چگونه پیام رسانی RCS را در اندروید فعال کنیم؟

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پیام‌رسانی RCS را فعلا تنها در بریتانیا و فرانسه فعال کرده است؛ اما با بهره‌گیری از روشی خاص، کاربران دیگر کشورها نیز می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.
تبلیغات

گوگل با بهره‌گیری از استاندارد RCS اپلیکیشن Messages را در سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی کرده است تا این اپلیکیشن بتواند پیام‌رسانی به‌فرم iMessage را ارائه دهد. گوگل به‌صورت رسمی Messages جدید را که از استاندارد RCS بهره می‌گیرد در بریتانیا و فرانسه منتشر کرده است؛‌ اما با استفاده از روشی خاص می‌توان کاری کرد که اپلیکیشن Messages اندروید به‌صورت اجباری حالتی شبیه به iMessage پیدا کند. آموزش پیش‌رو برای تنظیم‌ مجدد RCS نیز کاربرد دارد.

بدین منظور، ابتدا به فروشگاه گوگلی پلی استور بروید و اپلیکیشن Google Messages Beta را دانلود کنید؛ اگر پیش‌تر این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اید، حتما اطمینان حاصل کنید که به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده باشد. مطمئن شوید که ابزار Carrier Services روی گوشی‌تان نصب شده است. در مرحله‌ی بعد لازم است Activity Launcher را برای اندروید دانلود کنید. پس از انجام این کار، وای‌فای را خاموش و حافظه‌ی ذخیره‌سازی را پاک کنید. در این مرحله Activity Launcher را باز و گزینه‌ی All Activities را انتخاب کنید. 

پس از طی مراحل بالا، به‌دنبال اپلیکیشن Messages بگردید و در منوی زیرین آن، گزینه‌ای تحت عنوان Set RCS Flags را پیدا کنید. پس از ضربه‌زدن روی گزینه‌ی یادشده، گزینه‌ی دیگری را با نام ACS Url پیدا و آن را انتخاب کنید. در منوی باز شده گزینه‌ی http://rcs-acs-prod-us.sandbox.google.com/ را انتخاب کنید و به‌ مرحله‌ی بعد بروید. سپس مراحل راه‌اندازی Android Messages را دنبال کنید؛ این مراحل احتمالا نهایتا سه دقیقه به‌طول خواهند انجامید.

رفع مشکل iMessage

اگر مشاهده کردید که تغییری حاصل نشده است، داده‌ی Carrier Services را پاک و اپلیکیشن Android Messages را به‌صورت اجباری متوقف کنید (Force Stop). سپس باید مجددا Activity Launcher را باز کنید، روی Recent Activities و سپس All Activities ضربه بزنید، دنبال Android Messages بگردید و پس از ورود به آن، گزینه‌ی Set RCS Flags را انتخاب کنید. در نهایت به‌دنبال گزینه‌ی OTP Pattern بگردید و آن را پیدا کنید. منوی جدیدی باز می‌شود که در آن باید به‌دنبال گزینه‌ی زیر بگردید و انتخابش کنید:

Your\sMessenger\sverification\scode\sis\sG-(\d{6})

پس از انجام کارهای بالا، گزینه‌ی Apply را بزنید و دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنید. پس از بازکردن اپلیکیشن Messages خواهید دید که ظاهر آن تغییر کرده و فرمی شبیه به iMessage پیدا کرده است. 

کاربرانی که در بریتانیا یا فرانسه حضور دارند احتمالا تاکنون ظاهر اپلیکیشن پیش‌فرض پیام‌رسانی گوشی‌شان به‌صورت خودکار تغییر کرده است. بااین‌حال روش بالا برای کسانی که در خارج از کشورهای یادشده حضور دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. در ابتدا تصور می‌شد که این روش روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند؛ اما گزارش‌های اخیر نشان داده‌اند که پیام‌رسانی به‌فرم آی‌مسیج در گوشی‌های وان‌پلاس حتی از طریق روش بالا نیز فعال نمی‌شود. ناگفته نماند که روش بالا روی گوشی‌های دو‌سیم‌کارته نیز کار نمی‌کند. 

اگر به مطالب آموزشی علاقه‌مند هستید، حتما به صفحه‌ی ویژه‌‌ی این دسته از مقالات در زومیت سر بزنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات