زوم‌اپ: Google Trips؛ اپلیکیشن همه‌کاره برای سفر

جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
مطالعه 5 دقیقه
فGoogle Trips یک اپلیکیشن کامل برای سفر است و در برنامه‌ریزی و پیدا کردن مکان‌های مختلف به شما کمک می‌کند.
تبلیغات

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر، کارهایی که در سفر انجام می‌دهیم هستند. برخی افراد علاقه دارند پیش از سفر به‌شکلی دقیق برای هرروز خود برنامه‌ریزی کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند طی سفر تصمیم بگیرند که به چه مکان‌هایی بروند و به چه فعالیت‌هایی بپردازند. مستقل از اینکه شما جزو کدام دسته هستید، اپلیکیشن Google Trips از همه نظر سفر کردن را برای شما ساده‌تر می‌کند. این اپلیکیشن با امکانات متعدد خود از زمانی که برای انتخاب مقاصد گردشگری صرف می‌کنید، می‌کاهد و باعث می‌شود وقت بیشتری برای لذت بردن از سفر خود داشته باشید. در ادامه به معرفی این اپلیکیشن می‌پردازیم.

پس از طی کردن مراحل اولیه و اتصال حساب گوگل خود، به صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن می‌رسید (شکل راست). در این صفحه سه بخش وجود دارد؛ جستجو، مکان فعلی و برنامه‌های سفر. اگر در مقصد نیستید، می‌توانید با انتخاب بخش جستجو و نوشتن نام شهر موردنظر، آن را پیدا کنید؛ اما در صورتی که در مقصد سفر خود هستید، با انتخاب مکان فعلیتان، به‌طور مستقیم به صفحه‌ی شهری که در آن هستید منتقل می‌شوید. در صفحه‌ی هر شهر (شکل چپ)، می‌توانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید یا از مکان‌های گردشگری و رستوران‌های مقصد خود مطلع شوید.

Google Trips
Google Trips

ایجاد برنامه‌ی سفر

در صفحه‌ی شهر با انتخاب گزینه‌ی Create Trip (شکل راست) می‌توانید برنامه‌ی سفر خود را ایجاد کنید. در صفحه‌ی ایجاد برنامه، می‌توان مقاصد متعدد و تاریخ اقامت در هرکدام را مشخص کرد (شکل میانی). پس از ایجاد برنامه‌ی سفر، اگر فکر می‌کنید ممکن است در مقصد به اینترنت دسترسی نداشته باشید، می‌توانید برای هرشهر گزینه‌ی دانلود (شکل چپ) را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان به‌صورت آفلاین در دسترس باشد.

Google Trips
Google Trips
Google Trips

بلیت و اطلاعات رزرو

قسمت Reservations، اطلاعات بلیت‌ها، رزرواسیون هتل و موارد این چنینی را در بر دارد. اگر اطلاعات مربوطه برای جیمیل شما ارسال شده باشد، گوگل آن‌ها را تشخیص می‌دهد و به‌طور خودکار در این قسمت اضافه می‌کند؛ اما می‌توانید خودتان هم با انتخاب دکمه‌ی «+» بلیت یا رزرواسیون مدنظرتان را اضافه کنید. یکی از مزیت‌های این بخش که در قسمت‌ها دیگر نیز مشاهده می‌شود، ارتباط کامل آن با نقشه‌ی بسیار کامل گوگل است. برای مثال با نوشتن بخشی از نام هتل گوگل هتل‌های احتمالی را پیشنهاد می‌دهد و با انتخاب گزینه‌ی مدنظر، اطلاعات آن مانند مکان و شماره تماس نیز افزوده می‌شود و پس از ذخیره‌ی آن می‌توانید آدرس آن را انتخاب و مسیریابی را آغاز کنید.

Google Trips
Google Trips
Google Trips

مقاصد گردشگری

در بخش Things to do مقاصد گردشگری در دسته‌بندی‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند و برای هریک اطلاعاتی مانند امتیاز و ساعت کاری ذکر شده است و می‌توانید آن‌ها را به مکان‌های ذخیره‌شده‌ی خود اضافه کنید یا با انتخاب هرکدام، اطلاعات بیشتری در مورد آن به‌دست آورید. همچین با انتخاب علامت نقشه در قسمت بالا سمت راست می‌توانید مکان‌های دسته‌بندی انتخاب شده را روی نقشه مشاهده کنید.

Google Trips
Google Trips

مکان‌های ذخیره شده

مکان‌هایی که در قسمت قبلی ذخیره کردید یا از قبل از طریق Google Maps در لیست‌های مختلف ذخیره کرده بودید در Saved places قرار دارند و مانند قسمت قبلی می‌توانید اطلاعات آن‌ها را ببینید.

Google Trips
Google Trips
Google Trips

برنامه‌ی روزانه

در قسمت Day plans می‌توانید به‌شکل دقیق برای هرروز خود برنامه‌ریزی کنید. در این صفحه برنامه‌هایی که خودتان درست کرده‌اید یا توسط گوگل پیشنهاد شده‌اند قرار دارند و با انتخاب دکمه‌ی مشخص‌شده در شکل راست، اطلاعات کلی مربوط به هر محل و فاصله‌ی زمانی با محل بعدی، نمایش داده می‌شود (شکل میانی). با انتخاب دکمه‌ی «+» به صفحه‌ی ایجاد برنامه‌ی جدید منتقل می‌شوید (شکل چپ) در این صفحه می‌توانید مکان‌ها و ترتیب رفتن به آن‌ها را انتخاب کنید یا چند مورد را انتخاب و پین کنید و سپس با زدن دکمه‌ی قرمز پایین صفحه گوگل بقیه‌ی محل‌ها را برای شما انتخاب می‌کند. وقتی کارتان در این بخش تمام شد، می‌توانید برنامه‌ی خود را نام‌گذاری کنید و دکمه‌ی ذخیره (مشخص شده در شکل چپ) را انتخاب کنید.

Google Trips
Google Trips
Google Trips

رستوران و کافه

آخرین گزینه Food & Drinks است که در آن اغذیه‌فروشی‌ها مشخص شده‌اند و مانند بخش مقاصد گردشگری، می‌توانید امتیاز و اطلاعات هرکدام را مشاهده کنید و رستوران موردنظر را در لیست مکان‌های خود ذخیره کنید.

Google Trips
Google Trips
Google Trips

اپلیکیشن Google Trips با جمع کردن همه‌ی اطلاعات سفر در یک برنامه و استفاده از داده‌های پربار نقشه‌ی گوگل، برنامه‌ریزی مسافرت و پیدا کردن مکان‌های مختلف در طول سفر را از پیچیدگی درمی‌آورد و یک اپلیکیشن همه‌کاره و بسیار مفید است.

نکات مثبت

  • امکان ذخیره‌ی اطلاعات رزرو بلیت و هتل
  • امکان برنامه‌ریزی برای سفر
  • طراحی بهینه برای شرایط مختلف در سفر
  • استفاده از داده‌های نقشه‌ی گوگل
  • امکان استفاده‌ی آفلاین

نکات منفی

  • فرآیند برنامه‌ریزی روزانه می‌توانست ساده‌تر باشد

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات