هواوی، رادار برای خودروهای خودران توسعه می‌دهد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مقامات هواوی اعلام کرده‌ است که این شرکت قصد دارد با بهره‌گیری از دانش متخصصانش، برای خودروهای خودران رادار توسعه دهد.
تبلیغات

مدیر اجرایی ارشد هواوی در جریان برگزاری کنفرانسی در کشور چین روی صحنه حاضر شد و اعلام کرد که این شرکت در پی آن است تا با استفاده از فناوری 5G اختصاصی‌اش، به توسعه‌ی رادار برای خودروهای خودران بپردازد. این موضوع نشان می‌دهد که هواوی به‌طور جدی به ایفای نقشی مهم‌تر در صنعت خودروهای خودران فکر می‌کند.

زو ژیجن، مدیر اجرایی ارشد هواوی، در جریان برگزاری کنفرانس مرتبط به خودروهای هوشمند در شهر پکن اعلام کرده که آن‌ها قصد دارند اکوسیستمی را برای حسگرهای مخصوص خودروها راه‌اندازی کنند. براساس گفته‌های مطرح‌شده توسط ژیجن، هواوی با بهره‌گیری از فناوری 5G خود رادار لیزری و همچنین رادار دارای امواج میلی‌متری را توسعه خواهد داد. در حال حاضر زمان دقیقی برای توسعه و عرضه‌ی این رادارها اعلام نشده است.

شرکت‌های مختلف فعال در حوزه‌ی تولید خودرو  و شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری تاکنون در همکاری با یکدیگر، میلیاردها دلار برای خودروهای خودران هزینه کرده‌اند. خبرگزاری روییتر به‌نقل از منابعی آگاه می‌گوید صنعت خودروهای خودران برای رسیدن به «سطح چهارم» سال‌ها زمان نیاز دارد.

خودرو خودران

ظاهرا منظور این افراد از سطح چهارم، سطحی است که خودروهای خودران در آن بتوانند به‌صورت کاملا خودمختار عمل کنند. در واقع خودرویی که به سطح چهارم برسد، می‌تواند در اکثر مواقع، به‌صورت خودمختار تمامی جنبه‌های رانندگی را کنترل کند و به انسان‌ها نیازی نداشته باشد.

حسگرهای مربوط به رادار دارای موج میلی‌متری و رادار لیزری توسط تولیدکنندگان خودروهای خودران به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از فضای اطراف خودرو استفاده می‌شوند و اهمیت بالایی دارند. رسانه‌ای‌شدن تصمیم هواوی برای توسعه‌ی رادار نشان می‌دهد که چین به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد در صنعت خودروهای خودران از ایالات متحده‌ی آمریکا عقب بماند. هواوی در ماه آوریل گذشته سخت‌افزار ارتباطی 5G را برای صنعت خودروهای خودران عرضه کرده بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات