مشخصات فنی و ویژگی‌های پیکسل 4 ایکس ال گوگل فاش شد

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
درحالی‌که فاصله‌ی چندانی تا برگزاری رویداد ویژه‌ی گوگل برای رونمایی پیکسل ۴ باقی نمانده، مشخصات کامل منتسب به این گوشی به‌دلیل سهل‌انگاری فروشگاه بست‌بای فاش شده است.
تبلیغات

گوگل مدت‌ها پیش در اطلاعیه‌ای رسمی از برگزاری رویدادی ویژه در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به‌منظور معرفی گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ شامل مدل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال خبر داده بود. از همان زمان تاکنون، شاهد افشای جزئیات و رندرهای مختلف منتسب به این گوشی‌ها بوده‌ایم و ظاهرا روند فاش‌شدن اطلاعات مربوط به پیکسل ۴ قرار است تا آغاز مراسم رونمایی، ادامه داشته باشد. 

در همین زمینه، به‌تازگی افشای مشخصات کامل مربوط به گوشی گوگل پیکسل ۴ را شاهد هستیم. گرچه هنوز چند روز تا آغاز مراسم فاصله داریم، شعبه‌ی فروشگاه بزرگ بست‌بای در کشور کانادا دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال را به‌مدت محدودی برای پیش‌خرید دردسترس قرار داد. در صفحه‌ی ویژه‌ای که بست‌بای برای گوشی‌های جدید گوگل تدارک دیده بود، مشخصات فنی و ویژگی‌های مختلف آن‌ها می‌شد. 

گوگل پیکسل 4 / Google Pixel 4

گرچه این صفحه هم‌اکنون از روی وب‌سایت فروشگاه بست‌بای حذف شده است، چند رسانه توانسته‌اند محتویات آن را استخراج کنند. ظاهرا در صفحه‌ی مذکور، جمله‌های تبلیغاتی متعددی درباره‌ی پیکسل ۴ وجود داشته‌ است؛ ازجمله «پیکسل ۴ از نرم‌افزار کاربردی گوگل استفاده می‌کند؛ نرم‌افزاری که به‌خوبی آن را می‌شناسید و عاشقش هستید» و «پیکسل ۴ تلفن‌همراهی است که به روش گوگل ساخته شده است».

پیکسل ۴ ظاهرا چندین ویژگی‌ مهم خواهد داشت. گوگل به‌طور ویژه به دوربین این گوشی اشاره می‌کند و مدعی است نرم‌افزار دوربین پیکسل ۴ به شما امکان می‌دهد تصاویری نظیر تصاویر استودیویی را در هر جای دلخواه ثبت کنید. ظاهرا اپلیکیشن بازطراحی‌شده‌ی Google Camera 7.1 از رابط کاربری یکدست و روانی بهره‌مند است. در صفحه‌ی مربوط به پیکسل ۴ در فروشگاه بست‌بای آمده بود:

چیز جدیدی برای یادگرفتن وجود ندارد و به ویرایش تصویری هم نیاز پیدا نخواهید کرد. تنها کاری که باید بکنید، این است که گوشی را به‌سمت سوژه‌ی مدنظر بگیرید تا پیکسل به شما به‌منظور ثبت عکسی خارق‌العاده کمک کند.

افزون‌براین‌، گوگل به‌طور ویژه به فضای نامحدود در گوگل فوتوز به‌منظور ثبت تصاویر با «کیفیت اصلی» اشاره می‌کند. همان‌طورکه در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، گوگل در حرکتی عجیب درکنار متن مربوط به فضای نامحدود گوگل فوتوز، تصویر گوشی پیکسل 3a را به‌نمایش می‌گذارد. گفتنی است پیکسل 3a تصاویر را با کیفیت درخورتوجه به‌صورت فشرده و نه در وضوح اصلی به‌نمایش می‌گذارد. 

گوگل پیکسل 4 / Google Pixel 4

درکنار این‌ها، در صفحه‌ی پیکسل ۴ در فروشگاه بست‌بای، به ژست‌های حرکتی این گوشی نیز اشاره شده است. گوگل از قابلیت موشن‌سنس پیکسل ۴ که مبتنی‌بر پروژه‌ی Soli است، به‌عنوان «راهی جدید برای کنترل گوشی» یاد می‌کند. گوگل در‌این‌زمینه می‌گوید:

پیکسل ۴ از قابلیت ژست‌های حرکتی سریع (Quick Gestures) بهره‌مند است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به لمس گوشی، کارهای مختلفی انجام دهید. این قابلیت به‌ویژه زمانی‌ به کارتان می‌آید که در حال آشپزی یا غذاخوردن هستید. 

ویژگی دیگر به دستیار صوتی گوگل یا همان گوگل اسیستنت مربوط است. ظاهرا امکان دسترسی به این دستیار صوتی ازطریق فناوری لمسی Active Edge (فشردن دو طرف گوشی) یا فرمان صوتی Hey Google وجود خواهد داشت. تاکنون اشاره‌‌ی دقیقی به بهره‌مندی پیکسل ۴ از نسل بعدی دستیار صوتی گوگل نشده است؛ بااین‌حال در همین بخش، شاهد چنین جمله‌ای هستیم:‌‌

ازطریق [دستگاه موجود در] کف دستتان پیامک ارسال کنید و مسیرهای حرکت را بیابید و حتی برای روز خود برنامه بریزید.
گوگل پیکسل 4 / Google Pixel 4

نکته‌ی مهم دیگر، فاش‌شدن مشخصات فنی کامل مربوط به پیکسل ۴ در صفحه‌ی این گوشی در فروشگاه بست‌بای است. در این فروشگاه، ضمن افشای مشخصات فنی پیکسل ۴، مقایسه‌ی مستقیم آن با پیکسل ۳ ایکس‌ ال را شاهد بودیم. بر‌این‌اساس، ظاهرا پیکسل ۴ قرار است در پنل پشتی میزبان دو دوربین مجزا با حسگرهای ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئو 4K باشد. افزون‌براین‌، در پنل جلویی دوربینی ۸ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئو 1080p وجود خواهد داشت. ناگفته نماند پیکسل ۴ قرار است از نمایشگر فول HD پلاس ۵/۷ اینچی ۹۰ هرتز با نام Smooth Display بهره‌مند باشد؛ البته مدل ایکس‌ ال این گوشی از نمایشگر OLED با وضوح کواد HD پلاس و اندازه‌ی ۶/۳ اینچ خواهد داشت. 

ظاهرا باتری پیکسل ۴ ایکس ال در مقایسه با پیکسل ۴، ۹۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد. بر‌این‌اساس، مدل معمولی پرچم‌دار بعدی گوگل به باتری ۲٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل XL به باتری ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد شد. درکنار این‌ها، گوشی‌های جدید گوگل برای پردازش وظایف مختلف از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام استفاده خواهند کرد و به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهند شد. در صفحه‌ی گوشی‌های جدید گوگل در فروشگاه بست‌بای، تنها مدل ۶۴ گیگابایتی آن‌ها برای پیش‌خرید دردسترس بود. انتظار داریم این گوشی‌ها مدلی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی نیز داشته باشند.

گوگل پیکسل 4 / Google Pixel 4

مشخصات فنی فاش‌شده از پیکسل ۴، هم‌اکنون از وب‌سایت رسمی بست‌بای پاک شده‌اند؛ بااین‌حال، کاربران در زمان آنلاین‌بودن صفحه‌ی پیکسل ۴ می‌توانستند به‌منظور رزرو یک دستگاه پیکسل ۴ یا پیکسل ۴ ایکس ال ۵۰ دلارِ کانادا به‌عنوان بیعانه بپردازند و بعدا با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های محلی، آن را تهیه کنند. فروشگاه بست‌بای کانادا گوشی‌های جدید گوگل را در رنگ‌های مشکی (Just Black) و سفید (Clearly White) دردسترس قرار داده بود.

پیش‌تر در شایعاتی شنیده بودیم گوگل قصد دارد مدل خاصی از پیکسل ۴ را در رنگ نارنجی عرضه کند. در آن زمان، گفته شده بود از رنگ نارنجی این محصول با نام Oh So Orange یاد می‌شود. نکته‌ی مهم دیگر این‌ است در فروشگاه بست‌بای، قیمت نهایی پیکسل ۴ اعلام نشده بود.

گوگل پیکسل 4 / Google Pixel 4

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی خانواده‌ی جدید محصولات پیکسل ۴ گوگل چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از همین بخش استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات