مک بوک پرو 16 اینچی اپل هم‌زمان از دو نمایشگر اکسترنال 6K پشتیبانی می‌کند

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل که به‌تازگی معرفی شده است، هم‌زمان از دو نمایشگر 6K پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، چند روز قبل، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با حاشیه‌های باریک‌تر و کیبوردی با مکانیزم قیچی معرفی شد. براساس آخرین اخبار، لپ‌تاپ جدید اپل هم‌زمان از دو نمایشگر اکسترنال با رزولوشن 6K پشتیبانی می‌کند. در اسناد رسمی، پشتیبانی اپل برای لپ‌تاپ مک‌بوک پرو به این موضوع اشاره شده است که دستگاه جدید می‌تواند در پیکربندی‌های مختلفی با چندین نمایشگر استفاده شود. 

مک بوک پرو 16 اینچ / macbook pro 16
  • دو نمایشگر 6K با رزولوشن ۶۰۱۶ در ۳۳۸۴ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
  • دو نمایشگر 5K با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
  • چهار نمایشگر 4K با رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۳۰۴ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
  • یک نمایشگر 5K با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و حداکثر سه نمایشگر 4K با رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۳۰۴ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز 

اگر کاربران قصد داشته باشند لپ ‌تاپ اپل مک‌بوک پرو را به نمایشگر ال‌جی UltraFine متصل کنند، می‌توانند در پیکربندی‌های متفاوتی از نمایشگر ال‌جی استفاده کنند:

  • دو نمایشگر UltraFine 5K ال‌جی با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ با عمق رنگ ۱۰ بیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
  • چهار نمایشگر UltraFine 4K ال‌جی با رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۳۴۰ با عمق رنگ ۸ بیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
  • یک نمایشگر UltraFine 5K ال‌جی که به یک طرف دستگاه و دو نمایشگر UltraFine 4K ال‌جی که به پورت‌های طرف دیگر متصل می‌‌شود. 

باتوجه‌به اینکه مک‌بوک پرو از چهار پورت تاندربولت ۳ (در هر طرف دو پورت) و برای هر جفت پورت فقط از یک درایور بهره می‌برد، اپل در صفحه‌ی پشتیبانی مک‌بوک پرو به این موضوع تأکید می‌کند که برای به‌حداکثررساندن تعداد نمایشگرهای قابل‌اتصال به دستگاه، بهتر است هر نمایشگر به یک طرف مک‌بوک پرو وصل شود. در صفحه‌ی پشتیبانی اپل درباره‌ی این موضوع آمده است: 

مک‌بوک پرو جدید اپل مجهز به چهار پورت تاندربولت ۳ است. هر جفت پورت تاندربولت ۳ (در سمت چپ و راست مک‌بوک پرو) مجهز به باس‌های مختلفی هستند. کاربران برای آنکه بتوانند حداکثر کارایی را از دستگاه خود بگیرند، هر نمایشگر را به پورت‌های یک طرف وصل کنند. امکان اتصال بیش از دو نمایشگر به هر باس وجود ندارد. درصورتی‌که از نمایشگرهای 6K و 5K یا نمایشگرهای 4K با چندین کابل استفاده می‌کنید، از باس‌های مختلف برای هر نمایشگر استفاده کنید. 

یکی از ویژگی‌های جالب‌ مک‌بوک پرو پشتیبانی از نمایشگر 6K‌ است؛ درنتیجه، کاربران می‌توانند به‌راحتی از نمایشگرهای جدید اپل موسوم به Pro Display XDR با رزولوشن کامل استفاده کنند. در نظر داشته باشید مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی هم‌زمان فقط از دو نمایشگر 5K یا چهار نمایشگر 4K پشتیبانی می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات