نگاهی کوتاه به فورد موستانگ هنسی هریتج ادیشن ۲۰۱۹

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فورد موستانگ هنسی هریتج ادیشن با قدرت ۸۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۹۳۲ نیوتن‌متر، یکی از بهترین خودروهای عضلانی بازار است.
تبلیغات

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری موستانگ GT به سیستم تزریق و پمپ سوخت جدید، سیستم هوارسانی قوی‌تر، اینترکولر بزرگ‌تر هوا به آب، یک سوپرشارژر ۳ لیتری و سیستم اگزوز سفارشی از جنس فولاد ضدزنگ مجهز شده است. قطعات فیبرکربن در اسپلیتر جلو، رکاب‌ها، اسپویلر عقب درکنار کاهش ارتفاع به‌لطف سیستم تعلیق افترمارکت KW از دیگر ویژگی‌های این خودروی قدرتمند و عضلانی است.

تیم اتوبلاگ آنقدر برای نشستن پشت فرمان این موستانگ دیوانه عجله داشت که آب‌وهوای مزاحم زمستانی را فراموش کرده بود. روزی که موستانگ به نمایش درآمد دمای هوا زیر صفر بود و در جاده برف می‌بارید درحالی‌که موستانگ هنوز لاستیک‌های تابستانی داشت.

اولین موردی که اتوبلاگ را شگفت‌زده و ناامید کرد، عدم وجود صدای جذاب سوپر شارژر بود که توسط سیستم اگزوزهای این خودرو کاهش پیداکرده بود. صدای سوپر شارژر دوج چلنجر هلکت در تمام اتاق و فضای اطراف این خودرو شنیده می‌شود و اصولاً یکی از جذابیت‌های این خودروی عضلانی است؛ اما اگر شما شخصیت آرامی دارید و به سکوت درون خودرو علاقه‌مند هستید، فورد موستانگ هنسی هرتیج انتخاب عاقلانه‌تری برای شما است.

فورد موستانگ هنسی / Mustang Hennessey Heritage

این خودرو، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. حتی باوجود تایرهای تابستانی، کنترل خودرو به‌راحتی انجام می‌پذیرد؛ مانند دیگر موتورهای مجهز به سوپر شارژر قدرت خروجی آن بدون هیچ‌گونه لگ و تأخیری در اختیار راننده و چرخ‌ها قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که شما هر زمان که اراده کنید و پای خود را بر پدال گاز فشار دهید، تمام ۸۰۸ اسب‌بخار قدرت موتور را دریافت می‌کنید.

برای این خودروی قدرتمند جعبه‌دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته‌ شده که همخوانی کمی با پیشرانه قدرتمند آن دارد و به نظرمی‌رسد درهنگام تعویض دنده کند باشد ولی خبر خوش اینکه هنسی علاوه‌بر آن، جعبه‌دنده ۶سرعته دستی را نیز برای این خودرو در نظر گرفته است.

فورد موستانگ هنسی / Mustang Hennessey Heritage

از دیگر مواردی که در این خودرو مشاهده می‌کنید، ترمزهای قدرتمند برند برمبو (Brembo) با دیسک‌های ۱۵ اینچ و ۶ و ۴ پیستون در جلو و عقب است؛ یعنی دقیقا همان که انتظار می‌رفت. ترمزهای قدرتمند، توانایی متوقف کردن این هیولا را در سرعت‌های بالا دارند؛ البته پدال‌های ترمز بسیار حساس هستند، به همین دلیل توصیه می‌شود که بدون دلیل به آن‌ها فشار وارد نکنید.

هنسی هریتج نسبت به فورد موستانگ GT کمی خشک‌تر است، البته این بدان معنا نیست که خودروی خوب و راحتی نباشد؛ ولی باتوجه‌به تغییرات صورت‌گرفته در بدنه آن نسبت‌به موستانگ GT، کنترل‌پذیری بسیار خوبی درروی پیچ‌ها از خود نشان می‌دهد؛ و قطعاً لذت سواری درازای بهای پرداخت‌شده را دارد.

فورد موستانگ هنسی / Mustang Hennessey Heritage

بنابراین فورد موستانگ هنسی هریتج ادیشن یک خودروی خوب و باارزش است؛ اما قطعاً ارزان نیست. برای آن باید ۸۹۹۵۰ دلار بپردازید که رقم بالایی محسوب می‌شود. همچنین هنسی ۱۹۰۰۰ دلار از دوج چلنجر هلکت گران‌تر است. البته هنسی کمی از هلکت قدرتمندتر است. قدرت پیشرانه آن ۷۹۷ اسب‌بخار بوده و اختلاف ناچیزی با هنسی دارد ولی گشتاور بیشتر تولید می‌کند. از دیگر برتری‌های هنسی دربرابر هلکت، جعبه‌دنده آن است؛ جایی که هنسی دو جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک را برای خریداران عرضه می‌کند ولی دوج هلکت فقط با جعبه‌دنده اتوماتیک عرضه می‌شود. البته فرمان‌پذیری هنسی هریتج در جاده‌های پرپیچ‌وخم نیز از رقیب خود بهتر است.

موستانگ شلبی GT500

اگر عاشق فورد هستید، تا زمانی‌که شبلی GT500 عرضه نشود، گزینه‌های خرید کمی دارید. البته هنسی هریتج موستانگ یک نمونه منحصربه‌فرد است؛ اما طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از طرف شرکت سازنده فقط ۱۹ عدد از این خودروی قدرتمند و زیبا فروخته خواهد شد. همچنین شرکت تیونینگ هنسی تمام قطعات این خودرو را ازجمله موتور را سه سال یا ۳۶/۰۰۰ کیلومتر گارانتی می‌کند. برخی قطعات هنسی به‌دلیل یکسان بودن با موستانگ نیز در انبار فورد وجود دارند و بنابراین جای نگرانی نیست.

فورد موستانگ هنسی / Mustang Hennessey Heritage

باتوجه‌به قیمت و تعداد ۱۹ خودروی هنسی موستانگ عرضه‌شده، خرید آن برای همه علاقه‌مندان امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین باید بین هلکت و هنسی یک مدل را انتخاب کنید. هرچند که هلکت نیز در نوع خود خودروی قدرتمند و جذابی محسوب می‌شود ولی موستانگ هنسی هریتج ادیشن در نوع خود شاهکاری است که هرکسی آرزوی داشتن آن را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات