هواوی میت ایکس قرار است اواخر اکتبر در چین عرضه شود

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
cnBeta در گزارش جدیدی ادعا کرده است تعداد محدودی از هواوی میت ایکس اوایل آبان در چین فروخته خواهد شد.
تبلیغات

گوشی‌های تاشو قرار است نسل بعدی گوشی‌های هوشمند باشند؛ اما تاکنون سامسونگ و هواوی  برای رساندن آن‌ها به‌دست مصرف‌کنندگان به‌دردسر افتاده‌اند. سامسونگ ابتدا این راه را آغاز کرد؛ اما پس‌ از آنکه چند خبرنگار با مشکلات صفحه‌نمایش و لولای گوشی سامسونگ گلکسی فولد مواجه شدند، این شرکت هزینه‌ی عجله‌ی خود را پرداخت.

این امر باعث شد سامسونگ تمام این گوشی‌ها را فرابخواند و ماه‌ها زمان صرف بررسی و بهبود دستگاه کند. این سازنده‌ی کره‌ای از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) عرضه‌ی دوباره‌ی گلکسی فولد را آغاز کرده و آن را در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا فروخته است.

درمقابل، هواوی قرار بود اولین گوشی تاشو خود، یعنی میت ایکس را در ژوئن (خرداد) معرفی کند؛ اما این کار را تا سپتامبر (شهریور) به‌تعویق انداخت تا آزمایش‌های تکمیلی روی این گوشی انجام دهد. بدون شک، این اقدام هواوی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات سامسونگ و اطمینان از عملکرد صفحه‌نمایش و لولا برای استفاده‌ی مصرف‌کننده بوده است. بااین‌حال، سپتامبر رسید و تمام شد و هنوز از گوشی هواوی میت ایکس خبری نیست.

دراین‌میان، خبر خوشحال‌کننده این است که در گزارش جدید وب‌سایت چینی cnBeta، آمده است میت ایکس اواخر اکتبر (اوایل آبان) در چین عرضه خواهد شد. متأسفانه در این گزارش به زمان عرضه‌ی جهانی این گوشی اشاره‌ای نشده است؛ بااین‌حال، این نکته را نیز خاطرنشان می‌کند به‌دلیل سختی‌های ساخت دستگاه، تعداد محدودی از آن عرضه خواهد بود.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

این تعداد کم می‌تواند دلیل عرضه‌ی میت ایکس در چین را توجیه کند؛ اما دلیل دیگر نیز شاید این باشد که هواوی می‌خواهد مانند سامسونگ، درصورت بروز هرگونه مشکل، سریعا آن‌ها را فراخوان کند. دلیلی دیگر برای اثبات آمادگی هواوی برای عرضه‌ی میت ایکس می‌تواند پخش ویدئو آنباکس این گوشی باشد. این ویدئو را اکانتی در توییتر به‌نام Temeمنتشر کرده است. در طول این فیلم، دستگاه اصلا روشن نمی‌شود؛ ولی می‌توان تاشدن و کیف حمل آن را دید.

Mate X unboxing reveal similar carrying case as Huawei-Gentlemonster smart glasses.#HuaweiMateX pic.twitter.com/XFuzeClyNM— Teme (特米) (@RODENT950) October 13, 2019

در اوت (مرداد)، گزارشی ارائه شد که می‌گفت میت ایکس در زمان عرضه، شامل برخی مشخصات به‌روز‌شده خواهد بود. در این گزارش آمده است پردازنده از کایرین ۹۸۰ به ۹۹۰ ارتقا خواهد یافت و حسگر TOF نیز به دوربین‌ها افزوده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات