درآمد اپ استور سال ۲۰۱۸ میلادی، ۸۸ درصد بیشتر از گوگل پلی استور بود

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
براساس برآوردهای جدید Sensor Tower، درآمد اپ استور اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۸ درصد بیشتری از درآمد گوگل پلی‌استور بود.
تبلیغات

بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند پررونق نیست و شرایطی خوبی را تجربه نمی‌کند. فروشندگان بازار گاهی به‌راحتی نمی‌توانند کاربران را به‌سمت خرید گوشی هوشمند جدیدی سوق بدهند. در چنین شرایطی، محققان بازار نیز پیش‌بینی کرده‌اند که شرایط از این هم بدتر خواهد شد. اما در چنین شرایطی، در برخی از بخش‌های صنعت گوشی‌های هوشمند اثری از کاهش فروش نیست. 

به‌عنوان مثال، در آمریکای شمالی آمار نشان از رشد فروش تبلت و گوشی‌های هوشمند گیمینگ دارد. براساس برآوردهای جدید Sensor Tower، هزینه‌های صرف‌شده برای اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان با رشد سالیانه رو‌به‌رو است و در سال ۲۰۱۸ شاهد رشد ۲۲.۷ درصدی  درآمد اپ استور و گوگل پلی استور بودیم. در سال ۲۰۱۸ درآمد اپ استور و پلی استور در مجموع به رقمی برابر با ۷۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. 

باوجودی که ظاهرا دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیار بالا است، ولی در کمال تعجب، اپل با پلتفرم iOS سال سودآورتری را نسبت به همتای اندرویدی خود به پایان رساند. 

اپ استور / پلی استور

سال گذشته‌ی میلادی، درآمد ناخالص اپ استور ۴۶.۶ میلیارد دلار برآورد شد. رقیب اندرویدی اپل یعنی گوگل پلی‌استور نیز درآمد ۲۴.۸ میلیارد دلاری را کسب کرد. براساس این آمارها درآمد اپ‌استور طی سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۸ درصد بیشتر از پلی‌استور بوده است. همچنین باید به رشد درآمد اپ‌استور نیز اشاره کرد که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ رشدی ۲۰.۴ درصدی را تجربه کرد.

براساس آمار منتشرشده، در سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد اپلیکیشن‌هایی که برای اولین‌بار ازطریق گوگل پلی‌استور دانلود شده‌اند، در حدود ۱۶۰ درصد بیشتر از اپلیکیشن‌هایی است که ازطریق اپ استور برای اولین‌بار دانلود می‌شوند؛ اگرچه بخش بزرگی از این ۷۵.۷ میلیارد اپلیکیشن اندرویدی نصب‌شده به‌وضوح جزو برنامه‌های رایگان بودند.

اپ استور / پلی استور

مطمئنا گوگل از نمودار رشد پلی استور هم از نظر درآمد و هم از نظر تعداد اپلیکیشن‌هایی که برای اولین‌بار نصب‌ شده‌اند، خوشحال خواهد بود. باتوجه به نمودار فوق، مشاهده می‌کنید که گوگل توانسته ‌است رشد ۱۳ درصدی را در دانلود اپلیکیشن‌ از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ به ثبت برساند. این در حالی است که اپ استور اپل از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تنها رشد ۶.۶ درصدی را در دانلود اپلیکیشن‌ها ثبت کرده است. 

اپ استور / پلی استور

همچنین باتوجه به نمودار فوق مشاهده می‌کنید که پلی استور رشد ۲۴.۲ درصدی از اپلیکیشن‌های موبایل کسب کرده است. این در حالی است که اپ استور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در این بخش تنها رشد ۱۰ درصدی داشته است. اما زمانی‌که افزایش درآمد کلی هم ازطریق نصب اپلیکیشن و هم ازطریق ا‍لیکشن‌های بازی در نظر گرفته می‌شود، رشد بازار بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نرخ آهسته‌‌تری داشته است.

درنظر داشته باشید باوجودی که درآمد حاصل از دانلود اپلیکیشن‌های بازی گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است، ولی بخش بازی تنها یک بخش کوچک از درآمد کلی سال ۲۰۱۸ را تشکیل می‌دهد. درآمد پلی استور و اپ استور ازطریق فروش اپلیکیشن‌های غیربازی با رشد خوبی همراه بوده؛ ولی درنهایت درآمد اپ استور در سال ۲۰۱۸ در حدود ۸۸ درصد بیشتر از گوگل پلی استور بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات