فیسبوک از ماه آوریل بیشتر از سه میلیارد حساب کاربری جعلی حذف کرده است

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدید فیسبوک نشان می‌دهد تعداد حساب‌های کاربری جعلی روی این شبکه‌ی اجتماعی نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
تبلیغات

فیسبوک چهارمین نسخه از گزارش «اجرای استانداردهای خانواده‌ی فیسبوک» را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد نرخ نقض قوانین فیسبوک و همچنین تعداد حساب‌های کاربری جعلی در این شبکه رو به افزایش است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده فیسبوک بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر سال میلادی گذشته، ۱/۵۵ میلیارد حساب کاربری جعلی حذف کرده است. این عدد در بازه‌ی زمانی مشابه سال جاری میلیادی به ۳/۲ میلیارد رسیده است. فیسبوک همچنین بین ماه‌های ژانویه تا مارس هم ۲/۲ میلیارد حساب کاربری جعلی را حذف کرد. به بیان دیگر فیسبوک از ابتدای سال جاری میلادی تا الان ۵/۴ میلیارد حساب کاربری جعلی حذف کرده که این عدد نشان‌دهنده‌ی عمق چالش پیش‌روی فیسبوک است.

اخبار جعلی در فیسبوک

فیسبوک برای تعیین سرفصل‌های مرتبط به موارد قابل پذیرش و موارد غیرقابل پذیرش روی این شبکه‌ی اجتماعی، از مجموعه‌ای استانداردهای مشخص استفاده می‌کند. گزارش جدید فیسبوک روی ۱۰ سرفصل از مجموعه‌ی قوانین محتوای فیسبوک شامل تصاویر عریان و فعالیت‌های جنسی، آزار و اذیت، تصاویر عریان کودکان و سواستفاده‌ی جنسی از کودکان، حساب‌های کاربری جعلی، اظهارنظرهای مبتنی بر نفرت، کالاهای ممنوع شامل مواد مخدر و سلاح غیرقانونی، هرزه‌نگاری، پروپاگاندای تروریستی، تصاویر خشونت‌آمیز و خودکشی یا آسیب رساندن به خود تمرکز دارد. همچنین این گزارش، اینستاگرام را نیز در چهار سرفصل از این موارد ده‌گانه پوشش داده است.

در سومین چارک سال جاری میلادی، ۱۱/۶ میلیون محتوای مربوط به تصاویر عریان کودکان و سواستفاده‌های جنسی از آن‌ها از روی فیسبوک حذف شده است. همچنین ۷۵۴ هزار محتوای مشابه نیز از روی اینستاگرام حذف شده است. این آمار برای محتوای مرتبط با خودکشی یا خودزنی، ۲/۵ میلیون، برای فروش مواد مخدر ۴/۴ میلیون و برای فروش اسلحه ۲/۳ میلیون مورد گزارش شده است.

فیسبوک اعلام کرده میزان مبارزه‌اش با محتوای تبلیغی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش بالاتر از ۹۹ درصد بوده است. این درصد برای همه‌ی پروپاگاندای گروه‌های تروریستی، بالاتر از ۹۸ درصد اعلام شده است.

کریس ساندبری معاون رئیس بخش حقوقی فیسبوک هم در پست جداگانه‌ای توضیح داد که میزان درخواست اطلاعات کاربران فیسبوک از طرف دولت‌ها در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۶ درصد افزایش داشته است. او اعلام کرد در این مدت،‌ در مجمع ۱۲۸ هزار و ۶۱۷ درخواست دراین‌زمینه دریافت شده که ۶۶ درصد آن از طرف دولت آمریکا بوده است. این رقم برای دولت آمریکا نسبت به دوره‌ی شش ماهه‌ی قبل از آن، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

ساندبری در این گزارش همچنین روی اختلال‌های عمدی در اینترنت توسط دولت‌ها تمرکز کرده است. براساس این گزارش، این قبیل اختلال‌ها در این مدت ۶۷ مورد و توسط ۱۵ کشور گزارش شده است. این آمار در شش ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، ۵۳ مورد گزارش شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات