زوم‌اپ: The Weather Channel؛ محبوب‌ترین اپلیکیشن آب و هوا

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
سرویس بسیار محبوب The Weather Channel که منبع اطلاعات بسیاری از اپلیکیشن‌های آب‌وهوا است، خود نیز اپلیکیشنی در این حوزه دارد که در این قسمت زوم‌اپ آن را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

در یکی از زوم‌اپ‌های اخیر، اپلیکیشن آب‌وهوای شرکت Weather Underground، شرکت تابعه‌ی The Weather Company را معرفی کردیم. شرکت The Weather Company صاحب سرویس معروف The Weather Channel است که تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‌های آب‌وهوا اطلاعات خود را از آن دریافت می‌کنند. در این زوم‌اپ، اپلیکیشن خود این سرویس را معرفی می‌کنیم.

پس از نصب و اجرای این اپلیکیشن، اگر واحدهای نمایش‌داده‌شده برایتان مناسب نیست، اولین کار این است که از قسمت تنظیمات به بخش Units بروید و واحدهای مدنظرتان را انتخاب کنید. همچنین، برای پیداکردن آب‌وهوای مکان‌های مختلف با انتخاب قسمت جست‌وجو در بالای همه‌ی صفحه‌ها و نوشتن نام شهر مدنظر می‌توانید شرایط جوّی آن را مشاهده کنید و با انتخاب ستاره درکنار نام آن در قسمت جست‌وجو، آن را به فهرست مکان‌های دلخواهتان اضافه کنید.

The Weather Channel
The Weather Channel
The Weather Channel

در نوار پایین، پنج بخش برنامه را می‌بینیم که پیش‌بینی ساعتی، روزانه، صفحه‌ی اصلی، نقشه و ویدئو را شامل می‌شوند. در صفحه‌ی پیش‌بینی ساعتی، پیش‌بینی وضعیت و دمای هوا، احتمال بارش و سرعت و جهت وزش باد ۴۸ ساعت آینده را مشاهده می‌کنیم. بخش پیش‌بینی روزانه نیز اطلاعات و ساعت طلوع و غروب آفتاب برای ۱۴ روز آینده را نمایش می‌دهد.

The Weather Channel
The Weather Channel

صفحه‌ی اصلی نمای نموداری کلی برای وضعیت امروز و پیش‌بینی ساعتی و پیش‌بینی روزانه ارائه می‌دهد که در نمودار ساعتی و روزانه با انتخاب هر ساعت یا روز، اطلاعات دقیق‌تر آن در صفحه‌ی مربوتبط نمایش داده می‌شود. همچنین، در بالای هر صفحه نیز با انتخاب دکمه‌ی مشخص‌شده در شکل راست به صفحه‌ی Trending Conditions منتقل می‌شوید و می‌توانید نمودار وضعیت موارد مختلف را در ۵ ساعت گذشته و ۱۹ ساعت آینده مشاهده کنید.

The Weather Channel
The Weather Channel

علاوه‌براین موارد، زیر نمودار صفحه‌ی اصلی چند کارت وجود دارد که اطلاعاتی مختصر از شرایط فعلی و پیش‌ رو ارائه می‌دهند. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه، امکان مشاهده‌ی اطلاعات در قالبی شبیه استوری‌های اینستاگرام است که ازطریق دکمه‌ی مشخص‌شده در شکل راست دردسترس است. همچنین در پایین صفحه‌ی اصلی، اطلاعات مربوط‌به آب‌وهوا در قالب چند کارت دسته‌بندی شده‌اند.

The Weather Channel
The Weather Channel
The Weather Channel

دو کارت جالب در این بخش، کارت سلامتی و فعالیت‌ها و کارت وضعیت آلودگی هوا هستند. در بخش سلامتی و فعالیت‌ها، دو بخش آلرژی و دویدن وجود دارد که پیش‌بینی هوای مرتبط‌با این دو کارت را نمایش می‌دهند و هرکدام را می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود شخصی‌سازی کنید تا این اپلیکیشن میزان مطلوب‌بودن هوای هفته‌ی آتی را باتوجه‌به آن نمایش دهد. در قسمت آلودگی هوا نیز میزان هرکدام از آلاینده‌ها و توضیحات مربوط‌به میزان خطر و اقدام متناسب مشاهده می‌شود. البته، شاخص نمایش‌داده‌شده در‌مقایسه‌با وب‌سایت شرکت کنترل کیفیت هوا، مقدار درخورتوجهی تفاوت داشت؛ بنابراین ممکن است شاخص این برنامه مطمئن نباشد.

The Weather Channel
The Weather Channel
The Weather Channel

قسمت Radar ابرها، دما، بارش و... را روی نقشه نمایش می‌دهد و می‌توان تغییر آن‌ها را در چند ساعت گذشته و آینده مشاهده کرد. با انتخاب آیکون لایه‌ها (شکل راست) می‌توانید به تنظیمات نقشه دسترسی داشته باشید.

The Weather Channel
The Weather Channel
The Weather Channel

این برنامه یکی از برنامه‌های محبوب‌ آب‌وهوا است که در اپ استور مقام اول را در بین اپلیکیشن‌های این زمینه دارد و در Google Play نیز بیش از ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ بار نصب شده است. البته همان‌طورکه در زوم‌اپ Weather Underground هم اشاره کردیم، انتخاب اپلیکیشن آب‌وهوا بیشتر سلیقه‌ای است؛ مخصوصا که منبع اکثر آن‌ها از چند حالت، مانند همین The Weather Channel یا AccuWeather خارج نیست و بسیاری از آن‌ها همانند همین برنامه، اطلاعاتی مانند پیش‌بینی هوا و اخطار شرایط مهم و نقشه را ارائه می‌دهند.

اپلیکیشن دلخواه شما برای اطلاع از وضعیت آب‌وهوا چیست؟

نکات مثبت

  • حالت‌های متنوع نمایش اطلاعات
  • اطلاعات شخصی‌سازی‌شده‌ی بخش آلرژی و دویدن

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات