رشد سالانه‌ ۲۹ درصدی میزان فروش گوشی‌های هواوی

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با رشد سالانه‌ی ۲۹ درصدی میزان فروش گوشی‌های هوشمند، احتمالا از دوران تحریم‌های آمریکا سربلند بیرون آمده است.
تبلیغات

هواوی به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ را منتشر کرده که اطلاعات مهمی با خود به‌همراه دارد. این‌طورکه از این گزارش برمی‌آید، چینی‌ها نه‌تنها موفق شده‌اند از دوران فشار و تحریم ترامپ عبور کنند؛ بلکه پیشرفت‌های مالی درخورتوجهی نیز کسب کرده‌اند. طبق گزارش هواوی، این شرکت در سه فصل ابتدایی سال ۲۰۱۹، ۲۴.۴ درصد از مدت مشابه سال قبل درآمد بیشتری کسب کرده است؛ با‌این‌حال، نرخ سود خالص این شرکت درمقایسه‌با نیمه‌ی نخست ۲۰۱۹ تغییری نکرده است. 

در بحث تعداد فروش گوشی‌های هوشمند، این‌بار هواوی آمار مستقلی برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ ارائه نکرد و در‌عوض، به‌صورت کلی فروش گوشی‌های هوشمندش در سه فصل ابتدایی ۲۰۱۹ را ۱۸۵ میلیون واحد اعلام کرد.

با درنظر‌داشتنِ این موضوع که هواوی در نیمه‌ی نخست ۲۰۱۹ موفق شده است۱۱۸ میلیون دستگاه بفروشد، گمان می‌رود در سه‌ماهه‌ی سوم امسال، ۶۷ میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند هواوی به بازار عرضه شده باشد.

با توجه‌ به اینکه در دو فصل ابتدایی امسال مستقلا ۵۹ میلیون دستگاه روانه‌ی بازار شده، قطعا آمار اخیر پیشرفت و موفقیتی برای چینی‌ها محسوب می‌شود. در‌همین‌‌زمینه، میزان عرضه‌ی گوشی‌های هواوی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم، افزایش ۱۳.۵ درصدی تجربه کرده است. 

نکته‌ی مهم درباره‌ی گزارش مالی جدید هواوی این است که نخستین‌بار پس‌ از اعمال تحریم‌های آمریکا، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت با افزایش روبه‌رو شده است. همچنین، میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی تجربه که قطعا برای هواوی پیروزی بزرگی در تقابل با دولت ترامپ محسوب می‌شود. 

برای درک بهتر خارج‌شدن هواوی از زیرِ سایه‌ی تحریم‌های آمریکا، توییت زیر از آلکس بارِدو به‌وضوح این موضوع را بیان می‌کند:

هواوی به‌طور سنتی در سه‌ماهه‌ی دوم سال عملکرد بسیار موفق‌تری از سه‌ماهه‌ی نخست سال دارد (۳۲.۵ درصد به‌صورت میانگین). بااین‌حال، امسال پس‌از تحریم‌های ترامپ این آمار صفر درصد بود. این تأثیرات تحریم است. 

شما عملکرد هواوی را در فروش محصولاتش چگونه ارزیابی می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات