آذری جهرمی: 5G فناوری غالب جهان در دهه‌ آینده خواهد بود

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات ضمن تأکید بر اینکه 5G فناوری غالب جهان در دهه‌ی آینده خواهد بود، از برنامه‌ریزی‌های کشور برای جذب این فناوری خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پنل ویژه‌ی وزرا در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-2019) سخنرانی کرد و ضمن اشاره به پیشرفت‌های درخورتوجه ایران در حوزه‌ی زیرساخت فناوری اطلاعات در دو سال اخیر، به اتصال ۱۰۰ درصدی شهرها و ۷۸ درصدی روستاهای کشور به شبکه‌ی 4G اشاره کرد. وی بر این موضوع تأکید کرد که فناوری 5G فناوری غالب جهان در دهه‌ی آینده خواهد بود. آذری‌جهرمی دراین‌باره گفت:

دولت با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال‌ توسعه حداکثری زیرساخت‌های ارتباطی است. ایران در حال آماده‌سازی شرایط و بسترهای لازم برای جذب این فناوری ازطریق ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش آگاهی و علاقه‌ی مردم به کاربردهای متعدد و متنوعی است که این فناوری برای زندگی آن‌ها به‌ارمغان خواهد آورد.

وی درادامه‌ی سخنانش، ضمن تجلیل از ظرفیت فراوان جوانان مستعد ایرانی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، حمایت از رشد اقتصاد دیجیتال مبتنی‌بر مشارکت بخش خصوصی و پویایی کشور را یکی از اهداف مهم خود دانست و اعلام کرد هم‌اکنون حدود ۵۷۰ استارتاپ، ۱۳۹ شرکت بزرگ رشدیافته، ۴۵ شتاب‌دهنده و ۱۵ سرمایه‌گذار مشارکت خود را در این طرح آغاز کرده‌اند.

وزیر ارتباطات اهداف مهم طرح نوع‌آفرین را تسهیل فضای فرایندهای ایجاد و رشد استارتاپ‌ها، ایجاد شفافیت، شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، متصل‌کردن کارآفرینان به دانشگاه و ترویج روش‌های تجارت خلاقانه و مبتکرانه ازطریق ارائه‌ی مشوق به پروژه‌های برجسته توصیف کرد.

آذری‌جهرمی درادامه‌ی سخنان خود، از همراهی تعدادی از بهترین استارتاپ‌های ایرانی فعال در زمینه‌های حمل‌ونقل، کشاورزی، تبلیغات، انیمیشن، پیام‌رسان، سلامت و تجارت هوشمند با وی در سفر به ایروان خبر داد و از شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-2019) دعوت کرد ضمن بازدید از پاویون ایران در نمایشگاه (Digi Tec Expo) ایروان، با ظرفیت‌های جذاب این استارتاپ‌ها از نزدیک آشنا شوند.

آذری‌جهرمی در بخش پایانی سخنان خود به موقعیت جغرافیای استراتژیک ایران میان قفقاز و خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت:

ایران یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین مسیرهای انتقال دیتا میان اروپا، خاورمیانه، جنوب و شرق آسیا است. ایران و ارمنستان همکاری تنگاتنگی را برای گسترش اتصال مسیر‌های راهبردی انتقال دیتا در منطقه آغاز کرده‌اند.

وزیر ارتباطات همکاری‌های این‌چنینی را هموارکننده‌ی هم‌گرایی درون‌منطقه‌ای و اتصال فرامنطقه‌ای و ابزاری مؤثر برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه‌گری قدرت‌ها در حوزه‌ی ICT دانست. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات