گوگل چه ایده‌هایی برای طراحی پیکسل 4 در سر داشته است؟

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
در فاصله‌ی چند روز پس از معرفی پیکسل ۴، تصاویر مربوط به مدل‌های اولیه‌ی مفهومی این گوشی با طراحی‌های مختلف و متنوع منتشر شده‌اند.
تبلیغات

گوگل پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام مدل جدید گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل را با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در نیویورک معرفی کرد. با این حال چندین ماه پیش از معرفی رسمی پیکسل ۴ (Google Pixel 4)، تقریبا همه‌چیز را درمورد آن می‌دانستیم. رسانه‌های زیادی توانسته بودند از طریق منابعی مؤثق به مشخصات فنی و تصاویر پیکسل ۴ دسترسی پیدا کنند، در ضمن خود گوگل نیز پیش‌تر در توییتی رسمی، طراحی این گوشی را به‌نمایش گذاشته بود.

به‌تازگی تصاویر مربوط به نمونه‌های مفهومی اولیه‌ی گوشی پیکسل ۴ منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند تیم سازنده‌ی این گوشی، طراحی‌های مختلفی را برای پنل پشتی‌اش در نظر داشته است. این تصاویر به‌صورت اختصاصی از سوی رسانه‌ی دیجیتال ترندز منتشر شده‌اند. این وب‌سایت توانسته است با تیم طراحی محصولات گوگل مصاحبه‌ای ترتیب دهد و این تصاویر را از آن‌ها دریافت کند.

همان‌طور که در بخش سمت چپ تصویر زیر می‌بینید، گوگل طراحی‌های مختلفی را برای ماژول دوربین اصلی پیکسل ۴ در نظر داشته است. احتمال داشت که پیکسل ۴ در پنل پشتی به دوربینی دایره‌ای‌شکل مجهز شود یا اینکه ماژول دوربین مربعی‌شکل آن، گوشه‌های تیزتری داشته باشد. حتی امکان داشت گوشه‌های ماژول دوربین تا لبه‌ی کناری گوشی نیز ادامه پیدا کنند (برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصاویر کلیک کنید).

مکس یوشیموتو، مدیر بخش طراحی‌های صنعتی در شرکت گوگل، در مصاحبه‌اش با دیجیتال ترندز گفته است تیم طراحی پیکسل ۴، در ابتدا نمونه‌های مختلفی را برای ماژول دوربین مدنظر داشت؛ اما پس از طراحی ماژول مربعی، به این نتیجه رسید که این ماژول، همان ماژول موردنظر است. پس تیم طراحی تصمیم گرفت به‌طور ویژه روی اشکال مختلف ماژول مربعی مانور دهند تا در نهایت به بهترین طراحی برسد. یوشیموتو از این ماژول دوربین با نام مربع پیکسلی (Pixel Square) یاد می‌کند. 

در ادامه می‌توانید نسخه‌ی کراپ‌شده‌ی عکس بالا را مشاهده کنید. در عکس زیر، برخی دیگر طراحی‌های تیم سازنده‌ی پیکسل ۴ برای ماژول دوربین این گوشی، بهتر قابل‌رؤیت هستند:

اولین طراحی، شباهت بسیار زیادی به گوشی پیکسل ۳ (Google Pixel 3) دارد؛ با این تفاوت که برخلاف پیکسل ۳ که از یک دوربین استفاده می‌کرد، پیکسل ۴ مجهز به دو دوربین است و اگر این طراحی انتخاب می‌شد، شاهد یک دوربین اضافی در زیر دوربین اصلی بودیم.

در واقع پیکسل ۴ درصورت داشتن چنین ماژولی در پنل پشتی، به آیفون ۱۱ اپل شباهت پیدا می‌کرد. تمامی نمونه‌های مفهومی عکس بالا، دارای رنگ زیبای آبی هستند و در بخش کناری آن‌ها، دکمه‌ی پاور به رنگ سبز نعنایی دیده می‌شود. این یعنی احتمالا گوگل در نظر داشته است که پیکسل ۴ را با این نوع رنگ‌بندی نیز عرضه کند؛ اما بنابه‌دلایلی در بخش‌های پایانی طراحی، از این کار خودداری کرده است.

ماژول دوربین گوشی دوم در عکس بالا، به فرم یک مستطیل عمودی کشیده شده است. این ماژول شباهت بسیار زیادی به آنچه در گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ دیده‌ایم دارد، با این تفاوت که ماژول نمونه‌ی مفهومی پیکسل ۴ اندازه‌اش بزرگ‌تر است و بیشتر شبیه مستطیل به‌نظر می‌رسد.

دیدن طراحی دو نمونه‌ی نهایی در تصویر بالا کمی سخت‌تر است. البته با نگاهی دقیق می‌توانیم بفهمیم که احتمالا این نوع طراحی‌ها شامل تنها یک لنز بوده‌اند. در ضمن در دو طراحی آخر، شاهد یک خط باریک هستیم که بخش‌های بالایی و پایینی پنل پشتی را از هم جدا می‌کند تا این پنل از یک‌دست بودن خارج شود. این نوع طراحی را در تمام گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل شاهد بوده‌ایم. نکته‌ی جالب این است که طراحی موردبحث در پیکسل ۴ استفاده نشده و این گوشی بازطراحی مهمی را در پنل پشتی به‌خود دیده است.

طراحی دوقسمتی پنل پشتی در تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که تیم سازنده‌ی پیکسل ۴ از همان ابتدا نمی‌خواسته‌ است این نوع طراحی را کنار بگذارد و به طراحی یک‌دست روی بیاورد. بااین‌حال تیم سازنده کم‌کم تصمیم گرفت طراحی پنل پشتی را به تکامل برساند و جذابیت بیشتری به آن ببخشد؛ این تصمیم خصوصا به‌دلیل بهره‌مندی پیکسل ۴ از دوربین‌های بیشتر نسبت به نسل قبل اتخاذ شد. 

تصویر بالا، نمونه‌های اولیه‌ی مختلف مربوط به پیکسل ۴ را به‌شکلی بهتر به‌نمایش می‌گذارد تا بفهمیم که این نمونه‌ها در دنیای واقعی چه شکل و شمایلی داشتند. همان‌طور که در قسمت پایینی عکس می‌بینید، احتمال داشت پیکسل ۴ شباهت زیادی به آیفون ۱۱ داشته باشد.

نکته‌ی دیگر این است که در تصویر بالا، رنگ آبی موجود در تصاویر اولیه دیده نمی‌شود و به‌جای آن شاهد دو مدل با رنگ آبی تاریک و نارنجی هستیم. در ضمن یک مدل سفیدرنگ نیز در قسمت پایینی قابل‌رؤیت است. مشخص نیست که گوگل در چه زمانی تصمیم گرفته از طراحی مدل نارنجی به‌عنوان طراحی نهایی استفاده کند. با این حال تصویر بالا نشان می‌دهد که گوگل به‌صورت جدی به تولید پیکسل ۴ با ماژول دوربینی شبیه به آیفون ۱۱ نیز فکر می‌کرده است. 

مورد مهم دیگری که به طراحی پیکسل ۴ مربوط می‌شود، نوار مشکی اطراف لبه‌های گوشی است. این نوار اجزاء مختلفی نظیر باند آنتن، اسپیکر،‌ درگاه USB-C و اسلات سیم‌کارت را می‌پوشاند و باعث می‌شود دستگاه فرم یک‌پارچه و جذابی پیدا کند. بااین‌حال در عکس بالا می‌توانید نظاره‌گر مدل‌هایی از پیکسل ۴ باشید که به این نوار مشکی مجهز نشده‌اند. این نشان می‌دهد که گوگل بعدا تصمیم گرفته است به‌طور قطعی از این نوار در اطراف گوشی استفاده کند. 

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصاویر کلیک کنید

تصاویر آخر که در بالای این پاراگراف قابل‌مشاهده هستند، فرم‌های مختلفی از دوربین را در پنل پشتی پیکسل ۴ نشان می‌دهند. در ضمن نوعی طراح خاص هم در عکس‌های بالا دیده می‌شود که ما را شدیدا یاد گوشی نکسوس 6P می‌اندازد. همچنین تیم طراحی پیکسل ۴ ایده‌های مختلفی برای دکمه‌‌های پاور و ولوم در سر داشته‌اند، تا اینکه نهایتا تصمیم گرفتند آن‌ها را مشابه قبل بسازند و تغییر خاصی ایجاد نکنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ به‌نظر شما گوگل بهترین طراحی ممکن را برای پیکسل ۴ انتخاب کرده است؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی گوگل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری پیکسل و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات