مشخصات تراشه اسنپدراگون 735 کوالکام فاش شد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اسنپدراگون ۷۳۵ عضو جدید تراشه‌های سری اسنپدراگون ۷ کوالکام است که احتمالا پشتیبانی از فناوری 5G را به گوشی‌های هوشمند میان‌رده می‌آورد.
تبلیغات

ماه آوریل گذشته بود که کوالکام به‌صورت رسمی تراشه‌های جدیدی را به خانواده‌ی تراشه‌های سری اسنپدراگون ۷ اضافه کرد. این تراشه‌ها که از آن‌ها با نام اسنپدراگون ۷۳۰ و اسنپدراگون ۷۳۰ جی (Qualcomm Snapdragon 730G) یاد می‌شود، دارای مشخصات فنی قابل‌قبولی برای گوشی‌های میان‌رده‌ی سطح بالا هستند و از لیتوگرافی ۸ نانومتری استفاده می‌کنند. 

از زمان معرفی تراشه‌های موردبحث شاهد استفاده از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند متعددی بوده‌ایم. همچنین درحالی که انتظار داشتیم کوالکام به‌فکر معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ باشد، ظاهرا این شرکت قصد دیگری دارد. گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که کوالکام قصد دارد عضو جدید دیگری را به خانواده‌ی پردازنده‌های سری اسنپدراگون ۷ اضافه کند.

کوالکام

ساعاتی پیش مشخصات فنی کلیدی منتسب به تراشه‌ی جدید معرفی‌نشده‌ی کوالکام در شبکه‌ی اجتماعی توییتر فاش شد. با نگاهی به مشخصات یادشده متوجه می‌شویم که تراشه‌ی جدید موردبحث قرار است قدرت زیادی داشته باشد. در واقع آن‌طور که برخی کارشناسان می‌گویند، اسنپدراگون ۷۳۵ قرار است هنگام معرفی، قدرتمندترین سیستم-روی-چیپ (SoC) میان‌رده‌ی کوالکام باشد.

در توییت موردبحث آمده است:

مشخصات اسنپدراگون ۷۳۵ کوالکام (SM7250):یک هسته‌ی A76 با فرکانس ۲/۳۶ گیگاهرتز + یک هسته‌ی A76 با فرکانس ۲/۳۲ گیگاهرتز + ۶ هسته‌ی A55 با فرکانس ۱/۷۳ گیگاهرتز.مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۲۰.مبتنی‌بر لیتوگرافی ۷ نانومتری.

تراشه‌ی جدید کوالکام که ظاهرا دارای کدنام SM7250 است، از لحاظ هسته‌های‌ پردازشی‌اش حتی بهتر و قدرتمندتر از تراشه‌ی ۷ نانومتری کرین ۸۱۰ به‌شمار می‌آید. درحالی که کرین ۸۱۰ به دو هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس پردازشی ۲/۲۷ گیگاهرتز مجهز شده است، تراشه‌ی میان‌رده‌ی جدید کوالکام دو هسته‌ی Cortex-A76 دارد که یکی از آن‌ها به فرکانس پردازشی ۲/۳۶ مجهز شده و هسته‌ی دیگر با فرکانس پردازشی ۲/۳۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

در ضمن تراشه‌ی جدید میان‌رده‌ی کوالکام به ۶ هسته‌ی Cortex-A55 نیز مجهز شده است که با فرکانس ۱/۷۳ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. از طرفی اسنپدراگون ۷۳۵ از لحاظ واحد پردازش گرافیکی (GPU) پایین‌تر از کرین ۸۱۰ قرار می‌گیرد. البته پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۲۰ اسنپدراگون ۷۳۵ در مقایسه با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۸ اسنپدراگون ۷۳۰ قدرت پردازشی بیشتری دارد. 

اسنپدراگون / snapdragon

در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹، کوالکام در خبری رسمی اعلام کرد که قصد دارد در آینده تراشه‌های جدید خانواده‌ی اسنپدراگون ۷ و اسنپدراگون ۶ را به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) مجهز کند. از همین رو احتمال می‌دهیم اسنپدراگون ۷۳۵ یکی از تراشه‌های موردبحث باشد که قرار است از فناوری 5G استفاده کنند.

در حال حاضر نمی‌دانیم که کوالکام چه تاریخی را برای رونمایی تراشه‌ی جدیدش تعیین کرده است؛ از همین رو نمی‌توانیم تاریخ حدودی عرضه‌ی گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۵ را نیز مشخص کنیم. بااین‌حال پیش‌بینی می‌کنیم این شرکت بخواهد در ماه دسامبر امسال (آذر - دی ۱۳۹۸) با برگزاری رویدادی اختصاصی در هاوایی، تراشه‌ی جدیدش را معرفی کند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات