فولکس واگن آماروک با تیونینگ آرکتیک تراکس معرفی شد

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آرکتیک تراکس پس از مشهور شدن با برنامه‌ی تاپ‌گیر، از وانت سفارشی آف‌رود فولکس‌واگن آماروک AT35 رونمایی کرد.
تبلیغات

 پیکاپ Amarok AT35، در ابتدا قرار بود به‌عنوان مدل آپشنال آماروک عرضه شود؛ اما در پروژه‌ی مشترک  فولکس‌واگن با شرکت تیونینگ Arctic Trucks،  از این نام برای وانت خود استفاده کرد. هدف اصلی این پروژه ارائه‌ی تجربیات رانندگی زمستانی برای مشتریان هنگام عبور از نواحی سرد و یخ‌زده‌ است. 

Volkswagen Amarok / وانت پیکاپ فولکس واگن آماروک

تیونر آف‌رود آرکتیک تراکس که پس از ارتقای تویوتا هایلوکس برای برنامه‌ی تاپ‌گیر مشهور شد، قبلاً نیز برخی پیکاپ‌های سفارشی را برای بازار بریتانیا تولید کرده است. آرکتیک تراکس در سال ۲۰۱۶ از ایسوزو D-Max آرکتیک تراکس AT35 رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون نسخه‌های ارتقا یافته‌ از نیسان ناوارا و تویوتا هایلوکس روانه‌ی بازار کرده است.

برای انجام پروژه‌ی جدید با خودروساز آلمانی، آرکتیک تراکس تعلیق وانت پیکاپ فولکس‌واگن آماروک را ۲.۵۴ سانتی‌متر بالاتر برده است و از لاستیک‌های ۱۷ اینچی به همراه رینگ‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کند. همچنین از تغاری‌های گلگیر فایبرگلاس بزرگ‌تر برای تطبیق با لاستیک‌های جدید استفاده شده که جذابیت ظاهری بیشتری به آن می‌بخشد. در جلو و عقب از گلگیر لاستیکی (گل‌پخش‌کن) بهره گرفته می‌شود که نمای ظاهری وانت را برای مسیرهای آف‌رود تکمیل می‌کنند.

Volkswagen Amarok / وانت پیکاپ فولکس واگن آماروک

 آرکتیک تراکس زمان زیادی را برای آماده‌سازی داخل کابین صرف کرده است. در داخل کابین تجهیزاتی مانند آتش‌خاموش‌کن، ژنراتور پرتابل و دستگاه کاپوچینو‌ساز به چشم می‌خورد. از جمله سایر امکانات فولکس‌واگن آماروک AT35 می‌توان به رادیوی VHF، جعبه‌ابزار و جک اشاره کرد. همچنین جعبه‌ی کمک‌های اولیه و اضطراری نیز به منظور کمک به افراد در موقعیت‌های اضطراری تعبیه شده است.

زیر کاپوت آماروک AT35 از همان پیشرانه‌ی خورجینی ۶ سیلندر دیزلی مدل استاندارد فولکس‌واگن آماروک استفاده می‌شود. این پیشرانه ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت دارد و باعث می‌شود تا پیکاپ آ‌ف‌رود بتواند توانایی صخره‌نوردی تا ۴۵ درجه و حمل بار تا ۱۱۵۴ کیلوگرم را داشته باشد. همانند مدل استاندارد آماروک، این نسخه‌ی سفارشی نیز دارای دستیار حرکت در سرپایینی برای توقف وانت پیکاپ در شرایط لغزندگی است.

Volkswagen Amarok / وانت پیکاپ فولکس واگن آماروک

نیک اکستل، مدیر فروش محصولات تجاری فولکس‌واگن درباره‌ی همکاری با آرکتیک تراکس گفت:

وانت آماروک بار دیگر حضور یک خودرو در سخت‌ترین شرایط را اثبات می‌کند. پیکاپ فولکس‌واگن آماروک از زمان معرفی تاکنون طرفداران زیادی داشته است و ما از مشاهده‌ی اینکه این وانت در سخت‌ترین شرایط جاده و آف‌رود هم عملکرد خوبی دارد لذت می‌بریم. مدل استاندارد آماروک دارای تمامی ویژگی‌های لازم برای عملکرد مناسب در زمستان است. در بریتانیا، تبدیل محصولات ما توسط همکاران شناخته شده یکی از نقاط قوت فروش است. فرقی ندارد که مشتریان از محصولات ما چه انتظاراتی دارند، زیرا همیشه به همکاری با آن‌ها متعهد هستیم.
Volkswagen Amarok / وانت پیکاپ فولکس واگن آماروک

هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی فولکس‌واگن آماروک در بازار ایالات متحده وجود ندارد؛ اما فورد و فولکس‌واگن به‌تازگی در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹،‌ اتحاد خود را به‌صورت رسمی اعلام کردند. یکی از بخش‌هایی که شامل بندهای قرارداد اتحاد دو شرکت می‌شود، تولید پلتفرم وانت پیکاپ توسط فورد برای هر دو شرکت تا سال ۲۰۲۲ است. بنابراین تا سال ۲۰۲۲ باید شاهد بهبود چشمگیری در وانت‌های تولیدی فولکس‌واگن باشیم و آماروک نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای تجدیدنظر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات