سه پرسش اصلی که قبل از تعویض برند دوربین باید پاسخ دهید

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فوجی و نیکون و کانن در هفته‌های اخیر، نسل جدید دوربین‌های خود را رونمایی کردند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که فکر تعویض دوربین خود را در سر می‌پرورانید، پس بهتر است سه پرسش اصلی در‌این‌باره را پاسخ دهید.
تبلیغات

به‌تازگی، سه شرکت مطرح تولید‌کننده‌ی دوربین‌های عکاسی، محصولات جدیدی رونمایی کرده‌اند که نظر بسیاری از عکاسان را به‌خود جلب کرده است. اگر به فکر تغییر دوربینتان هستید، بهتر است ابتدا معیار‌هایی برای خود مشخص کنید.

طی چند هفته‌ی گذشته در دنیای دوربین‌ها، اتفاق‌های زیادی رخ داده و محصولات جدیدی رونمایی شده‌اند. برند‌های نیکون (Nikon) و کانن (Canon) و فوجی (Fuji) دوربین‌هایی معرفی کردند که می‌توانند نظر عکاسان را به‌خود جلب کنند و ‌آنان را به فکر تغییر برند دوربین خود بیندازند. زمانی‌که وارد جزئیات می‌شوید، به‌دلیل اهمیت زیاد این انتخاب، به فکر مشخص‌کردن دقیق‌ترین راه برای تشخیص این امر خواهید افتاد که تغییر برند دوربین برایتان ضروری است. در این زمان، می‌توانید پرسش‌های زیر را از خود بکنید تا متوجه شوید تغییر برند دوربین برایتان منظقی است یا خیر.

پرسش اول: چقدر پول باید خرج کرد؟

ارزش دوربین و لنز فعلی شما چقدر است؟

پرسش ساده‌ای به‌نظر می‌رسد؛ اما اول باید تشخیص دهید دوربین و لنز فعلی شما چقدر ارزش دارند و پول اولیه‌ی شما از فروش آن‌ها چقدر است. برای انجام این کار می‌توانید به وب‌سایت B&H بروید و اطلاعات تجهیزات و لوازم خود را در آن وارد کنید تا مشخص شود از فروش وسایلتان چقدر پول می‌توانید به‌دست آورید. انجام این کار به شما کمک می‌کند بتوانید تشخیص دهید برای ارتقای دوربین خود به یکی از این ۳ محصول جدید، چقدر پول اضافه از جیب باید پرداخت کنید. تعامل با این وب‌سایت یا استفاده از قیمت‌های پیشنهادی نمی‌تواند در کشورمان مبنای تصمیم‌گیری باشد؛ اما می‌تواند رویکردی برای اطلاع از وضعیت دراختیارتان قرار دهد.

عکس گل

پرسش دوم: این افزایش کیفیت چقدر ارزش دارد؟

یکی از عوامل اصلی تغییر برند دوربین عموما افزایش کیفیت عکس‌ و فیلم‌ است؛ اما این افزایش کیفیت درمقابل مخارج اضافی پذیرفتنی و منطقی است یا خیر؟

افزایش کیفیت دوربین با خرج تحمیل‌شده سازگاری دارد؟

اگر پولی که باید از جیبتان خرج کنید ۱،۵۰۰ یا ۲،۵۰۰ و حتی ۳،۵۰۰ دلار باشد، این هزینه با افزایش کیفیت دوربین ممکن است منطقی به‌نظر برسد و عددی قانع‌کننده باشد؟

در ویدئوِ زیر از هر سه دوربینی که به‌تازگی معرفی شده بودند، یعنی Nikon Z7 و Canon EOS R و Fuji X-T3، نمونه‌عکس‌هایی تهیه شده تا بررسی شود کدام تصویر بیشتر از همه می‌تواند پسندیده شود و اینکه بتوان تشخیص داد کدام عکس مربوط به کدام دوربین است. نتیجه‌‌ی به‌دست‌آمده بسیار غافل‌گیرکننده بود.

پرسش سوم: مشکل چیست؟

بعضی افراد صرفا برای تنوع دوربینشان را تغییر می‌دهند

از خودتان بپرسید چه مشکلی با دوربین فعلی‌تان دارید که خرید دوربین جدید آن را حل می‌کند؟ این پرسش مهمی است و به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که فقط برای تنوع دوربینتان را تغییر می‌دهید یا واقعا مشکلی هست که می‌خواهید حلش کنید. معمولا بعضی از عکاسان به‌دلیل خسته‌شدن از دوربین فعلی‌شان ممکن است بخواهند آن را تغییر دهند؛ اما این تغییر ممکن است هزینه‌های هنگفتی به شما تحمیل کند.

هر دلیلی که برای تغییر دوربین دارید، اگر می‌توانید مشکلاتی را شناسایی کنید که می‌توان با تغییر برند دوربین آن‌ها را حل کرد و مقدار پولی که باید خرج کنید دربرابر افزایش کیفیت از حد انتظار بیشتر نیست، ممکن است زمان مناسبی برای فکرکردن به تعویض دوربین باشد. سخت‌ترین تصمیمی که عکاسان ممکن است با آن رو‌به‌رو شوند، این است که پول کمی خرج تجهیزات جانبی کنند و سایر پولشان را صرف انتخاب و خرید دوربین جدید کنند.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات