پایان همکاری اینتل با AMD: اینتل توقف تولید پردازنده‌های Kaby Lake-G را اعلام کرد

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پایان همکاری اینتل با AMD و در نهایت پایان تولید پردازنده‌های Kaby Lake-G از سوی اینتل اعلام شده است.
تبلیغات

همکاری اینتل و AMD که در زمینه‌ی پردازنده‌های Kaby Lake-G آغاز شده بود، بسیاری را متعجب کرد و همه منتظر بودند تا نتیجه‌ی این همکاری را ببینند. اینتل تعدادی از کارمندان سطح بالای بخش گرافیکی AMD را جذب کرده بود تا از آن‌ها برای توسعه GPUهای گسسته‌ی خود استفاده کند. در واقع این همکاری برای تولید شتاب‌دهنده‌های گرافیکی با عملکرد بسیار بالا شکل گرفته بود که اکنون اینتل پایان این همکاری و پایان تولید پردازنده‌های Kaby Lake-G را اعلام کرده است.

پردازنده‌های Kaby Lake-G شامل تراشه‌هایی بودند که در بخش CPU از معماری‌های Intel استفاده کرده و در بخش GPU از معماری‌های گرافیکی مجتمع AMD استفاده می‌کردند.

پردازنده اینتل

در واقع اینتل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که دیگر محصولات Kaby Lake-G را تولید نخواهد کرد و تنها تا پایان ژانویه ۲۰۲۰ (اواسط بهمن) سفارش برای تولید این محصولات را قبول می‌کند که در نهایت تا پایان ژوئیه ۲۰۲۰ (اوایل مرداد) این محصولات را به دست مشتریان تحویل خواهند داد. البته این ماجرا باعث انتقال تقاضا از محصولات Kaby Lake-G به محصولات دیگر اینتل شده است.

شایان ذکر است که همکاری دو شرکت طی این دوران بسیار کند پیش رفته که شاید دلیل آن طراحی چیپ‌هایی با طراحی منحصربه‌فرد برای سیستم‌های مختلف از پیش طراحی شده به‌صورت سفارشی و با راهکارهای جدید بوده است. از سوی دیگر با توجه به سرمایه‌گذاری‌های اخیر اینتل در زمینه‌ی گرافیک‌هایی با کارایی و عملکرد بالا، ظاهرا دیگر نیازی به همکاری با شرکت‌های دیگر نداشته و در نتیجه زمان پایان همکاری با AMD و پایان تولید محصولات Kaby Lake-G نیز فرا رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات