دنزا ایکس، محصول مشترک بی وای دی و مرسدس بنز، رونمایی شد

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نخستین شاسی‌بلند ساخت دنزا در چین خودرویی هفت‌نفره با کد مدل X است. گروه دایملر، سهام‌دار اصلی مرسدس بنز و شرکت بی‌وای‌دی، به‌تازگی کارخانه‌ی خودروسازی دنزا را در چین تأسیس کرده‌اند.
تبلیغات

گروه خودروسازی بی‌وای‌دی درکنار جیلی و چری و هاوال یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان وسایل نقلیه‌ی چینی محسوب می‌شود. بی‌وای‌دی همچنین مهم‌ترین سازنده‌ی خودروهای برقی در چین است و برای صادرات مدل‌های الکتریکی سواری و اتوبوس به سراسر جهان تلاش می‌کند. این برند چینی از سال ۲۰۱۵ تاکنون، در صدر فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی جهان قرار دارد.

تصویری از مدیران چینی و آلمانی شرکت دنزا درکنار مدل مفهومی دنزا ایکس که چند ماه قبل رونمایی شد.

در یک سال گذشته، BYD چین وارد همکاری مشترک با تویوتا و دایملر شده است تا عرضه‌ی خودروهای برقی را توسعه دهد. فراتر از قرارداد بین تویوتا و بی‌وای‌دی که تابستان امسال درزمینه‌ی تولید مشترک مدل‌های الکتریکی بسته شد، گروه صنعتی دایملر آلمان نیز شرکت خودروسازی در چین تأسیس کرد. برند دنزا (Denza) با سهم پنجاه‌پنجاه بین دایملر و بی‌وای‌دی فعالیت می‌کند تا طراحی مهندسان مرسدس بنز و تجهیزات فنی ساخت BYD را داشته باشد.

denza mercedes benz

اولین محصول دنزا با کد مدل ۵۰۰ هاچبکی تمام‌الکتریکی چهاردر خانوادگی با ظاهری شبیه به کراس‌اورهای کوچک بود که بهار سال ۲۰۱۸ رونمایی شد. دنزا ۵۰۰ با بسته‌ی باتری‌های ۷۰ کیلووات ساعتی می‌تواند ۴۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید.

Denza X

دنزا ایکس شاسی‌بلندی اندازه‌متوسط با طول ۴.۹ متر است که می‌تواند به‌صورت سه‌ردیفه با هفت صندلی تولید شود. مرسدس بنز بدنه‌ و کابین این خودرو را طراحی کرده و پیشرانه و تجهیزات فنی آن مشابه بی‌وای‌دی است. براین‌اساس، یک موتور بنزینی دولیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار در جلو نصب می‌شود. دو موتور الکتریکی با قدرت‌های ۱۵۰ و ۲۴۰ اسب‌بخار هم به‌ترتیب روی محورهای جلو و عقب حضور خواهند داشت. احتمالا مانند بی‌وای‌دی تانگ پلاگین‌هیبریدی، مجموع نهایت قدرت تولیدی پیشرانه در دنزا ایکس به ۵۰۰ اسب‌بخار و بیشترین گشتاور به ۸۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. چنین آماری دنزا ایکس را در زمانی کمتر از پنج ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رساند.

Denza X

بی‌وای‌دی تانگ به‌صورت تمام‌برقی با موتور ۲۴۰ اسب‌بخاری روی محور جلو نیز تولید می‌شود. نسخه‌ی الکتریکی دنزا ایکس می‌تواند با هربار شارژ تقریبا ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. مدیران شرکت دنزا هنوز اطلاعات بیشتری از شاسی‌بلند خود ارائه نکرده‌اند. در بازار چین، نسخه‌ی پلاگین‌هیبرید بی‌وای‌دی تانگ حدود ۴۸ هزار دلار قیمت دارد.

Denza X
Denza X
Denza X
Denza X
Denza X
Denza X
Denza X
Denza X
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات