پارلمان مرکزی آلمان با پیشنهاد محدودکردن سرعت در اتوبان‌ها موافقت نکرد

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بزرگراه‌های کشور آلمان یکی از باکیفیت‌ترین‌ها در دنیا هستند که در برخی از آن‌ها محدودیت سرعت وجود ندارد؛ با‌این‌حال برخی از احزاب و حامیان محیط‌زیست این کشور به‌دنبال تعیین محدودیت در آن‌ها هستند.
تبلیغات

هنوزهم می‌توان در بزرگراه‌های آلمان بدون محدودیت سرعت رانندگی کرد؛ زیرا پیشنهاد ایجادکردن محدودیت سرعت را پارلمان این کشور رد کرده است. بوندستاگ (پارلمان مرکزی) آلمان دیروز پیشنهاد محدودیت سرعت ۱۳۰ کیلومتر‌بر‌ساعت بر ۱۲ هزار و ۸۷۵ کیلومتر بزرگراه‌های آلمان را تأیید نکرد. این پیشنهاد را حزب سبز (حامی محیط‌زیست) این کشور ارائه‌ داده بود.

پیشنهاد ارائه‌شده یکی از بحث‌برانگیزترین پیشنهاد‌های بررسی‌شده در بوندستاگ بوده است؛ زیرا اساسا با مفهوم اتوبان نامحدود در تناقض است که اثبات‌کننده‌ی برتری صنعت خودروسازی آلمان است. مهندسان اغلب در شب از بخش‌های کم‌ترافیک بزرگراه‌ها برای انجام آزمایش‌های مربوط به‌سرعت استفاده می‌کنند. پیشنهاد مذکور یکی از مواردی است که برای کاهش تولید CO2 زیرفشار  گروه‌های حامی محیط‌زیست است.

german

معاون اتحادیه پلیس آلمان در حمایت از این پیشنهاد می‌گوید:

 وضعیت فعلی موجود در بزرگراه‌ها دیوانگی است.

در همین زمینه، وزیر حمل‌ونقل آلمان در مخالفت با این پیشنهاد، تأیید پیشنهاد در شرایط فعلی را خلاف عقل سلیم می‌داند. در‌حال‌حاضر، در یک‌سوم بزرگراه‌های آلمان محدودیت سرعت برقرار است که این رقم در برخی زمان‌ها به یک‌دوم افزایش می‌یابد. محدودیت‌ها ازطریق علائم و تابلوهای الکتریکی تغییرپذیر نصب‌شده در سراسر اتوبان‌ها اطلاع‌رسانی و در شرایط بد آب‌و‌هوایی یا وضعیت ترافیکی اعمال می‌شود. بخشی از بزرگراه‌هایی که محدودیت سرعت در آن‌ها اعمال می‌شود، ازطریق تجهیزات الکترونیکی کنترل سرعت مانند دوربین‌های سرعت‌سنج، رادارهای ثابت و سیار و تجهیزات لیزری اندازه‌گیری سرعت وسایل نقلیه به‌طور دقیق کنترل می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات