ایده‌ی موتورولا برای گوشی تاشدنی؛ آیا RAZR دوباره احیا خواهد شد؟

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
طراحی جدید موتورولا خبر از محصولی تاشدنی با الهام از گوشی قدیمی این شرکت می‌دهد.
تبلیغات

به‌تازگی طرحی از سوی موتورولا در سازمان جهانی مالکیت معنوی ثبت شده‌ است که برحسب شایعات، ایده‌ی محصول جدید این شرکت که احتمالاً در حقیقت احیای گوشی نوستالژیک RAZR خواهد بود را نمایان می‌کند.

این طراحی که ثبت آن به نیمه‌ی آخرین ماه سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد، نشان‌دهنده‌ی دستگاهی تاشدنی است که نمایشگر تاشو و طویل آن در بخش داخلی گوشی قرار گرفته‌ است و علاوه‌بر این، از نمایشگری کوچک‌تر در نمای بیرونی نیز بهره می‌برد.

البته هرچند در این طراحی حرفی از نام RAZR به میان نیامده، اما توجه به گزارش اخیر وال استریت ژورنال مبنی بر قصد موتورولا برای ارائه‌ی یک RAZR جدید تاشدنی و ۱٫۵۰۰ دلاری از یک سو و طراحی کاملاً مشابه و نزدیک این ایده با همان RAZR قدیمی از سویی دیگر، نشان می‌دهد که طراحی پیش رو احتمالاً مربوط‌به همان دستگاهی است که موتورولا به‌زودی قصد رونمایی از آن را دارد.

اگر طراحی RAZR قدیمی با آن چانه‌ی پایینی ضخیمش از شرکت موتورولا را که حالا تحت مالکیت لنوو در آمده‌ است به یاد داشته‌ باشید، حتماً این ایده‌ی جدید را بسیار مشابه همان گوشی خواهید یافت؛ با این تفاوت که حالا نمایشگری تاشو و سراسری جای مجموعه‌ی صفحه‌ی نمایش و صفحه‌کلید فیزیکی را گرفته‌ است.

شاید اگر فقط سه یا چهار سال پیش خبری از قصد موتورولا برای احیای محصولی قدیمی همچون سری RAZR می‌شنیدیم، آن‌ را چیزی بیش از تصمیمی معمولی یا نهایتاً شایعه‌ای ژورنالیستیک در نظر نمی‌گرفتیم. اما حالا باید گفت که امروزه در دنیای زندگی می‌کنیم که تکنولوژی ارتقاءیافته‌ی آن توانایی احیای بسیاری از نوستالژی‌های خاطرانگیز ما را دارند؛ مثل نگاهی دوباره به گوشی‌های تاشو با ورود نمایشگرهای تاشدنی مدرن.

پس باید منتظر ماند و دید درحالی‌که اتفاقاً یکی از طراحان RAZR V3 خبر از وجود فرصتی برای بازآفرینی این محصول می‌دهد و از سویی دیگر، بازار محصولات تاشدنی به سردمداری سامسونگ و اولین گوشی تاشدنی‌اش به‌زودی داغ و داغ‌تر خواهد شد، موتورولای خاطره‌انگیز را دوباره در صحنه‌ی رقابت تکنولوژی روز خواهیم دید؟ نظرات خود را در این‌باره با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات