نمایش نحوه عملکرد دوربین سرفیس دوئو در ثبت اختراع جدید مایکروسافت

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از نکاتی که در زمان معرفی سرفیس دوئو، تلفن‌همراه تاشو مایکروسافت، توجه زیادی به‌خود جلب کرد، نبود دوربین پشتی در آن بود. ثبت اختراع جدید مایکروسافت ممکن است جزئیات زیادی از نحوه‌ی عملکرد دوربین دوئو را به‌اشتراک بگذارد.
تبلیغات

ثبت اختراع تازه مایکروسافت درکنار نمایش جزئیات سرفیس دوئو، نحوه‌ی عملکرد دوربین آن را نیز به‌نمایش می‌گذارد. اگر جنبه‌های خاصی از این پتنت واقعا به‌کار برده شود، ممکن است استفاده از دوربینی واحد برای عکس‌های سلفی و پشتی در این گوشی هوشمند را شاهد باشیم.

این حق اختراع که اولین‌بار ۱۹ جون ۲۰۱۷ ثبت شده است، شامل تصاویر و محتوای زیادی است که روش‌های مختلف عملکرد دستگاه تاشو با چندین نمایشگر را نمایش می‌دهد. بسیاری از این‌ تصاویر دقیقا مشابه گوشی مایکروسافت سرفیس دوئو هستند که در رویداد اکتبر معرفی شد.

پتنت مایکروسافت سرفیس دوئو

در صفحات ۳ تا ۱۲ این پتنت، جزئیات زیادی شامل متن و تصویر از نحوه‌ی عملکرد سیستم دوربین دستگاه تاشو دونمایشگره وجود دارد. بخشی از آن به‌شرح زیر است:

این دستگاه موبایلی ممکن است شامل یک دوربین در یک وجه دستگاه برای ثبت تصاویر باشد. دوربین و نمایشگر هر دو در یک وجه قرار دارند و یک پردازنده نیز در این وجه قرار گرفته است. در وضعیت پشت‌به‌پشت [حالت باز به‌صورت ۳۶۰ درجه]، پردازنده متوجه و باعث می‌شود نمایشگر دوم خاموش شود و نمایشگر اول داده‌های دوربین و محتوای ثانویه را نشان دهد.

با استناد به متن مذکور، سرفیس دوئو می‌تواند فقط یک واحد دوربین برای ثبت تصاویر جلو یا عقب داشته باشد؛ بدین‌شکل که دستگاه بسته به جهت‌گیری نمایشگرها می‌تواند آنچه را نمایش دهد که روی یک یا هر دو نمایشگر گرفته می‌شود.

Surface Duo / سرفیس دوئو

مانند هر پتنت دیگری، این فناوری ممکن است در دستگاه‌های آینده استفاده شود یا هیچ‌گاه استفاده نشود. همان‌طورکه پیش‌تر نیز توضیح داده بودیم، احتمالا سرفیس دوئو به دوربین پشتی مجهز خواهد بود که با آنچه در این پتنت دیدیم، تفاوت دارد. با‌این‌حال تا اعلام رسمی مایکروسافت، نمی‌توان هیچ‌یک از این ایده‌ها را تأیید کرد. شما درباره‌ی این پتنت چه فکر می‌کنید؟ استفاده از یک دوربین را مناسب‌تر می‌دانید یا شما هم به استفاده از دوربین پشتی اعتقاد دارید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات