بی‌ ام‌ و M2 CS Racing رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و از مدل M2 CS Racing رونمایی کرد. مدل M2 CS سریع‌ترین نسخه از سری ۲ است و می‌تواند با مرسدس AMG GT و آئودی R8 هم رقابت کند.
تبلیغات

بی‌ام‌و از نسخه مسابقه‌ای M2 CS با نام Racing رونمایی کرد. این مدل همان مدل خیابانی است که به تجهیزات مخصوص مسابقه مجهز شده است. بی‌ام‌و این نسخه را مخصوص شرکت در مسابقات استقامتی VLN و TC America آماده کرده است. بی‌ام‌و M2 CS Racing از همان پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی استفاده می‌کند که در نسخه‌ی خیابانی آن نیز دیده می‌شود. قدرت این پیشرانه به حدود ۲۷۴ تا ۳۶۰ اسب‌بخار محدود شده است که این عدد بسته به قوانین هر یک مسابقات در این بازه تغییر خواهد کرد.

بی‌ام‌و گفته که خریداران می‌توانند قدرت پیشرانه‌ی خودرو را تغییر دهند و حتی به‌زودی بسته تقویتی برای افزایش قدرت تا ۴۴۳ اسب‌بخار نیز معرفی خواهد شد. جعبه‌دنده‌ی به‌کاررفته در این مدل از نوع ۷ سرعته‌ی دوکلاچ بوده که به‌طور ویژه برای این مدل بهینه‌سازی شده است. بی‌ام‌و اشاره نکرده که آیا جعبه‌دنده دستی هم برای M2 CS Racing قابل سفارش است یا خیر.

BMW M2 CS

مدل Racing در مقایسه با نسخه‌های معمولی دارای تغییراتی مانند رینگ‌های ۱۸ اینچی مسابقه‌ای، تایرهای مسابقه‌ای میشلن، ترمزهای ۶ پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و مجرای هوای بزرگ‌تر برای خنک‌کاری دیسک‌های ترمز است. کیت آیرودینامیکی این مدل نیز با استفاده از اسپیلیتر جلوی بزرگ‌تر و باله‌ی عقب مخصوص مسابقه بهینه‌سازی شده است. درون کابین نیز شاهد کناررفتن کنسول استاندارد سری ۲ و جایگزینی آن با کنسول مخصوص خودروهای مسابقه‌ای با کلیدهای درشت‌تر و کاربردی‌تر هستیم. نشان‌دهنده‌های پشت فرمان نیز تغییر کرده‌اند و ستون فرمان تنظیم‌شونده در خودرو نصب شده‌اند. در نهایت نیز بی‌ام‌و در M2 CS Racing اقدام به نصب صندلی‌های مسابقه‌ای طبق استاندارد FIA کرده است که دارای کمربند ایمنی ۶ نقطه‌ای هستند. بی‌ام‌و M2 CS Racing به هیچ وجه خودروی ارزان‌قیمتی نیست و با قیمت ۹۵ هزار یورو (حدود ۱۰۵ هزار دلار) به بازار خواهد آمد.

بی‌ام‌و M2 CS مجهز به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت Cup 2 توانسته رکورد ۱ دقیقه و ۳۴.۹۸ ثانیه را در پیست Sachsenring ثبت کند که حدود نیم ثانیه از زمان مدل M2 Competition نیز سریع‌تر است.

BMW M2 CS

بی‌ام‌و M2 CS با وزن ۱۵۳۲ کیلوگرمی می‌تواند در ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند (البته بی‌ام‌و ادعا می‌کند سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴.۲ ثانیه است). رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها به ۱۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. نگاهی به زمان‌های ثبت‌شده در این پیست نشان می‌دهد که بی‌ام‌و M2 CS از رقبایی مانند پورشه ۹۱۱ کاررا اس با زمان ۱ دقیقه و ۳۵.۱۹ ثانیه، مرسدس بنز GT S با زمان ۱ دقیقه و ۳۵ .۲۵ ثانیه، پورشه کایمن GTS با زمان ۱ دقیقه و ۳۵.۳۵ ثانیه و آئودی R8 V10 با زمان ۱ دقیقه و ۳۵.۶۴ ثانیه سریع‌تر است. در حقیقت تنها خودروهایی که از بی‌ام‌و سریع‌تر بودند پورشه ۹۱۱ GT3 RS و لامبورگینی اونتادور LP700-4 هستند.

M2 CS از پیشرانه‌ی S55 استفاده می‌کند که با پیشرانه‌ی مدل M2 Competition و M4 Competition  یکسان است. این پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربو می‌تواند ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. بی‌ام‌و تنها ۲۲۰۰ دستگاه از مدل M2 CS تولید خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات