سامسونگ گوشی هوشمند تاشدنی خود را فاز بعدی نوآوری می‌داند

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ معتقد است گوشی هوشمند تاشدنی‌ که احتمالا اول اسفندماه معرفی می‌شود، فاز بعدی نوآوری و خلاقیت کره‌ای‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

کاملا روشن است سامسونگ قبل از رونمایی گوشی هوشمند تاشدنی خود، تبلیغات مرتبط با آن را آغاز می‌کند. در ماه نوامبر (آبان‌ماه)، نمایشگر اینفینیتی، نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ با قابلیت تا شدن در SDC ۲۰۱۸ معرفی شد و خبر از دستگاهی با بهره‌گیری از این نمایشگر می‌داد. 

انتظار می‌رود در تاریخ ۲۰ فوریه برابر با اول اسفندماه درکنار معرفی گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰، شاهد معرفی گوشی تاشدنی سامسونگ نیز باشیم.

باتوجه به اینکه حجم فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی کاهش یافته، همچنین نوآوری در صنعت گوشی‌های هوشمند روزهای اوج خود را سپری می‌کند؛ سامسونگ معتقد است گوشی‌های هوشمند تاشدنی فاز دیگری از نوآوری و خلاقیت را در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند به‌نمایش خواهند گذاشت. به‌ اعتقاد سامسونگ، فناوری جدید و نوآورانه‌ی دستگاه تاشدنی می‌تواند گوشی‌های هوشمند را به ابزاری محوری‌تر و مرکزی‌تر در زندگی کاربران تبدیل کند.

Samsung Foldable Phone / گوشی تاشدنی سامسونگ

فرم فکتور دستگاه تاشدنی می‌تواند در تحریک و رشد بازار تأثیرگذار باشد

هارک‌سنگ کیم، از اعضای هیئت مدیره سامسونگ و مدیر تیم تحقیق و توسعه‌ی Visual در واحد موبایل این شرکت معتقد است نمایشگر بزرگ‌تر همچون کلیدی است که می‌تواند امکان تجربه‌‌ی متفاوت و جدیدتری را برای کاربران در استفاده از گوشی‌های هوشمند فراهم کند که البته با فناوری‌های دیگری همچون امکان اتصال به شبکه‌ی 5G و بهره‌مندی از فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، محصولی قدرتمندتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با این وجود، هم‌اکنون روند کنونی بازار بیشتر به سمت طراحی و تولید دستگاه‌هایی گرایش دارد که نمایشگر آن‌ها هم‌اندازه‌ی خود دستگاه باشد. سامسونگ تصمیم گرفته که فرم فکتور گوشی تاشدنی را برای غلبه بر محدودیت‌های موجود به بازار معرفی کند.

هارک‌سنگ کیم در ادامه اضافه می‌کند که توسعه‌ی فرم فکتور جدید، تبدیل به نقطه‌ی تمرکز اصلی سامسونگ برای حرکت در مسیر نوآوری شده است. یکی از موضوعاتی که کره‌ای‌ها همواره روی آن تمرکز داشته‌اند، راهکاری برای طراحی و تولید دستگاهی قابل حمل‌ با نمایشگر بزرگ بوده است. ایده‌ی اولیه‌ی سامسونگ، طراحی دستگاهی بود که ابعاد نمایشگر آن قابل‌تغییر باشد و بتواند نمایشگر بزرگ‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۱۱‌ برای اولین‌بار نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر تاشدنی خود را به‌نمایش گذاشت. 

هفت سال طول کشید تا کره‌ای بتوانند ایده‌ی خود را تکمیل‌تر کرده و به نقطه‌ای برسانند که اکنون منتظر گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ هستیم. کره‌ای برای به‌ثمر رساندن ایده‌ی خود و تغییر آناتومی نمایشگر گوشی‌های هوشمند، سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند. یک دستگاه‌ تاشدنی بادوام، طبیعتا با صدها هزار بار تاشدن نباید دچار مشکلی شود. علاوه‌بر این، فرم فکتور جدید گوشی تاشدنی، سامسونگ را مجبور کرد تا مجددا در مورد سایر قطعات دستگاه از جمله باتری، دوربین و سیستم خنک‌کننده، اندیشه و تدبیر کند. همچنین سامسونگ برای اطمینان از اینکه اپلیکیشن‌ها می‌توانند به‌صورت یکپارچه روی نمایشگر کوچک و بزرگ درست عمل کنند، مجبور شد UX جدیدی نیز توسعه دهد. 

البته هارک‌سنگ کیم در مورد مشخصات دستگاه تاشدنی یا زمان عرضه‌ی آن به بازار توضیحی ارائه نداده است. با این وجود، باتوجه‌به اطلاعاتی که هم‌اکنون از سامسونگ فاش‌شده، انتظار می‌رود باید منتظر اخبار خوبی در تاریخ ۲۰فوریه برابر با اول اسفندماه باشیم. البته پیش‌تر سامسونگ عرضه گوشی تاشدنی را در نیمه اول ۲۰۱۹ تأیید کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات