اوپو روی صفحه‌نمایش آبشاری سه‌بعدی با انحنای چهارطرفه کار می‌کند

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت‌های جدید اوپو نشان می‌دهد که شرکت چینی در حال کار روی صفحه‌نمایشی آبشاری و تمام‌صفحه برای دستگاه‌های جدید خود است.
تبلیغات

نوآوری گوشی‌های هوشمند طی چند سال گذشته با طراحی‌های جدیدی مانند دوربین پاپ‌آپ، فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش و صفحه‌نمایش آبشاری که به‌تازگی شاهد آن بودیم، در بالاترین سطح خود قرار دارد. آخرین پتنت‌های ثبت‌شده اوپو نشان می‌دهد، می‌توانیم انتظار صفحه‌نمایشی را داشته باشیم که در تمام لبه‌ها خمیده است. این اتفاق به‌لطف فناوری «قرار دادن حسگرها زیر صفحه‌نمایش» که آن را نیز اوپو به ثبت رسانده، احتمالا امکان‌پذیر خواهد شد.

صفحه نمایش آبشاری چهار طرفه اوپو

پتنت‌‌‌های ثبت‌شده، یک حسگر نوری و حسگر مادون‌قرمز دیگر را نشان می‌دهد که هر دوی آن‌ها می‌تواند زیر صفحه‌نمایش گوشی اوپو کارکرد داشته باشند. این امر نیاز به حاشیه‌ی صفحه‌نمایش برای قرارگیری حسگرها را از بین خواهد برد. حسگر اول نور صفحه‌نمایش را نسبت به نور محیط تنظیم می‌کند و حسگر دوم آن را هنگام برقراری تماس خاموش می‌کند. این حسگرها می‌توانند با صفحه‌نمایش Micro LED یا OLED کار کنند.

صفحه نمایش آبشاری چهار طرفه اوپو
صفحه نمایش آبشاری چهار طرفه اوپو

اوپو چند ماه پیش، دستگاهی عرضه‌نشده با صفحه‌نمایش آبشاری را به‌نمایش گذاشت؛ اما ایده‌ی ساخت صفحه‌نمایشی با لبه‌های خمیده به‌سوی فریم، ایده‌ی جدیدی نیست. شیائومی در ماه فوریه (بهمن ۹۷) دستگاهی مشابه با چهار لبه‌ی انحنادار ثبت کرده است.

اوپو همچنین یک گوشی با دوربین زیر صفحه‌نمایش را در MWC شانگهای معرفی کرد. این محصول، دستاورد نهایی تلاش این شرکت را برای ساخت گوشی هوشمندی با نسبت صفحه به بدنه ۱۰۰ درصدی نشان داد.

ما قبلاً دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش آبشاری در دو لبه، مانند هواوی میت ۳۰ پرو و ویوو نکس ۳ را دیده‌ایم. به‌نظر می‌رسد حال باید کم‌کم منتظر نسل جدید گوشی‌ها با انحنای چهار طرفه در صفحه‌ی نمایش باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات