سامسونگ انتشار قریب‌الوقوع نسخه‌ بتای اندروید 10 برای گلکسی نوت 10 را تایید کرد

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ تأیید کرد که نسخه‌ی بتای اندروید 10 علاوه بر خانواده‌ی گلکسی اس 10 سامسونگ برای خانواده‌ی گلکسی نوت 10 سامسونگ هم منتشر می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ کمتر از یک ماه قبل، خبر انتشار نسخه‌ی آزمایشی One UI 2 را برای خانواده‌ی گلکسی اس 10 تأیید کرده بود. براساس این تأییدیه، صاحبان گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 10 سامسونگ، گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ و گلکسی S10e سامسونگ از انتشار برنامه‌ی آزمایشی اشاره‌شده برای گوشی‌های خود اطمینان یافتند.

در مجموع می‌توان One UI 2 را یک پوسته‌ی نرم‌افزاری اختصاصی نامید که براساس سیستم‌عامل اندروید توسعه یافته است و سامسونگ آن را برای ابزارهای هوشمند اندرویدی خود منتشر می‌کند. این پوسته‌ی اختصاصی برای نخستین بار بر مبنای اندروید 9 پای منتشر شد و در نسخه‌ی دوم آن شاهد به‌کارگیری ویژگی‌های موجود در سیستم‌عامل اندروید 10 هستیم. به این ترتیب دارندگان آن دسته از گوشی‌های سامسونگ که در سطور پیشین به آ‌ن‌ها اشاره شد، با انتشار نسخه‌ی آزمایشی One UI 2 می‌توانند تمام ویژگی‌های انحصاری اندروید 10 را در این گوشی‌ها در اختیار داشته باشند.

سامسونگ

حال سامسونگ از طریق انجمن اختصاصی اینترنتی خود در کره جنوبی به‌صورت رسمی تأیید کرده است که علاوه بر محصولات فوق، اعضای خانواده‌ی گلکسی نوت 10 سامسونگ هم می‌توانند از وجود این ویژگی‌ها بهره‌مند شوند. بدین معنی که نسخه‌ی آزمایشی One UI 2 برای گوشی‌های گلکسی نوت 10 سامسونگ، گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ، گلکسی نوت 10 سامسونگ نسخه 5G و گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ نسخه 5G هم منتشر می‌شود.

انتشار ویژگی‌های انحصاری اندروید 10 برای تمام دارندگان محصولات فوق تأیید شده، اما سامسونگ هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز این فرایند اعلام نکرده است. البته از سوی نماینده‌ی خدمات مشترکین این شرکت روز ۲۴ اکتبر به‌عنوان زمان آغاز فرایند اعلام شده که باید منتظر تأیید رسمی آن بود.

انتظار می‌رود که در گام نخست، روند انتشار نسخه‌ی بتای One UI 2 و اندروید 10 در کشور کره جنوبی آغاز شود و پس از آن کاربران محصولات سامسونگ در سایر نقاط جهان هم بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند. به هر حال کاربران علاقه‌مند به استفاده از این برنامه‌ی آزمایشی می‌توانند از طریق اپلیکیشن اختصاصی عضویت سامسونگ اقدام کرده و برای دریافت آن ثبت‌نام کنند.

سامسونگ

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که نسخه‌ی بتای One UI 2 و اندروید 10 قرار است چه ویژگی‌های تازه‌ای را برای کاربران خانواده‌ی گلکسی نوت 10 سامسونگ به ارمغان بیاورد. با این حال تا این لحظه اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های جدیدی که قرار است این پوسته‌ی نرم‌افزاری در اختیار کاربران خانواده‌ی گلکسی S10 سامسونگ قرار دهد منتشر شده است.

براساس این اطلاعات یکی از قابلیت‌هایی که قرار است توسط نسخه‌ی آزمایشی One UI 2 در اختیار کاربران خانواده‌ی گلکسی اس 10 سامسونگ قرار بگیرد، امکان استفاده از نمای تیره یا Dark Mode در صفحه‌نمایش گوشی است. به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند تا حدی از فرسودگی و آسیب‌دیدن چشمان خود هنگام استفاده از گوشی در تاریکی شب جلوگیری کنند. این نسخه‌ی جدید از نمای تاریک قادر است میزان روشنایی تصاویر، متن‌ها و رنگ‌ها را در صفحه‌ی نمایش گوشی به‌گونه‌ای تنظیم کند که آسیب کمتری به چشم وارد شود. همچنین بنابر تأیید سامسونگ، استفاده از نسخه‌ی جدید نمای تاریک میزان مصرف باتری گوشی را هم تا اندازه‌ای کاهش خواهد داد.

سامسونگ

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در نسخه‌ی آزمایشی One UI 2 و اندروید 10 ایجاد تغییرات جزیی در صفحه‌ی مربوط به فعال‌شدن قفل هوشمند است. به این ترتیب که اکنون هنگام قفل‌شدن صفحه‌نمایش رنگ متن‌های نقش‌بسته بر صفحه‌ی قفل‌شده به شکل خودکار تنظیم می‌شود. علاوه‌بر آن در اندروید 10 شاهد افزایش قابلیت‌های مربوط به سلامت گوشی در اعضای خانواده‌ی گلکسی اس 10 سامسونگ خواهیم بود. قابلیت‌هایی که امکانات بیشتری را برای سالم‌نگه‌داشتن گوشی در منوی Device Care در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد، می‌توان برخی تغییرات ایجادشده در رابط کاربری گوشی را هم افزود؛ تغییراتی که از طریق نسخه‌ی بتای One UI 2 قابل دسترس خواهد بود؛ به‌عنوان مثال می‌توان به نوار تغییر میزان صدا و اعلانیه‌های مربوط به تماس‌ها اشاره کرد که در اندروید 10 اندازه‌ی آن کاهش یافته است و از نظر ظاهری چشم‌نوازتر از قبل به نظر می‌رسد.

به‌طور حتم برای آگاهی از فهرست کامل قابلیت‌های جدید One UI 2 برای اعضای خانواده‌ی گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 سامسونگ باید اندکی بیشتر منتظر بمانیم. آیا شما هم یکی از کاربران این محصولات هستید؟ در این صورت چه انتظاری از نسخه‌ی جدید پوسته‌ی نرم‌افزاری اختصاصی سامسونگ و اندروید 10 دارید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود در این زمینه را با زومیت و خوانندگان آن در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات