آمار تعداد بسته‌های پستی جهان تکان دهنده است

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش حجم بسته‌های حمل شده در مطالعه‌ای جدید، دامنه اقتصاد جدید جهانیرا نشان می‌دهد.
تبلیغات

آیا می‌توانید حدس بزنید که در سال گذشته به‌طور متوسط چند بسته به ازای هر نفر در اقتصادهای بزرگ جهان ارسال شده است؟ ۲۳ عدد؛ این تعداد همه را شگفت زده می‌کند و از گسترش سریع تجارت الکترونیکی در مناطق مختلف خبر می‌دهد.

این آمار از نظرسنجی سالانه پیتنی بوز (Pitney Bowes)، شرکت جهانی فناوری که در زمینه تجارت الکترونیک، بدست آمده است. فهرست حمل‌و‌نقل بسته‌ها نشان می‎دهد که نسبت به ۷۴ میلیارد بسته در سال ۲۰۱۷، حجم بسته‌های جابه‌جا شده‌ی جهانی در سال ۲۰۱۸ به ۸۷ میلیارد دلار عدد رسیده است. این شاخص پیش‌بینی می‌کند که رقم سالانه در شش سال آینده بیش از دو برابر شود و تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۰۰ میلیارد بسته را بدست آورد.

این آمار شامل محموله‌های تجاری به مشاغل، مشاغل به مصرف‌کننده، مصرف‌کننده به مشاغل با وزن حداکثر ۳۱ کیلوگرم در ۱۳ بازار عمده‌ی ایالات متحده، کانادا، برزیل، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، نروژ، سوئد، چین، ژاپن، استرالیا و هند است. در سوی دیگر پیشرفت سریع فناوری کمک شایانی به این رشد چشمگیر کرده است که می‌توان به توسعه‌ی دستگاه‌های متصل به‌یکدیگر و انقلاب روباتیک اشاره کرد.

حمل و نقل روباتیک /  a revolution in robotics

آمازون یکی از تاثیرگذارترین نام‌های این صنعت است و نقش گسترده‌ای در افزایش رونق خرده‌فروشی و در نتیجه ارسال کالا به‌خصوص در ایالات متحده داشته است. براساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا در سال گذشته با ۱۱۸/۹ میلیارد دلار در صدر درآمد حمل‌و‌نقل در جهان بود. البته لازم به ذکر است ایالات متحده عامل اصلی رشد چشمگیر در حجم بسته‌های حمل شده در سراسر جهان نیست و این افتخار به چین تعلق می‌گیرد.

مطالعات اخیر خبر از رشد ۱۷ درصدی در سال ۲۰۱۸ در تمامی بازارها خبر می‌دهد. با این وجود، به جز کشور چین، رشد جهانی فقط حدود ۶ درصد است. در حقیقت، نرخ رشد حجم صنعت بسته‌های چین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ به ۴۱ درصد رسیده و نرخ رشد سالانه‌ی ۲۶ درصد را ثبت کرده است.

چین به‌تنهایی چهار برابر ایالات متحده، بسته جابه‌جا می‌کند.

برزیل نیز با افزایش ۲۵ درصدی رشد سالانه، شاهد دومین نرخ رشد در کشورهای مورد بررسی بود. هند، یکی دیگر از اقتصادهای بالغ، با نرخ رشد ۲۵ درصد ار سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ و نرخ رشد سالانه ۲۱ درص رتبه‌ی بعدی را از آن خود کرده است. سال گذشته در ۱۳ بازار بزرگ هر ثانیه‌ ۲۷۶۰ بسته به مقصد خود ارسال می‌شدند.

وضعیت بسته‌های ارسالی در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با زومیت درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات