حفره امنیتی حسگر اثرانگشت گلکسی نوت 10 و اس 10 سامسونگ هفته آینده رفع خواهد شد

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ هفته آینده با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری حفره‌ی امنیتی حسگر اثرانگشت گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی نوت ۱۰ و اس ۱۰ را برطرف می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ می‌‌گوید تا هفته‌ی آینده با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری حفره‌ی امنیتی حسگر اثر­انگشت گوشی‌‌های خود را رفع خواهد کرد. سامسونگ این موضوع را پس‌از‌آن اعلام کرد که گزارش‌­هایی مبنی‌بر ­عملکرد نادرست روش امنیتی بیومتریک گوشی‌های سامسونگ پس از نصب محافظ صفحه‌نمایش منتشر شد. براساس اطلاعیه‌ی سامسونگ مشکل ایجادشده ناشی از استفاده‌ی کاربران از­ محافظ‌­های سیلیکونی صفحه‌نمایش بوده و مدل‌های گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس، نسخه 5G اس ۱۰، نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس را تحت‌تأثیر قرار داده است.

طبق اطلاعات سامسونگ، مشکل ایجادشده به‌دلیل عملکرد نادرست حسگرهای اثرانگشت بسیار سریع در گوشی­‌هایی است که به محافظ سیلیکونی صفحه‌نمایش مجهز هستند، الگوهای امنیتی سه‌بعدی را به‌عنوان اثرانگشت شناسایی می‌­کند. در­نتیجه قفل صفحه‌نمایش به‌آسانی بازمی‌شود و همه‌ی افراد می‌توانند به گوشی‌های مجهز به محافظ صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشند و قفل امنیتی آن را بازکنند.

در‌همین‌زمینه و تا وقتی به‌روزرسانی نرم‌افزاری دردسترس قرار گیرد، سامسونگ از کاربران گوشی‌های هوشمند خود خواسته است محافظ صفحه‌نمایش خود را از صفحه‌ی گوشی جدا و اثرانگشت ثبت‌شده‌ی قبلی را حذف کنند. با ثبت مجدد اثر­انگشت کاربران قادر خواهند بود همچنان از امنیت گوشی هوشمند خود مطمئن باشند. بنابراین، چنانچه از محافظ صفحه‌نمایشی استفاده می‌کنید که سامسونگ به‌همراه گوشی برایتان ارسال کرده است، مشکلی با حسگر اثر­انگشت بسیار سریع نخواهید داشت. با‌این‌حال، بهتر است برای مطمئن‌شدن از ­امنیت گوشی، نحوه‌ی عملکرد حسگر اثر­انگشت آن را با اثرانگشتی ثبت‌نشده امتحان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات