هدست واقعیت مجازی؛ راهکار جدید دام‌داران روسیه برای افزایش شیر گاوها

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دام‌داران روسیه قصد دارند با بهره‌گیری از هدست‌های واقعیت مجازی و شبیه‌سازی محیطی آرام و دوست‌داشتنی برای گاوها، میزان شیر تولیدی آن‌ها را افزایش دهند.
تبلیغات

واقعیت مجازی در چند سال گذشته، به‌ویژه از زمانی‌که هدست‌های واقعیت مجازی با کاربرد‌های تجاری روانه‌ی بازار شدند، به صنعتی رو‌به‌رشد تبدیل شده است. توسعه‌ی روزافزون این صنعت فقط به حوزه‌ی بازی محدود نیست و کاربردهای فراوانی در سایر زمینه‌ها مانند پزشکی و فروش املاک و حتی دام‌داری و کشاورزی پیدا کرده است. برخی از این کاربردها مانند تجربه‌ی اخیر دام‌داران روس در مسکو، ممکن است کمی عجیب به‌نظر برسند و نمونه‌ی مشابه آن را ندیده باشیم.

در آزمایشی که هنوزهم در حال انجام است، دام‌داران روسیه تلاش می‌کنند با پوشاندن هدست‌های واقعیت مجازی اصلاح‌شده روی سر گاوها، وضعیت احساسی آن‌ها را بهبود بخشند. این دام‌داران با همکاری دام‌پزشکان و گروهی از توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی، حضور لذت‌بخش در محیط مزرعه‌ی تابستانی را ازطریق هدست‌های واقعیت مجازی، برای گاوها شبیه‌سازی کرده‌اند.

VR HEADSET FOR COWS

نتایج این آزمایش بسیار امید‌بخش است؛ چراکه به بهبود رفتار گاوها منجر شده است و کارشناسان دریافته‌اند این روش موجب کاهش اضطراب آن‌ها می‌شود. در گام بعدی، دام‌داران حاضر در این آزمایش امیدوار هستند استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و به‌دنبال آن بهبود وضعیت احساسی گاو‌ها، به تولید شیر بیشتر منجر شود. البته زمان شروع این مرحله از آزمایش هنوز مشخص نشده است.

از دیدگاه اخلاقی، جوانب و حواشی این تجربه‌ی علمی، قطعا در آینده محل بحث و مناقشه فراوان خواهد بود. به‌هرحال، مجریان این آزمایش انجام آن را گامی رو‌به‌جلو در بهبود بهداشت عاطفی حیوانات دام‌داری‌های صنعتی می‌دانند. این حیوانات در سراسر جهان به‌دلیل وابستگی شدید صنعت تولید شیر و گوشت، متأسفانه اغلب اوقات در شرایط مناسبی به‌سر نمی‌برند.

VR HEADSET FOR COWS

شما در‌این‌باره چه فکر می‌کنید؟ این آزمایش را ایده‌ای جالب می‌دانید یا چنین تجربه‌هایی را نقض حقوق حیوانات قلمداد می‌کنید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات