأثیرگذار باشد و رقابت هیجان‌انگیزی را رقم بزند. شما همین الان می‌توانید ازطریق Steam Remote Play، Steam Link و Steam Link Anywhere اقدام به استریم بازی‌ها کنید؛ اما در‌ این‌ میان، به اینترنت پرسرعت و رایانه‌ی قدرتمندی احتیاج دارید که در نقش سرور عمل کند. شاید سرویس جدید استیم این اجازه را به کاربران بدهد که بی‌نیاز از سخت‌افزار، اقدام به استریم بازی‌ها بر بستر اینترنت کنند.

تاکنون والو از ارائه‌ی هرگونه توضیحی درباره‌ی این موضوع اجتناب کرده است؛ اما به‌محض نشر اطلاعات جدید، آن‌ را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

دیدگاه خود را در‌ این‌ رابطه با ما و دیگر کاربران در‌میان‌ بگذارید. به‌نظر شما ظهور سرویس‌های گیمینگ ابری به‌ سود گیمر‌ها خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات