گلکسی فولد زودتر از زمان مورد ادعای سامسونگ خراب می‌شود

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گلکسی فولد، در دو آزمایش مختلف نشان داده که زودتر از آنچه سامسونگ اعلام کرده، یعنی ۲۰۰ هزار بار تاشدن، خراب خواهد شد.
تبلیغات

به ادعای سامسونگ، گوشی هوشمند گلکسی فولد، ۲۰۰ هزار بار تاشدن را تحمل خواهد کرد که ۵ سال استفاده برای آن تخمین‌ زده می‌شود. سایت CNET تصمیم گرفت این ادعا را به معرض آزمایش بگذارد و با استفاده از یک ربات که گوشی تا و دوباره باز می‌کند، آزمایش را انجام داد.

این فرایند ۴ ساعت زمان برد و می‌توانید آن را از اینجا مشاهده کنید. در انتهای ویدئو، پایانی تلخ در انتظار گوشی است. گلکسی فولد مورد آزمایش پس از گذشت ۱۲۰ هزار بار تاشدن شکست خورد؛ این مقدار ۶۰ درصد از مقدار کل ۲۰۰ هزار بار یا حدود ۳ سال استفاده است.

پیش‌ از این، SquareTrade، آزمایش مشابهی را با استفاده از همان ربات تا‌کننده انجام داد که می‌توانید ویدئوی کوتاه آن را اینجا ببینید. با توجه به اینکه آن‌ها نیز آزمایش خود را در مرتبه‌ی ۱۲۰ هزار بار متوقف کردند، نتیجه کمی امیدوارکننده‌تر بود؛ صفحه‌نمایش تاشده فقط یک پیکسل گیرکرده را نشان داد و لولا شروع به خراب‌شدن کرد. همچنین صفحه‌ی لمسی به‌طور موقت از کار افتاد؛ اما مشکل حل شد و دوباره عود نکرد.

گلکسی فولد

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آسیب در آزمایش CNET بسیار گسترده‌تر است. در ۱۱۹ هزارمین بار، نیمی از صفحه‌نمایش خاموش شد و لولا شروع به ساییده‌شدن و سپس پاره‌شدن کرد. حدود ۱۲ دقیقه بعد، همه‌چیز تمام شد و باوجود کار کردن نیمی از صفحه‌نمایش، لولا از هم جدا شد. ربات تا‌کننده با قدرت زیادی دستگاه را باز می‌کند و اگر با گوشی با ملایمت رفتار کنید، ممکن است گلکسی فولد خود را زمان بیشتری در حالت آماده‌به‌کار نگه‌دارید. همچنین شما نباید گوشی را ساعت‌های طولانی، مانند این دستگاه باز و بسته کنید؛ این مسئله می‌تواند عامل کمک‌کننده‌ای برای عمر بیشتر گوشی باشد.

باوجوداین، دو آزمایش با نتایج متفاوت نشان می‌دهد که شانس نیز در اینجا مهم است. یک دستگاه متحمل صدمات جزئی شد (در گوشی‌های غیرقابل تاشدنی نیز پیکسل‌ها گیر می‌کنند)؛ دیگری به‌طور کامل غیرقابل استفاده بود.

در صورت خراب‌شدن صفحه‌نمایش گلکسی فولد، سامسونگ پیشنهاد تعویض آن با مبلغ ۱۴۹ دلار را می‌دهد. این شرایط فقط برای گوشی‌های خریداری‌شده‌ی امسال معتبر است.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات