سهمیه بندی بنزین از بامداد ۲۴ آبان آغاز شد

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دقایقی پیش، آغاز سهمیه‌بندی سوخت در کشور را از بامداد ۲۴ آبان اعلام کرد.
تبلیغات

پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور لحظاتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای در وب‌سایت رسمی شرکت، آغاز طرح سهمیه‌بندی سوخت را اعلام کرد.

براساس مصوبه‌ی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت صفر بامداد امروز (۲۴ آبان)، سهمیه‌بندی بنزین برای تمام وسایل بنزین‌سوز به‌ترتیب زیر انجام خواهد شد:

ردیف

کاربری

میزان سهمیه‌ی بنزین ماهانه

(نرخ اول)

۱

سواری

بنزینی

۶۰ لیتر

دوگانه‌سوز

۳۰ لیتر

۲

تاکسی

بنزینی

۴۰۰ لیتر

دوگانه‌سوز

۲۰۰ لیتر

۳

موتورسیکلت

--

۲۵ لیتر

۴

وانت کم‌مصرف

بنزینی

۲۰۰ لیتر

دوگانه‌سوز

۶۰ لیتر

۵

وانت پرمصرف

بنزینی

۳۰۰ لیتر

دوگانه‌سوز

۱۲۰ لیتر

۶

آمبولانس

--

۵۰۰ لیتر

براساس اطلاعیه‌ای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت تعیین‌شده برای بنزین نیز از این پس بدین شکل خواهد بود:

  • قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای به‌ازای هر لیتر، برابر با ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.
  • قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به‌ازای هر لیتر، برابر با ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.
  • قیمت بنزین سوپر به‌ازای هر لیتر، ۳۵۰۰ تومان خواهد بود.

طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، از ساعت صفر روز ۲۴ آبان، سهمیه‌ی کامل آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ تمام خودروها به کارت سوخت شخصی مالکان واریز شده و سهمیه‌ی خودروهای شخصی به‌مدت ۶ ماه قابل ذخیره است. توجه داشته باشید که استفاده از سهمیه‌ی سوخت، صرفا با استفاده از کارت سوخت شخصی میسر خواهد بود.

توجه داشته باشید که آن دسته از افرادی که تاکنون به‌هر دلیلی موفق به دریافت کارت سوخت شخصی خود نشده‌اند، از ساعت اجرای طرح، سهمیه‌ی سوخت‌شان محفوظ خواهد بود.

افرادی که کارت سوخت ندارند، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده‌اند، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند و نیز کسانی که کارت سوخت برایشان صادر نشده؛ اما در باجه‌ی معطله‌ی شرکت ملی پست است، سهمیه‌ی همه‌ی آن‌ها از امروز محفوظ خواهد بود و ذخیره خواهد شد.

براساس اطلاعیه‌ی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور، نرخ CNG بدون تغییر خواهد بود.

برای تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ و تپ‌سی، مشروط بر آنکه نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معاد سهمیه‌ی مصوب تعلق خواهد گرفت. براساس اطلاعیه‌ی منتشرشده، برای تأمین سوخت خودروهای مسافربر خطی و بین‌شهری، آژانس‌های مسافربری و آموزشگاه‌های رانندگی، تهمیدات لازم اتخاذ شده است که در آینده اعلام خواهد شد.

طبق اطلاعیه‌ی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، به‌منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت‌بارها، مقرر شده است، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور ظرف یک ماه آینده، ضوابط تشویقی برای توسعه‌ی مصرف CNG در خودروها را تنظیم کنند و به تصویب شورای اقتصاد برسانند.

نکته‌ی جالب‌توجه در مورد اطلاعیه‌ی اخیر، به وضعیت خودروهای مورداستفاده در دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری بازمی‌گردد که براساس آن، به هیچ‌کدام از خودروهای یادشه سهمیه‌ی بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند.

در نهایت باید اشاره کرد که براساس اطلاعیه‌ی اخیر، قیمت نفت گاز (گازوئیل) با کارت سوخت جایگاه‌دار بدون تغییر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات