نگاهی به موتورسیکلت‌های خیابانی کاوازاکی مدل ۲۰۲۰

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
کاوازاکی مدل ۲۰۲۰ محصولات خیابانی خود را رونمایی کرد. برای آشنایی با ویژگی‌های این محصولات با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در‌حالی‌که همگان منتظر رونمایی سری Z جدید کاوازاکی با پیشرانه‌ی یک‌لیتری سوپرشارژر H2 هستند، کاوازاکی مدل ۲۰۲۰ سری محصولات خیابانی خود را معرفی کرد. برای سال ۲۰۲۰ مدل جدید نینجا ۶۵۰ به محصولات کاوازاکی اضافه و مدل ۱۰۰۰ سی‌سی نینجا ظاهرا حذف شده است که گویا دلیل آن رونمایی نسخه‌ی پیشرفته‌تر آن در نمایشگاه EICMA است. خانواده‌ی سری Z نیز شاهد حذف دو مدل ۶۵۰ و ۹۰۰ سی‌سی هستند و احتمالا نسخه‌های بعدی آن‌ها نیز در آینده پس از رونمایی نینجا ۱۰۰۰ جدید رونمایی خواهند شد. مدل‌هایی که در سبد محصولات کاوازاکی ۲۰۲۰ دیده می‌شوند، عبارت‌اند از: W800 و Versys و ولکان. درادامه، به مدل‌های ۲۰۲۰ کاوازاکی نگاهی دقیق‌تر خواهیم انداخت. 

کاوازاکی Concourse14

 Kawasaki Concours14

کاوازاکی کنکورس ۱۴ به‌عنوان مدل پرچم‌دار کلاس تورینگ کاوازاکی باردیگر بازگشته است. این موتورسیکلت از پیشرانه‌ی ۱،۳۵۲ سی‌سی چهارسیلندر مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها استفاده می‌کند که باعث می‌شود توانایی حرکتی درحد مدل ZX-14 را در قالب موتورسیکلت مسافرتی ارائه دهد. قیمت این مدل ۱۵ هزار و ۵۹۹ دلار است.

کاوازاکی نینجا H2

Kawasaki Ninja H2

کاوازاکی هیولای خود را برای سال ۲۰۲۰ دوباره بازگردانده است. این مدل سوپرشارژ که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شده بود، برای سال ۲۰۲۰ نیز بدون تغییرات خاصی در مقایسه با مدل اولیه به بازار عرضه خواهد شد. سال گذشته، کاوازاکی امکانات جدیدی به این مدل اضافه کرد و آن را به‌نام +H2 SX SE به بازار فرستاد. باوجوداین، سایر بخش‌ها مانند شاسی و پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۹۹۸ سی‌سی این مدل دست‌نخورده باقی مانده‌اند. مدل‌های جدید H2 و H2 کربن و +H2 SX SE قابلیت اتصال به اپلیکیشن Rideology کاوازاکی را نیز دارند. نسخه‌ی +H2 SX SE با قیمت ۲۵ هزار دلار، مدل H2 با قیمت ۲۹ هزار دلار، مدل H2 کربن با قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار و مدل H2R نیز با قیمت ۵۵ هزار دلار به بازار عرضه خواهند شد. 

کاوازاکی نینجا ۴۰۰

 Kawasaki Ninja 400

در کمال تعجب، مدل ۲۰۲۰ نینجا ۴۰۰ نیز به بازار خواهد آمد. گرچه برادر بزرگ‌تر این موتورسیکلت، نینجا ۶۵۰، نیز موتورسیکلت مشهوری است، کاوازاکی تصمیم گرفته مدل ۴۰۰ سی‌سی را برای سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی کند. فعلا در نبود مدل نینجا ۱۰۰۰ که در هفته‌های آینده یا در نمایشگاه خودرو توکیو یا در نمایشگاه EICMA رونمایی خواهد شد، کاوازاکی دچار کمبود موتورسیکلت‌های اسپرت در سبد محصولاتی خود است. بسیاری نیز پیش‌بینی می‌کنند مدل جدید نینجا ۱۰۰۰ که در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود، مدل کاملا جدیدی نباشد و بیشتر موتورسیکلتی به‌روزرسانی‌شده خواهد بود. 

مدل نینجا ۴۰۰ با وزن ۱۶۶ کیلوگرم و پیشرانه‌ی ۳۹۹ سی‌سی دوسیلندر خطی، یکی از موفق‌ترین محصولات کاوازاکی در بازار است. نسخه‌ی معمولی و بدون ترمز ABS این موتورسیکلت به قیمت ۴ هزار و ۹۹۹ دلار، نسخه‌ی KRT آن به قیمت ۵ هزار و ۱۹۹ دلار، مدل معمولی با ترمز ABS به قیمت ۵ هزار و ۲۹۹ دلار و نسخه‌ی KRT با ترمز ABS به قیمت ۵ هزار و ۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. 

کاوازاکی Versys

Kawasaki Versys

کاوازاکی با حذف مدل KLR 650 از خط‌تولید، تمرکزش در این کلاس را روی مدل Versys-X300 گذاشته است و در‌حال‌حاضر، این موتورسیکلت، تنها محصول کاوازاکی در کلاس ADV است. البته کاوازاکی جای KLR 650 را خیلی خالی نخواهد گذاشت. پیشرانه‌ی کوچک این مدل در محصولات دیگری از کاوازاکی نظیر نینجا ۳۰۰ و Z300 نیز استفاده شده است. این پیشرانه دوسیلندر ۲۹۶ سی‌سی می‌تواند ۳۹ اسب‌بخار قدرت تولید کند. 

در کلاس اسپرت تورینگ‌ها، کاوازاکی برای سال ۲۰۲۰ دو مدل Versys 650 و ۱۰۰۰ سی‌سی را عرضه خواهد کرد. تنها تغییری که در مدل ۶۵۰ اعمال شده، رنگ‌های جدیدی مثل سفید و خاکستری کربنی هستند. مدل ۱۰۰۰ سی‌سی نیز در نسخه‌ای با نام +SE LT به بازار خواهد آمد که به سیستم تعلیق الکترونیکی و قابلیت اتصال به برنامه‌ی Rideology مجهز شده است. کاوازاکی مدل Versys-X 300 را به قیمت ۵ هزار و ۴۹۹ دلار، مدل مجهز به ترمز ABS را به قیمت ۵ هزار و ۷۹۹ دلار، مدل ۶۵۰ را به قیمت ۸ هزار و ۲۹۹ دلار، مدل ۶۵۰ با ترمز ABS را به قیمت ۹ هزار و ۱۹۹ دلار و مدل ۱۰۰۰ سی‌سی +SE LT را به قیمت ۱۷ هزار و ۹۹۹ دلار در بازار خواهد فروخت. 

کاوازاکی ولکان

Kawasaki Vulcan

کاوازاکی در کلاس موتورسیکلت‌های کروزر، خانواده‌ی ولکان را برای عرضه دارد و آن‌ها را به امکانات جدیدی مجهز کرده است. مدل پایه‌ی این سری ولکان S است و در سه نسخه در بازار عرضه خواهد شد که همگی آن‌ها از پیشرانه‌های ۶۴۹ سی‌سی دوسیلندر خطی بهره‌مند هستند. مدل میانی ولکان نیز ۹۰۰ نام دارد و از پیشرانه ۹۰۳ سی‌سی V2 در آن استفاده شده است. درحال‌حاضر، این مدل یکی از دو موتورسیکلت کاوازاکی است که از پیشرانه‌ی Vشکل استفاده می‌کنند. آخرین مدل نیز مدل ۱۷۰۰ است که آن نیز پیشرانه V2 دارد و در‌حال‌حاضر، بیشترین حجم موتور در بین محصولات کاوازاکی متعلق به این مدل است.

نسخه‌های ولکان و مدل ولکان S در سه نسخه‌ی عادی و مجهز به ترمز ABS و کافه عرضه می‌شوند که به‌ترتیب قیمتشان ۷ هزار و ۹۹ دلار و ۷ هزار و ۴۹۹ دلار و ۸ هزار و ۹۹ دلار است. مدل ۹۰۰ سی‌سی نیز در سه تیپ کلاسیک و کلاسیک LT و کاستوم عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها به‌ترتیب ۷ هزار و ۹۹۹ دلار و ۸ هزار و ۹۹۹ دلار و ۸ هزار و ۴۹۹ دلار است. دو مدل نهایی ولکان هم با نام‌های 1700 Vaquero و 1700 Voyager به بازار خواهند آمد که اولی ۱۶ هزار و ۷۹۹ دلار و دومی ۱۷ هزار و ۴۹۹ دلار قیمت دارند. 

کاوازاکی W800 کافه

 Kawasaki W800 Café

مدل دیگر کاوازاکی که در آن از طراحی کلاسیک استفاده شده است، W800 کافه است. این موتورسیکلت اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ در آمریکا رونمایی و براساس مدل W800 ساخته شده است که تنها در بازار اروپا موجود است. ازآنجاکه این مدل موتورسیکلتی جدید به‌حساب می‌آید و زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، کاوازاکی تغییری در نسخه‌ی ۲۰۲۰ آن اعمال نکرده است. کاوازاکی W800 کافه در رنگ‌های مشکی، شکلاتی، قهوه‌ای و نقره‌ای به قیمت ۹ هزار و ۷۹۹ دلار به بازار خواهد آمد. 

کاوازاکی Z 

Kawasaki Z

همه‌ی ما در انتظار مدل‌های جدید سری Z کاوازاکی هستیم؛ ولی تا آن زمان، کاوازاکی برای سال ۲۰۲۰ تعدادی موتورسیکلت از این خانواده را برای علاقه‌مندان عرضه خواهد کرد. کوچک‌ترین عضو سری Z کوچک‌ترین موتورسیکلت کاوازاکی نیز محسوب می‌شود. نام این مدل Z125 است؛ ولی ازنظر ظاهری طوری طراحی شده که با دیگر مدل‌های این سری کاملا همخوانی دارد. نسخه‌ی پرو کاوازاکی Z با قیمت ۳ هزار و ۱۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. 

مدل بعدی Z400 نام دارد و از پیشرانه‌ی ۳۹۹ سی‌سی دوسیلندر خطی مشترک با مدل نینجا ۴۰۰ استفاده می‌کند و ۴ هزار و ۹۹۹ دلار قیمت دارد. بالاترین مدل سری Z نیز Z900RS نام دارد که از پیشرانه چهارسیلندر ۹۴۸ سی‌سی استفاده می‌کند. این نسخه در دو مدل معمولی به قیمت ۱۱ هزار و ۱۹۹ دلار و مدل کافه با قیمت ۱۱ هزار و ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. کاوازاکی برای سال ۲۰۲۰ دو مدل Z650 و Z900 را از این سری حذف کرده است. 

کاوازاکی نینجا ZX

Kawasaki Ninja ZX

سری ZX مدل‌های ZX-6R و ZX-10R و ZX14R شامل می‌شود. این سری به‌عنوان موتورسیکلت‌های اسپرت خیابانی کاوازاکی شناخته می‌شوند. نسخه‌ی ZX-6R که یک‌بار در سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی شده بود، از پیشرانه‌ی ۶۳۶ سی‌سی چهارسیلندر خطی استفاده می‌کند. این مدل به شاسی مسابقه‌ای مجهز است که برای استفاده در خیابان بهینه‌سازی شده است. مدل عادی این موتورسیکلت ۹ هزار و ۹۹۹ دلار و نسخه‌ی مجهز به ترمز ABS آن ۱۰ هزار و ۹۹۹ دلار و نسخه‌ی KRT آن ۱۱ هزار و ۲۹۹ دلار قیمت دارد. مدل جدیدتر مدل ZX-10R است که از موتور یک‌لیتری چهارسیلندر بهره می‌برد. گران‌ترین مدل هم ZX-14 با موتور چهارسیلندر خطی ۱۴۴۱ سی‌سی است. این مدل به‌صورت استاندارد به سیستم ترمز ABS مجهز است و با قیمت ۱۴ هزار و ۹۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات