گوگل کروم 78 با ویژگی‌های جدید برای ویندوز و مک منتشر شد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
گوگل کروم ۷۸ با ویژگی‌های جدیدی نظیر امکان برقراری تماس و گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر برای رایانه‌های ویندوزی و مک و لینوکس به‌روزرسانی شد.
تبلیغات

ماه گذشته، گوگل به تغییرات جدید مرورگر کروم اشاره کرد که بیشتر درزمینه گزینه‌های بیشتر شخصی‌سازی بودند. اکنون به‌لطف به‌روزرسانی جدید، کاربران مرورگر کروم می‌توانند بیش‌ از تغییرات تصویر پس‌زمینه، مرورگر خود را شخصی‌سازی کنند.

برای دسترسی به گزینه‌های شخصی‌سازی، همچنان باید از دکمه‌ی Customize در قسمت راست و پایین صفحه استفاده کرد. در نسخه‌ی ۷۸ مرورگر کروم، قسمت تصاویر پس‌زمینه تقریبا تغییری نکرده و شما همچنان می‌توانید از میان تصاویر منتخب گوگل یا تصاویر آپلودی‌تان، یکی را به‌عنوان پس‌زمینه انتخاب کنید. با‌این‌حال، اضافه‌شدن قسمت جدیدی به‌نام Shortcut را شاهد هستیم که در صفحه‌ی اصلی، وب‌سایت‌های منتخب را شخصی‌سازی می‌کند. 

هم‌اکنون کاربران می‌توانند وب‌سایت‌های پربازدید خود را در سه حالت مختلف چیدمان کنند: ۱. با انتخاب گزینه‌ی My shortcuts، تنها وب‌سایت‌هایی در بخش یادشده نمایش داده می‌شوند که بیشترین میزان مراجعه‌ی شما را به‌خود اختصاص می‌دهند؛ ۲. اگر قصد داشته باشید فهرست وب‌سایت‌ها را به‌صورت دستی خودتان مرتب‌سازی کنید، گزینه‌ی Most Visited Sites این امکان را دراختیار شما قرار می‌دهد؛ ۳. حالت دیگر Hide Shourcuts است که به‌کلی این قسمت را از صفحه‌ی اصلی پنهان می‌کند.

گزینه‌ی جدید دیگری که به قسمت‌ شخصی‌سازی اضافه‌شده، Color and theme است که به کاربران اجازه‌ می‌دهد از بین ۲۳ تم پیش‌فرض یکی را انتخاب کنند. اگر قصد داشته باشید از رنگ خاصی در کروم استفاده کنید که در این ۲۳ تم پیش‌فرض پیدا نمی‌شود، می‌توانید کد رنگ آن را ازطریق Color Picker انتخاب کنید. توجه کنید این قابلیت فعلا برای همه‌ی کاربران دردسترس نیست.

شخصی سازی گوگل کروم

از قابلیت‌های شخصی‌سازی که بگذریم، به یکی‌ از ویژگی‌های جدید و جذاب مرورگر کروم می‌رسیم که هماهنگی دستگاه‌های اندرویدی را با این مرورگر بیش‌از‌پیش می‌کند. پیش‌تر در سپتامبر، گوگل قابلیت جدیدی به‌نام Send This Page را رونمایی کرد که امکان ارسال لینک‌ها از کامپیوتر به گوشی اندرویدی را فراهم می‌کرد. حال به‌لطف اضافه‌شدن قابلیت جدیدی با نام Click to Call، کاربران می‌توانند با انتخاب شماره‌‌تماس و سپس راست‌کلیک‌کردن روی آن، شماره‌‌تلفن را به گوشی خود ارسال کنند و سپس‌ ازطریق تلفن‌همراه، با آن شماره تماس بگیرند. با انجام این کار، کروم اعلانیه‌ای در گوشی نمایش می‌دهد که با انتخاب آن، مستقیما به صفحه‌ی تماس هدایت می‌شوید. توجه داشته کنید این ویژگی فعلا به‌صورت گسترده دردسترس قرار نگرفته است.

Click to call

در به‌روزرسانی ۷۸ گوگل کروم، طراحی رابط‌ کاربری نیز تغییراتی به‌خود دیده است. هم‌اکنون، اگر نشانگر ماوس را روی زبانه‌ای قرار دهید، به‌جای نمایش نواری باریک از اطلاعات صفحه، نمایش پوششی حبابی را درست در زیر زبانه شاهد خواهیم بود که اطلاعات را در قالبی مشهودتر نمایش می‌دهد. طبق گفته‌ی گوگل، آن‌ها امکان نمایش پیش‌نمایش وب‌سایت را در به‌روزرسانی‌های آتی فراهم می‌کنند.

گوگل کروم

از فوریه‌ی امسال، افزونه‌ی Password Checkup که به بررسی سلامت رمز‌های عبور اختصاص دارد، به‌صورت پیش‌فرض در مرورگر کروم درون‌سازی می‌شود. این افزونه در طول ورودتان به هر سایت، از ورود اشخاص ثالث به حساب کاربری‌تان خبر می‌دهد. نمایش پیام قرمزرنگ به‌معنای تغییر رمزعبور برای حفظ ایمنی حساب‌ کاربری‌تان است و پیام سبز‌رنگ نیز به‌معنی نبود خطر خواهد بود.

گوگل در‌‌این‌‌باره می‌گوید:

اگر تشخیص دهیم نام کاربری و رمزعبورتان یکی‌ از چهارمیلیارد اطلاعات هویتی درمعرض خطر باشد، به‌صورت خودکار هشدار می‌دهیم و پیشنهاد می‌کنیم رمز عبورتان را تغییر دهید.
Password Checkup

افزون‌بر آنچه گفته شد، گوگل در این نسخه از مرورگر کروم پاک‌سازی قسمت Flags را آغاز کرده است. گوگل در توجیه این کارش به کاربران سازمانی اشاره کرده است. قرار است بسیاری از Flag‌ها برای همیشه از مرورگر کروم پاک شوند؛ با‌این‌حال، قرار نیست این پاک‌سازی به تجربه‌ی کاربری افراد عادی صدمه‌‌ای وارد سازد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات