مشخصات و قیمت پردازنده‌های نسل دهم Core X اینتل منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
براساس اسلایدهای رسمی اینتل، پردازنده‌های نسل دهمی Core X با مشخصات جذاب و قیمت‌هایی جذاب‌تر پا به بازار خواهند گذاشت.
تبلیغات

ماه اکتبر یک ماه بسیار شلوغ، جذاب و هیجان‌انگیز برای دنیای سخت‌افزار خواهد بود. در این ماه کارت‌های گرافیک Radeon RX 5500 از AMD و کارت‌های گرافیک جدید GTX 1660 SUPER و GTX 1650 Ti از انویدیا معرفی خواهند شد. خبر خوب و جالب‌تر این است که اینتل هم در اکتبر از پردازنده‌های نسل دهم Core-X خود رونمایی خواهد کرد که احتمالا این معرفی ۷ اکتبر صورت خواهد گرفت.

از مجموع اخبار و اطلاعات چنین برمی‌آید که پردازنده‌های حرفه‌ای Cascade Lake X اینتل در راه هستند. بنا به اسلایدهای رسمی منتشرشده، اینتل برای رقابت با AMD، قیمت نهایی پردازنده‌های HEDT نسل دهمی خود را کاهش داده و در مقابل هسته‌های پردازشی را افزایش داده است. کاهش قیمت اینتل برای پلتفرم جدید تا ۶۰ دلار برای هر هسته پیش رفته و جالب اینکه هیچ اشاره‌ای به مدل ۱۶ هسته‌ای نشده است.

براساس اسلایدهای رسمی، پردازنده‌های نسل دهمی Core X اینتل شامل مدل‌ ۱۰ هسته‌ای Core i9-10900XE، مدل ۱۲ هسته‌ای i9-10920XE، مدل ۱۴ هسته‌ای i9-10940XE و مدل ۱۸ هسته‌ای i9-10980XE به ترتیب با قیمت‌های حدودی ۶۰۰ دلار، ۷۰۰ دلار، ۸۰۰ دلار و ۹۹۹ دلار رونمایی و عرضه خواهند شد

intel core x

مدل‌های Cascade Lake به ۴۴ باند ارتباطی PCI-Express gen 3.0 مجهز شده‌ و با پشتیبانی از حافظه DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ارائه خواهند شد. این پردازنده‌ها با مادربردهایی با سوکت LGA2066 و تراشه‌ی X299 با به‌روزرسانی BIOS سازگار خواهند بود. اینتل این تراشه‌ها را با هدف جلب رضایت علاقه‌مندان به کامپیوترهای شخصی و سازندگان محتوا ارائه خواهد کرد که در پی ساخت یک سیستم قدرتمند ورک‌استیشن و رندرینگ هستند. با وجود معرفی این پلتفرم در کمتر از یک هفته دیگر، احتمالا ورود آن‌ها به بازار تا ماه نوامبر به طول خواهد انجامید.

پردازنده اینتل

اسلاید رسمی اینتل

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات