نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش پیکسل 4 گوگل به روشنایی صفحه آن وابسته است

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی صفحه‌نمایش پیکسل ۴ فقط در حالتی دردسترس است که نور صفحه‌نمایش آن بیش از ۷۵ درصد باشد.
تبلیغات

گوگل هفته‌ی پیش در حالی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکسل ال را رونمایی کرد که هر دو محصول از صفحه‌نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز برخوردار هستند؛ اما این نرخ تازه‌سازی در پیکسل ۴ به میزان نور صفحه‌نمایش گوشی وابسته است. تعدادی از کاربران ردیت متوجه شده‌اند زمانی‌که نور صفحه‌نمایش گوشی گوگل پیکسل ۴ از ۷۵ درصد کمتر باشد، نرخ تازه‌سازی آن به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

پایگاه خبری ورج با بررسی این گوشی، کشف کاربران ردیت را تأیید می‌کند. این تأیید به این معنی است که کاربران پیکسل ۴ فقط زمانی حداکثر نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش خود را دراختیار خواهند داشت که روشنایی صفحه‌ی آن روی حداکثر ممکن باشد.

گوگل پیکسل ۴

براساس گزارش ورج، این مسئله زمانی‌که کاربر در محیط آزاد در حال استفاده از گوشی باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما در اغلب موارد میزان روشنایی گوشی در محیط‌های بسته کمتر از ۷۵ درصد است. هنوز مشخص نیست گوگل چرا میزان ۷۵ درصد را برای کاهش نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش پیکسل ۴ انتخاب کرده است.

بررسی‌های droidlife نشان می‌دهد در بخش تنظیمات توسعه‌دهنده می‌توان نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش پیکسل ۴ را روی ۹۰ هرتز ثابت کرد و وابستگی آن به نور صفحه را قطع کرد. براساس گزارش ورج دست‌کاری در این تنظیمات و ثابت‌کردن نرخ تازه‌سازی روی ۹۰ هرتز، احتمالا روی مدت زمان کارکرد باتری تأثیر خواهد گذاشت.

گوشی‌های اندرویدی مثل وان پلاس ۷ تی که از صفحه‌نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برند، همواره این نرخ تازه‌سازی را حفظ می‌کنند؛ اما گوگل تصمیم گرفته این نرخ را به‌صورت خودکار کم کند.

شایان ذکر است گوگل هنوز درباره‌ی دلیل اتخاد چنین تصمیمی اظهارنظر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات