سامسونگ وجود مشکل امنیتی مهم در حسگر اثرانگشت گلکسی اس 10 را تأیید کرد

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
درصورت نصب محافظ صفحه‌ی شرکت‌های متفرقه روی نمایشگر گلکسی اس ۱۰، امکان دورزدن حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای این گوشی وجود دارد. سامسونگ به‌صورت رسمی این خبر را تأیید کرده است.
تبلیغات

حسگر اثرانگشت گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از همان زمان عرضه‌ی این گوشی به بازار، خبرساز بوده است. درابتدا، کاربران متعددی در گزارش‌هایی مدعی شدند امکان دورزدن این حسگر ازطریق اثرانگشت متعلق به دارنده‌ی گوشی وجود دارد  که به‌صورت سه‌بعدی چاپ شده باشد. بااین‌حال، اخیرا گویا مشکل بدتری متوجه این حسگر اثرانگشت شده است.

امروز یکی از کاربران اهل بریتانیا متوجه شد اگر محافظ صفحه‌ی متفرقه (تردپارتی)‌ را روی نمایشگر گلکسی اس ۱۰ بگذارد، افراد دیگر نیز می‌توانند با اثرانگشتشان، قفل گوشی را بازکنند. سامسونگ ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد از این مشکل باخبر است و قصد دارد به‌زودی با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن را رفع کند. 

این کاربر در گفت‌و‌گو با وب‌سایت The Sun می‌گوید صبح امروز محافظ جدیدی روی نمایشگر گلکسی اس ۱۰ قرار داده است. بعد از این کار، متوجه شده است همسرش می‌تواند قفل گوشی را ازطریق اثرانگشت بازکند؛ درحالی‌که اثرانگشت همسر او در گوشی ثبت نشده بوده است. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

سامسونگ به‌صورت اختصاصی اطلاعیه‌ای دراختیار رسانه‌ی رویترز قرار داده و در آن گفته است:

سامسونگ الکترونیکس به‌خوبی از تشخیص غلط اثرانگشت حسگر گلکسی اس ۱۰ باخبر است و به‌زودی، وصله‌ی نرم‌افزاری برای رفع آن منتشر خواهد کرد.

این مشکل به‌حدی جدی تلقی می‌شود که یکی از بانک‌های آنلاین کشور کره‌‌جنوبی با نام KaKaobank به مشتریانش پیشنهاد کرده است تا زمان رفع این مشکل، قابلیت تشخیص اثرانگشت گوشی‌شان را غیرفعال کنند و از آن برای انجام کارهای بانکی بهره نگیرند.

فعلا مشخص نیست مشکل یادشده چرا ایجاد شده است. فراموش نکنید گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از حسگر اولتراسونیک (فراصوت) به‌منظور شناسایی خطوط اثرانگشت استفاده می‌کند. محافظ‌های صفحه‌نمایشی که از جنس پلاستیک یا سیلیکون باشند، می‌توانند کارکرد حسگر اثرانگشت اولتراسونیک را مختل کنند؛ بنابراین، سامسونگ از همان ابتدا به کاربران گلکسی اس ۱۰ پیشنهاد می‌کرد از محافظ‌های رسمی و تأیید‌شده‌ی این شرکت استفاده کنند. با‌این‌حال، فعلا نمی‌دانیم چرا سیستم تشخیص اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ با محافظ‌های متفرقه به‌درستی کار نمی‌کند و اثرانگشت‌ افراد دیگر را نیز به‌عنوان اثرانگشت ثبت‌شده در گوشی، شناسایی می‌کند. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

سامسونگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی The Sun گفته تحقیقاتش را در‌این‌زمینه آغاز کرده است. تا وقتی به‌روزرسانی نرم‌افزاری سامسونگ منتشر شود، می‌توانید از فناوری تشخیص چهره‌ی گلکسی اس ۱۰ برای بازکردن قفل گوشی استفاده کنید. البته پیش‌تر در گزارش‌های دیگر نیز، اخباری درباره‌ی مشکلات این فناوری شنیده‌ایم. بنابراین، فعلا عاقلانه‌ترین کار قراردادن رمز چندرقمی روی گوشی است.

به‌زودی، به‌روزرسانی نرم‌افزاری سامسونگ برای رفع این مشکل منتشر می‌شود

سامسونگ همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار انگجت گفته است:

درباره‌ی این موضوع در حال تحقیق هستیم. به تمامی مشتریانمان پیشنهاد می‌کنیم از لوازم جانبی سامسونگ استفاده کنند که به‌صورت ویژه برای محصولاتش تولید شده‌اند

گلکسی اس ۱۰ که تاریخ عرضه‌ی آن به مارس گذشته برمی‌گردد، از حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای بهره می‌گیرد که برای شناسایی خطوط اثرانگشت کاربر، پالس‌های فراصوت را به‌سمت اثرانگشت ارسال می‌کند که روی سطح حسگر قرار گرفته است. تعدادی از این پالس‌ها جذب انگشت می‌شوند و تعدادی دیگر از آن‌ها بسته به خطوط منحنی و فرورفتگی‌ها و دیگر جزئیات روی انگشت، به‌سمت حسگر بازمی‌گردند. سامسونگ هنگام معرفی گلکسی اس ۱۰ مدعی شده بود حسگر اثرانگشت اولتراسونیک این گوشی روش احراز هویت انقلابی به‌شمار می‌آید.

شما درباره‌ی مشکل امنیتی موجود در حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S ،J ،M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات