فورد موندئو 2019 هیبرید رونمایی شد

جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
هاچ‌بک سالون فورد موندئو ۲۰۱۹ فیس‌لیفت با بهره‌گیری از سیستم محرکه‌ی هیبریدی و در چهار تیپ مختلف راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

فورد جزییات تازه‌ای از نسخه فیس‌لیفت هاچ‌بک سالون Mondeo منتشر کرد؛ این خودروساز امیدوار است که به‌لطف تجدیدنظر در چهره‌ی فورد موندئو ۲۰۱۹، بتواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

2019 Ford Mondeo / فورد موندئو

رقیب اصلی Vauxhall Insignia با طراحی مجدد فضای بیرونی تغییر داده شده است؛ در طراحی جدید برای هر تیپ فورد موندئو ۲۰۱۹ از جلوپنجره اختصاصی استفاده می‌شود و سپرهای اصلاح‌شده به همراه طراحی جدید چراغ‌های جلوی LED، از جمله سایر تغییرات در بیرون به شمار می‌روند. در عقب نیز چراغ‌های تغییرشکل یافته و نوار عرضی کرومی، به همراه گزینه‌های شخصی جدید اضافه شده است.

2019 Ford Mondeo / فورد موندئو

بزرگ‌ترین تغییر مکانیکی، تجهیزات جانبی آخرین پیشرانه‌ی دیزلی EcoBlue فورد است تا با آخرین مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای سازگار شود و همچنین سیستم کاهش‌دهنده کاتالیزوری انتخابی نیز در آن وجود دارد. گفته شده است که به‌لطف پیشرفت‌های فنی از قبیل سیستم تزریق سوخت جدید با فشار بالا، بهبود قابل توجهی در کارکرد پیشرانه ایجاد می‌شود؛ درحالی‌که گشتاور دورهای پایین نیز افزایش یافته است. این قابلیت در پیشرانه‌های اکوبلو با قدرت ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب‌بخار برای مشتریان موجود خواهد بود.

2019 Ford Mondeo / فورد موندئو

همان‌طور که سال گذشته نیز تأیید شد، فورد موندئو برای اولین‌بار با نسخه هیبریدی جدید در دسترس خواهد بود؛ انتظار می‌رود که ۵۰ درصد از کل فروش به مدل هیبریدی اختصاص یابد. این مدل هیبریدی (بنزینی برقی) از پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری سیکل اتکینسون با قدرت ۱۸۶ اسب‌بخار در ترکیب با موتور الکتریکی، ژنراتور، باتری ۱.۴ کیلووات‌ساعت لیتیوم یون و جعبه‌دنده اتوماتیک CVT استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این خودروی هیبریدی در هر کیلومتر حدود ۱۰۳ گرم دی‌اکسیدکربن تولید کند. ظرفیت صندوق عقب (Boot Space) برای مدل هیبریدی از ۵۲۵ به ۴۰۳ لیتر کاهش می‌یابد، درحالی‌که محل قرارگیری صندلی‌های عقب تغییر نمی‌کنند.

2019 Ford Mondeo / فورد موندئو

در داخل گزینه‌های جدید برای لوازم داخلی، تزئینات باکیفیت و دسته‌های در تغییر داده شده‌اند، درحالی‌که فورد ادعا می‌کند کنسول مرکزی نیز چهره‌ی جدیدی پیدا کرده است. در مدل‌هایی که جعبه‌دنده اتوماتیک هشت سرعته بهره می‌برد، از اهرم تعویض دنده (سلکتور) چرخشی استفاده شده است که در نتیجه فضای بیشتری برای قرار دادن اشیاء و محل شارژ گوشی فراهم می‌شود. این جعبه‌دنده نیز برای ارائه‌ی الگوهای تعویض دنده انطباقی تغییر داده شده است. 

2019 Ford Mondeo / فورد موندئو

فناوری‌های جدید شامل قابلیت Stop & Go است که به کنترل کروز انطباقی اضافه می‌شود؛ این قابلیت به‌طور خودکار خودرو را متوقف می‌کند و اگر کمتر از سه ثانیه راننده توقف کند، دوباره به‌طور خودکار شروع به حرکت خواهد کرد. در زمان‌هایی که توقف بیش از ۳ ثانیه طول بکشید، راننده می‌تواند با لمس دکمه «ادامه» حرکت خودرو را از سر بگیرد.

2019 Ford Mondeo / فورد موندئو

سیستم محدودکننده‌ی سرعت هوشمند، که ابتدا به مدل‌های S-Max و Galaxy اضافه شد، هم‌اکنون در فورد موندئو هم در دسترس مشتریان است؛ این سیستم به‌طور خودکار سرعت خودرو را تا زمانی‌که محدودیت جدید شناسایی شود، تنظیم می‌کند. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی همراه قابلیت ناوبری SYNC 3، هنوز هم بدون تغییر خاصی در فورد موندئو ۲۰۱۹ موجود است.

2019 Ford Mondeo / فورد موندئو

قیمت فورد موندئو ۲۰۱۹ از ۲۸ هزار ۳۸۶ دلار برای مدل پایه Zetec شروع می‌شود؛ در نسخه‌ی Titanium قیمت به ۳۱ هزار و ۹۶ دلار و برای نسخه‌ی تیتانیوم هیبریدی به ۳۶ هزار و ۱۳۶ دلار می‌رسد. قیمت بالاترین تیپ فورد موندئو با نام Vignale هم از ۴۰ هزار و ۵۵۶ دلار آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات