سقوط ارزش بیت کوین دراثر خط‌و‌نشان دولت چین

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
ارزش بیت‌کوین در یک هفته‌ی اخیر روند نزولی شدیدی در پیش گرفته است، به‌طوری‌که تا ۶٫۵۰۰ دلار نیز کاهش یافته است. چرا ارزش بیت‌کوین به کمترین حد در ۶ ماه اخیر رسید؟
تبلیغات

ارزش بیت‌کوین و اتریوم و ریپل در چند ساعت گذشته به کمترین میزان ۶ ماه گذشته رسید و همین موضوع باعث شد ارزش بازار رمزارزها کاهشی چندمیلیارددلاری تجربه کند. 

بیشتر بخوانید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال

پس از آنکه ارزش بیت‌کوین در ژوئن از مرز ۱۳ هزار دلار عبور کرد، روند صعودی آن متوقف و کاهش ارزش آن آغاز شد. البته این روند کاهشی ادامه‌دار نبود؛ به‌طوری‌که اواخر اکتبر، ارزش بیت‌کوین از ۷٫۵۰۰ دلار به بیش از ۹٫۹۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. درادامه، این رمزارز باردیگر پس از این افزایش کوتاه وارد کانال رکود شد و ساعاتی پیش به کمترین ارزش در ۶ ماه اخیر رسید.

در هفته‌ی گذشته، ارزش بیت‌کوین از ۸٫۶۰۰ دلار به کمتر از ۷٫۱۳۰ دلار رسید و نهایتا از مرز ۷٫۰۰۰ دلار نیز افول کرده و به قیمت کنونی رسید. این کاهش فقط مختص به بیت‌کوین نیست و سایر رمزارزها نیز چنین کاهشی را تجربه کرده‌اند؛ به‌طوری‌که اتریوم از حداکثر ارزش ۱۸۷ دلار به ۱۴۶ دلار کاهش پیدا کرد. به‌گزارش فوربز، دراثر کاهش ارزش در روزهای اخیر، ارزش بازار رمزارزها افتی ۱۷۰ میلیارد دلاری تجربه کرده است. 

دلیل سقوط اخیر ارزش بیت‌کوین چیست؟

کارشناسان حوزه‌ی رمزارزها تهدید جدید بانک مرکزی چین علیه صرافی‌های بیت‌کوین که به‌صورت غیرقانونی در این کشور فعالیت می‌کنند، عامل کاهش قیمت این پول رمزگذاری‌شده خوانده‌اند. براساس اطلاعات ارائه‌شده، بانک مرکزی چین در بیانیه‌ی ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) خود، به صرافی‌ها اخطار داده است درصورت انجام معاملات بیت‌کوین، با آن‌ها برخورد خواهد شد. 

پس از آنکه شی‌جینگ پینگ، رئیس‌جمهور چین، در هفته‌های اخیر از فناوری بلاک‌چین تمجید کرد، معاملات بیت‌کوین در کشور چین افزایش یافت و همین موضوع باعث شد بانک مرکزی چین به این موضوع واکنش نشان و به صرافی‌ها درباره‌ی معامله‌ی بیت‌کوین اخطار دهد که درصورت انجام معامله‌ی غیرقانونی، با واکنش شدیدی مواجه خواهند شد. بنابر اعلام بانک مرکزی چین، سرمایه‌گذاران نباید بیت‌کوین را با بلاک‌چین یکی تصور کنند. 

درواقع، سخنان شی‌جینگ پینگ که از بلاک‌چین تعریف کرده بود، به‌عنوان تأییدی بر فعالیت بیت‌کوین تصور و باعث شده بود بسیاری فکر کنند مواضع چین دربرابر بیت‌کوین تلطیف شده است. همین امر ارزش بیت‌کوین را افزایش داده بود.. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات