لامبورگینی وننو رودستر با قیمت ۸.۳ میلیون دلار حراج شد

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
یکی از زیباترین و ماندگارترین خودروهای لامبورگینی مدل وننو است که از نسخه‌ی رودستر آن فقط ۹ دستگاه تولید شده است.
تبلیغات

یکی از لامبورگینی‌های وننو رودستر تولید‌شده متعلق به تئودور انگوئما اوبیانگ مانگو، معاون رئیس‌جمهور و فرزند تئودور اوبیانگ انگوئما مباسوگو، رئیس‌جمهور گینه‌ی استوایی است. اگر نام او آشنا به‌نظر برسد، به این دلیل است که مقام‌های دادستانی سوئیس در جریان تحقیقات درباره‌ی فساد مالی وی، این خودرو را در سال ۲۰۱۶ به‌همراه یک دستگاه کونیگزگ وان، لافراری، استون‌مارتین ۷۷-۱ و بوگاتی ویرون متوقف کردند. مقام‌های سوئیسی او را به استفاده از بودجه‌های دولتی به‌نفع شخصی و خرید خودروهای گران‌قیمت متهم کرده بودند. مانگو سرانجام با دادستانی سوئیس برای فروش خودروهای سوپراسپرت خود در ازای رفع اتهامات به‌توافق رسید.

veneno

رودستر وننو به‌استثنای خراش جزئی در قسمت چرخ عقب سمت راست، در وضعیت بسیار خوبی قرار داشت. البته این برای فردی که حاضر شد ۸.۳ میلیون دلار برای خرید یک خودرو پرداخت کند، مسئله‌ای نبود. این رودستر اکنون به‌عنوان گران‌ترین لامبورگینی شناخته می‌شود که در حراجی فروخته شده است. این خودرو فقط ۳۲۵ کیلومتر کار کرده است و هنوز لاستیک‌های نصب‌شده در کارخانه روی چهار چرخ آن خودنمایی می‌کند. همچنین، فضای داخلی آن به رنگ بژ است و کیفیت کابین آن از نگه‌داری بسیار خوب و کارکرد کم آن حکایت می‌کند.

veneno

شرکت حراجی Bonhams مسئولیت فروش این لامبورگینی را برعهده داشته است. به خریداری که حاضر شده است برای این رودستر ۴.۷ میلیون دلار بیش از قیمت لامبورگینی سیان پرداخت کند، چادر خودرو و کتابچه‌ها و تجهیزات مرتبط را نیز تحویل داده شد. ناگفته نماند این شرکت در مزایده‌هایی پیش‌ از این، خودروهای کونیگزگ را با قیمت ۴.۶ میلیون دلار، بوگاتی ویرون را ۱.۳۱ میلیون دلار، استون مارتین ۱-۷۷ را به قیمت ۱.۵۵ میلیون دلار و درنهایت فراری لافراری را ۲.۱۹ میلیون دلار فروخته بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات