سوپراسپرت جدید فراری روما معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ساعاتی پیش در یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر رم پایتخت ایتالیا، جدیدترین محصول فراری رونمایی شد. این سوپراسپرت مدرن با نام روما، طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات فراری دارد.
تبلیغات

فراری در تلاش است تا تولیدات جدید خود را هماهنگ با سبک طراحی خودروهای اسپرت کلاسیک ایتالیایی عرضه کند. دوران اوج این محصولات، دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی بود که مدل‌های سری 250GT فراری عرضه شد. سوپراسپرت‌ساز اصیل ایتالیا، حتی از نام شهرهای مشهور این کشور خود برای معرفی خودروهای جدیدش استفاده کرده است. پس از مارانلو، مودنا و پورتوفینو، حالا روما به فهرست سوپراسپرت‌های جدید فراری اضافه خواهد شد.

Ferrari Roma

روما از پیشرانه‌ی ۳٫۹ لیتری توربوشارژ V8 فراری استفاده می‌کند تا قدرت ۶۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر داشته باشد. بیشترین قدرت در دور موتور ۷,۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود؛ درحالی‌که نهایت گشتاور بین ۳۰۰۰ تا ۵۷۵۰ دور بر دقیقه، ثابت خواهد بود. روما در زمان ۳٫۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو هم، ۹٫۳ ثانیه اعلام شده است. جدیدترین جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته‌ی ساخت فراری که پیش‌تر روی SF90 استرادله نصب شده بود، برای روما هم استفاده خواهد داشت.

Ferrari Roma

روما یک سوپراسپرت موتور جلو است که همراه‌ کشیدگی کاپوت و جلوپنجره‌ی مشبک با منافذ مربعی، خودروهای کلاسیک فراری را یادآوری می‌کند. با این شرایط، قسمتی از بدنه که در امتداد چراغ‌های جلو و عقب دیده می‌شود، برجستگی قابل ملاحظه‌ای نسبت به دیگر اجزا دارد. مشابه دیتونا، فراری در زبان طراحی جدید خود علاقه‌مند به چراغ‌های باریک و پایین‌تر از لبه‌ی چرخ‌ها است تا ضمن بهبود آیرودینامیک، مدرن و آینده‌نگر جلوه کند. این موضوع در روما هم به‌وضوح دیده می‌شود.

Ferrari Roma

در نمای پشت، چراغ‌ها و اگزوزهای چهارگانه با وفاداری به اصالت طراحی فراری حضور دارند؛ اما حجم‌دهی به سپر عقب و درپوش صندوق، روما را متفاوت از دیگر محصولات شرکت سازنده که تاکنون دیده‌ایم نشان می‌دهد. استفاده از چراغ‌ عقب‌های باریک و خطی، به‌جای نمونه‌های دایره‌ای هم در خودروهای فراری کم‌سابقه است. از نمای جانبی، علاوه‌بر المان‌های مدرن مثل دستگیره‌های مخفی و آینه‌بغل‌های مثلثی شکل، می‌توان روما را الهام‌گرفته از فراری دیتونا طراحی ۱۹۶۸ دانست که سقفی شیب‌دار و کشیده تا انتهای خودرو داشت. با این شرایط، ابعاد بزرگ شیشه‌ی عقب منجر به افزایش روشنایی روز در کابین خواهد شد.

Ferrari Roma

نوآوری در طراحی روما محدود به بدنه و نمای بیرونی نیست. کابین این سوپراسپرت هم در اقدامی بی‌سابقه میان محصولات فراری مجهز به کنسول میانی با برجستگی قابل‌توجه است که فضای بین راننده و سرنشین کنار را تفکیک می‌کند. نمایشگر لمسی با چیدمان عمودی هم برای نخستین بار در کابین یک فراری استفاده شده است. روما دارای پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان (بدون عقربه‌های سنتی)، نمایشگر گرافیکی کنترل امکانات رفاهی برای سرنشین کناری و سیستم صوتی قدرمند با خروجی‌های صدا در طرفین داشبورد و درها کابین خواهد بود تا محصولی مدرن و هماهنگ با نیازهای امروزی باشد.

قیمت نهایی جدیدترین محصول فراری هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان اطمینان داشت، آستانه قیمتی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار داشته باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات