بنچمارک و مشخصات انویدیا GTX 1660 Ti فاش شد

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بنچمارک منتشرشده از کارت گرافیک GTX 1660 Ti از برتری ۲۰ درصدی عملکرد آن درمقایسه‌با GTX 1060 خبر می‌دهد.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، انویدیا (Nvidia) برای عرضه‌ی دو کارت گرافیک گیمینگ جدید از سری GeForce در مدل‌های GTX 1660 و GTX 1660 Ti در ماه آینده آماده می‌شود. گفته می‌شود هر دو کارت گرافیک مبتنی بر معماری تورینگ (Turing) هستند و از پردازنده‌ی گرافیکی TU116 بهره می‌برند؛ ولی از فناوری حیرت‌انگیز رهگیری پرتو (Ray Tracing) بی‌بهره خواهند بود.

انتظار می‌رود این کارت‌ها در بین محصولات مبتنی بر تورینگ انویدیا درست یک رده‌ پایین‌تر از کارت‌های گرافیک ۳۵۰ دلاری RTX 2060 قرار بگیرند و قیمت آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. اگر علاقه‌ی چندانی به بهره‌مندی از آخرین فناوری‌های به‌کاررفته در سری RTX ندارید، این کارت‌ گرافیک‌ جدید گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. اکنون، می‌خواهیم به بخش هیجان‌انگیز ماجرا، یعنی قدرت و عملکرد این دو کارت بپردازیم.

به‌لطف اطلاعات فاش‌شده از پایگاه‌ داده‌ی AOTS، می‌توانیم به عملکرد GTX 1660 Ti نگاهی بیندازیم. این کارت گرافیک امتیاز ۷۴۰۰ را کسب کرده که ۱۲۰۰ امتیاز از GTX 1060 بیشتر و به‌معنی برتری ۲۰ درصدی در عملکرد نهایی است.

این کارت گرافیک با کسب چنین امتیازی، تقریبا هم‌رده با GTX 1070 قرار می‌گیرد؛ هرچند امید است که قیمت آن بسیار ارزان‌تر باشد. درحقیقت، با خرید این کارت گرافیک می‌توان با پرداخت هزینه‌ی کمتری FPS بیشتری در بازی‌ها تجربه کرد؛ درحالی‌که سری RTX 20 فعلی با معماری تورینگ چنین مزیتی ندارد.

کارت گرافیک GTX 1660 Ti از هسته‌ی 1536 CUDA به‌همراه ۶ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 بهره می‌برد. بااین‌حال، انتظار می‌رود برادر کوچک‌ترش، یعنی GTX 1660 از هسته‌ی 1280 CUDA و ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5X برخوردار باشد که درمقایسه‌با GDDR6 اندکی کندتر است. براساس این مشخصات، می‌توان انتظار داشت GTX 1660 اندکی سریع‌تر از GTX 1060 باشد؛ ولی در عملکرد به‌پای GTX 1070 نمی‌رسد. هرچند این موضوع را به‌پای قیمت ارزان‌تر آن نوشت.

در تصویر زیر، مشخصات اولیه‌ی کارت گرافیک‌های جدید انویدیا را مشاهده می‌کنید:

GTX 1660 ti
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات