هوش مصنوعی دارای حسگر، صداهای درون خانه را تشخیص می‌دهد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نرم‌افزاری سنسوری، هوش مصنوعی ارائه داده که صداهای غیرمعمول خانه را متوجه می‌شود و به صاحب‌خانه هشدار می‌دهد.
تبلیغات

تصور کنید قصد رفتن به تعطیلات دور از خانه را دارید و مسائل امنیتی نگرانتان می‌کند. اگر وسیله‌ای مانند اسپیکر هوشمند وجود داشته باشد که صداهای خانه را تشخیص دهد و موارد مشکوک را گزارش دهد، دیگری جای نگرانی نیست. یک شرکت نرم‌افزاری به نام Sensory، هوش مصنوعی ارائه داده که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این هوش مصنوعی صداهایی که می‌شنود را تشخیص داده و در صورت لزوم اقدام می‌کند. TrulySecure Sound ID مانند شازم برای صداهایی طراحی شده که در خانه شنیده می‌شود.

هوش مصنوعی این شرکت همیشه در حال گوش دادن به صداهای اطراف است و صداهای مختلفی مانند پارس سگ، دزدگیر خانه، سیستم هشداردهنده‌ی دود، هشدار کم شدن شارژ باتری، زنگ در، در زدن و شکستن شیشه را تشخیص می‌دهد؛ سپس پیغامی را برای صاحب‌خانه همراه‌با صدایی که شنیده است، ارسال می‌کند. کاربر با استفاده از این هوش مصنوعی همیشه از شرایط خانه‌ی خود خبر دارد و بعد از دریافت اخطاریه می‌تواند با پلیس یا آتش‌نشانی تماس بگیرد.

sensory

تاد موزر، مدیرعامل سنسوری می‌گوید:

امروزه محصولات کنترل صدا در هر خانه‌ای استفاده می‌شود، ما هم از این فرصت استفاده کردیم تا از میکروفون‌های موجود در این دستگاه‌ها برای اهداف بیشتری بهره ببریم.

Sound ID بخشی از هوش مصنوعی این شرکت برای اسپیکرهای هوشمند و دستگاه‌های اینترنت اشیا است که به‌طور کامل روی دستگاه اجرا می‌شود. همچنین برای جلوگیری از نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی کاربر، داده‌ها را به کاربر ارسال نمی‌کند.

Sensory علاوه‌براین محصول، تکنولوژی کنترل صدای مستقل از کاربر را در نمایشگاه CES 2019 برای بلندگوهای بلوتوث معرفی کرده است. این محصول به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های خود را با کنترل صدای اختصاصی مجهز کنند و دیگر نیازی به الکسا و گوگل اسیستنت نداشته باشند. بنابراین در آینده شاهد بلندگوهای بیشتری خواهیم بود که با نام اختصاصی خودشان فعال می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات