اپلکیشن ضبط صدا پیکسل 4 به قابلیت آنی تبدیل گفتار به متن مجهز است

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن جدید ضبط صدای گوگل امکان تبدیل آنی گفتار به متن را بدون نیاز به اینترنت فراهم می‌کند.
تبلیغات

گوگل در کنار معرفی نسل جدید گوشی‌های سری پیکسل، از اپلیکیشن ضبط صدای پیشرفته‌ای نیز رونمایی کرد که توانایی‌های بسیار بیشتری در قیاس با انواع متداول موجود دارد. این اپلیکیشن که Recorder‌ نام دارد، از قابلیت تبدیل هم‌زمان گفتار به نوشتار بهره می‌برد تا کاربران در کنار ضبط صدا، گفتار را نیز به‌صورت متنی دراختیار داشته باشند. نکته‌ی جالب در این خصوص، انجام تمام عملیات به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت است.

گوگل تاکنون اپلیکیشن ضبط صدایی توسعه نداده بود و گوشی‌های پیکسل به‌صورت پیش‌فرض فاقد این اپلیکیشن بودند. حال غول دنیای فناوری با ورود به این عرصه، اپلیکیشن توانمندی را توسعه داده که در نوع خود بی‌نظیر است.

به‌عنوان مثال اپلیکیشن Voice Memos اپل تنها اقدام به ضبط صدا و ذخیره‌ی آن در حافظه می‌کند. البته چندین نمونه‌ی پیشرفته‌ی دیگر با قابلیت تبدیل گفتار به متون وجود دارد، اما عموما برای استفاده از این قابلیت نیاز به اینترنت و اتصال به سرور‌های خود دارند تا با ارسال محتوای صوتی و پردازش آن، متن مورد نظر در مرحله‌ی نهایی تولید شود.

گوگل پیکسل ۴

گوگل در خصوص اپلیکیشن جدید ضبط صدای خود گفت:

اپلیکیشن Recorder از الگوریتم‌های تشخیص گفتار و هوش مصنوعی بهره می‌برد تا قابلیت تبدیل گفتار به متن در جلسات کاری، مصاحبه و سایر شرایط‌ نیز در دسترس باشد. در حال حاضر این اپلیکیشن فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و سایر زبان‌ها در ادامه به آن افزوده خواهد شد.

گوگل به‌واسطه‌ی توانایی‌های خود موفق به محلی‌سازی این اپلیکیشن شده است تا برای استفاده از آن نیازی به اینترنت و اتصال به سرورهای خاصی برای پردازش نباشد. این اپلیکیشن در حال حاضر توانایی اصوات خاصی مانند تشویق یا پخش موسیقی را نیز دارد. نکته‌ی جالب توجه، انحصاری بودن اپلیکیشن به گوشی گوگل پیکسل ۴ در بازه‌ی زمانی فعلی است.

گوگل در کنفرانس اختصاصی خود نمایش زنده‌ای از توانایی اپلیکیشن Recorder به اجرا گذاشت که تحسین حضار را به همراه داشت. نظر شما در رابطه با این اپلیکیشن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات