ادوبی نقشه راه فتوشاپ آیپد را مشخص کرد

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
مطالعه 7 دقیقه
نقشه‌ی راه فتوشاپ آیپد نشان می‌دهد، اوایل سال ۲۰۲۰ قرار است ویژگی‌های مهمی به این اپلیکیشن کاربردی اضافه شود تا میزان کارایی‌اش روی تبلت‌های اپل بالاتر رود.
تبلیغات

ادوبی مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که در حال ساخت نسخه‌‌ی ویژه‌ای از فتوشاپ (Adobe Photoshop) برای آیپدهای اپل است؛ پس از مدت‌ها انتظار، به‌دنبال برگزاری کنفرانس ادوبی مکس ۲۰۱۹، این نسخه سرانجام به‌صورت عمومی منتشر شد. در ابتدا گفته شده بود فتوشاپ آیپد قرار است «نسخه‌ی واقعی» فتوشاپ باشد؛ این موضوع باعث شد برخی کاربران به‌اشتباه متصور شوند که نسخه‌ی آیپد هنگام انتشار به تمامی ویژگی‌های نسخه‌ی دسکتاپ مجهز خواهد شد. با این‌حال ادوبی خبر مذکور را رد کرد و گفت فتوشاپ تبلت اپل به‌مرور زمان قابلیت‌هایی جدید دریافت می‌کند و کامل‌تر از قبل می‌شود. در ضمن این نسخه از اپلیکیشن محبوب ادوبی شامل برخی ویژگی‌های انحصاری نیز خواهد بود که به‌طور ویژه با قابلیت‌های نمایشگرهای لمسی سازگار شده‌اند. 

ادوبی با بهره‌گیری از تخصص مهندسین خود توانسته است نسخه‌ای از فتوشاپ را توسعه دهد که به‌طور کامل با قابلیت‌های لمسی سازگاری دارد و می‌توان کارهای متعددی را با آن روی تصاویر انجام داد. این شرکت گفته، در نسخه‌ی اول فتوشاپ آیپد سعی کرده است قابلیت‌های مهم‌تر را جای دهد تا امکان استفاده از این اپلیکیشن برای همه فراهم باشد و حتی کسانی هم که پیش‌تر سابقه‌ی کار با فتوشاپ را ندارند، بتوانند حداقل به‌شکلی اولیه با آن آشنایی پیدا کنند. از طریق قابلیت‌های موردبحث می‌توان تغییراتی خاص روی تصاویر اعمال کرد، اما این قابلیت‌ها هنوز کامل نیستند. 

فتوشاپ آیپد / Adobe Photoshop for iPad

کاربر می‌تواند از طریق نسخه‌ی آیپد فتوشاپ، فایل‌های PSD خود را در هر زمان و هر مکان به‌سادگی باز کند و آن‌ها را از طریق ابزارهای مختلف بهبود بخشد؛ به‌لطف قابل‌حمل بودن تبلت‌ها، این امکان به‌خوبی برای کاربران فراهم شده است. نسخه‌ی آیپد فتوشاپ همچون نسخه‌ی دسکتاپ از فایل‌های PSD بسیار حجیم با چندین لایه نیز پشتیبانی می‌کند و از این حیث مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. یکی دیگر از موضوعات مهم این است که روی هر دستگاهی از فتوشاپ استفاده کنید، فایل‌های PSD شما روی سرورهای ادوبی ذخیره می‌شود و می‌توانید بعدا کارتان را از طریق دستگاهی دیگر ادامه دهید. هدف ادوبی از طراحی چنین سیستمی این است که تجربه‌ای لذت‌بخش به کاربر منتقل شود و همه‌چیز به‌شکلی یکپارچه صورت پذیرد.

ادوبی تا پیش از انتشار نسخه‌ی نهایی فتوشاپ آیپد، آن را به‌مدت چندین ماه در اختیار کاربرانی خاص به‌صورت محدود قرار داد تا نظر آن‌ها را درمورد نسخه‌ی جدید از فتوشاپ بسنجد. این شرکت همواره سعی کرده است تا اپلیکیشن‌هایش را در راستای بازخوردهای به‌دست‌رسیده کاربران بهبود بخشد و فتوشاپ آیپد نیز از این قاعده مستثنی نیست. ادوبی می‌گوید همواره در پی آن است تا با بهره‌گیری از نظرات کاربرانش، فتوشاپ آیپد را روزبه‌روز بهبود دهد و قابلیت‌هایی جدید به آن اضافه کند.

ادوبی در ماه اکتبر گذشته، سرانجام از انتشار رسمی فتوشاپ آیپد خبر داد؛ نسخه‌ی اولیه‌ی فتوشاپ آیپد برخی از ابزارهای کاربردی شناخته‌شده را دارد و از این‌رو برای کاربران معمولی، اپلیکیشنی کاربردی به‌شمار می‌آید. با این‌حال نبود شماری از ابزارهای مهم باعث شده است تا افراد زیادی سراغ نسخه‌ی آیپد نروند. در واقع همانطور که اعلام کردیم، برای بهره‌مندی از تمامی ویژگی‌های فتوشاپ در تبلت‌های اپل باید مدتی صبر کنید تا ادوبی آن‌ها را به اپلیکیشن خود اضافه کند. افرادی که تجربه‌ی کار با فتوشاپ آیپد را دارند، می‌گویند ابزارهای ماسک‌گذاری و روتوش عملکردی در حد و اندازه‌ی نسخه‌ی دسکتاپ ندارند. گفته می‌شود، ادوبی قصد دارد نسخه‌ی مستقلی از اپلیکیشنش را با قیمت ماهانه‌ی ۱۰ دلار در دسترس قرار دهد. در حال حاضر ارزان‌ترین راه برای دریافت فتوشاپ آیپد، تهیه‌ی پلن ویژه‌ی ادوبی با نام Photography به قیمت ۱۰ دلار است که شامل اپلیکیشن‌های دیگری هم می‌شود.

فتوشاپ آیپد / Adobe Photoshop for iPad

ادوبی به‌تازگی در اطلاعیه‌ای، نقشه‌ی راه فتوشاپ آیپد را مشخص کرده است تا به ما نشان دهد برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های موردانتظار قرار است دقیقا در چه زمانی برای این اپلیکیشن در دسترس قرار گیرند تا کارایی آن بالاتر رود و بتوان از طریق فتوشاپ، تغییرات بیشتری روی تصاویر به‌شکلی حرفه‌ای‌تر اعمال کرد. ادوبی می‌گوید به‌زودی کاربران خواهند توانست با استفاده از نسخه‌ی رایگان Creative Cloud در بین ۱٬۳۰۰ فونت مختلف به جست‌و‌جو بپردازند و آن‌ها را نصب کنند؛ در واقع در نسخه‌ی iPadOS فتوشاپ، امکان دسترسی به تمامی فونت‌ها برای کاربران فراهم می‌شود. 

ادوبی با گذر زمان قابلیت‌های کاربردی و مهمی را به نسخه‌ی آیپد فتوشاپ اضافه خواهد کرد

بر اساس اعلام رسمی تا پایان سال ۲۰۱۹، ابزار جالب «انتخاب سوژه» (Select Subject) به نسخه‌ی آیپد فتوشاپ اضافه خواهد شد؛ این قابلیت به‌تازگی در نسخه‌ی دسکتاپ نیز گنجانده شده است و با استفاده از توانایی‌های هوش مصنوعی می‌تواند سوژه‌ی اصلی موجود در تصاویر را حدس بزند و آن را انتخاب کند. ادوبی نسخه‌ی اولیه‌ی این قابلیت را در جریان برگزاری کنفرانس مکس ۲۰۱۹ به کاربرانش نشان داد و توانست توجه آن‌ها را جلب کند. براساس ادعای ادوبی، هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های دیگر آیپد به چنین قابلیت قدرتمندی برای شناسایی سوژه‌ها در تصاویر مجهز نشده‌اند و فتوشاپ از این حیث اپلیکیشنی کاملا منحصربه‌فرد به‌شمار می‌آید.

افزون بر این موضوع، ادوبی قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی بهبودهای خاصی را در پشت پرده روی سرورهایش در فضای ابری اعمال کند تا اسناد مختلف به‌شکل سریع‌تری نسبت‌به قبل دانلود و آپلود شوند. یکی از ویژگی‌های مهم فتوشاپ این است که امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های آن در بین نسخه‌ی آیپد و دسکتاپ از طریق قابلیت Cloud Documents وجود دارد. در واقع ادوبی توانسته است سیستم جدیدی را در اسناد ابری‌اش پیاده‌سازی کند که به لطف آن همه‌چیز با سرعت بالاتری انجام خواهد گرفت. ادوبی می‌گوید بهبودهای موردبحث در ماه دسامبر به‌مرور در کل سیستم اعمال خواهند شد.

فتوشاپ آیپد / Adobe Photoshop for iPad

در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ شاهد اضافه‌شدن قابلیت «تصحیح لبه‌» (Refine Edge) به فتوشاپ آیپد خواهیم بود. Refine Edge یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که طبق ادعای کاربران نبود آن در فتوشاپ آیپد به‌شدت حس می‌شود. بدون قابلیت موردبحث، تقریبا امکان ندارد بتوانید لبه‌های سوژه‌های موجود در تصاویر را با دقت بالا انتخاب کنید، بدون اینکه مجبور شوید به‌صورت دستی و در فرآیندی خسته‌کننده به ویرایش برخی پیکسل‌ها بپردازید.

فتوشاپ آیپد قرار است نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به قابلیت کاربردی Refine Edge مجهز شود

 Refine Edge برای هر اپلیکیشنی نظیر فتوشاپ که به‌طور ویژه برای ویرایش تصاویر ساخته شده است، ابزاری ضروری به‌شمار می‌آید. افزون بر این‌ها، فتوشاپ آیپد در نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی میزبان قابلیت Curves نیز خواهد شد و کاربران از طریق آن خواهند توانست رنگ‌ها را به‌شکلی حرفه‌ای تعدیل کنند. بخش Levels فتوشاپ آیپد نیز قرار است بهبودهایی به خود ببیند و تنظیماتی اضافه نظیر گستره‌های رنگی به آن اضافه شود. ادوبی فتوشاپ میزبان برخی بهبودهای دیگر نیز در این زمینه‌ها خواهد بود که جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

یکی از قابلیت‌هایی که در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ به فتوشاپ آیپد اضافه می‌شود، امکان چرخاندن بوم طراحی است؛ به‌لطف قابلیت‌های لمسی آیپد، انجام این کار به‌شکلی دقیق و لذت‌بخش صورت خواهد پذیرفت. فتوشاپ همچنین در همین بازه‌ی زمانی میزبان برخی قابلیت‌های ویژه برای قلم لمسی آیپد یعنی اپل پنسل (Apple Pencil) خواهد بود. نسخه‌ی آیپد فتوشاپ همچنین برخی بهبودها به‌خود خواهد دید تا از طریق آن بتوان به‌شکلی راحت‌تر با تصاویر خام کار کرد. با این‌حال فراموش نکنید، همچنان برای کار روی چنین تصاویری لازم خواهد بود تا آن‌ها ابتدا در لایت‌روم (Adobe Lightroom) پردازش شوند.

فتوشاپ آیپد / Adobe Photoshop for iPad

هشتم آذر امسال جمعه‌ی سیاه (Black Friday) آغاز خواهد شد و شرکت‌های مختلف در این روز محصولات و سرویس‌هایشان را با تخفیفی بسیار عالی در دسترس مشتریان قرار می‌دهند. ادوبی اعلام کرده است که برای بلک فرایدی ۲۰۱۹ برنامه‌هایی ویژه در سر دارد. این شرکت پلن‌های سرویس Creative Cloud را با قیمتی پایین‌تر از حالت معمول به‌فروش می‌رساند تا کاربران بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر به اپلیکیشن‌های مختلف ادوبی دسترسی پیدا کنند. بنابراین اگر به استفاده از نسخه‌ی آیپد فتوشاپ علاقه‌مند هستید، بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید.

شما خوانندگان محترم زومیت چه دیدگاهی درمورد نسخه‌ی آیپد اپلیکیشن ادوبی فتوشاپ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات