آئودی PB-18 E-Tron تولید خواهد شد

سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
آئودی رسما اعلام کرد که به صورت محدود اقدام به تولید خودروی سوپر اسپرت برقی P-18 E-Tron خواهد کرد.
تبلیغات

آئودی چندی پیش در رویداد Monterey Car Week 2018 از خودروی مفهومی PB-18 e-tron رونمایی کرده بود. حالا این شرکت چراغ سبز تولید مدل تولیدی از این سوپر اسپرت برقی را صادر کرده است و به‌گفته‌ی مدیر اجرایی آئودی، سال آینده وارد بازار خواهد شد. تولید این این مدل که PB-18 E-Tron نام دارد، به‌صورت محدود خواهد بود به‌طوری‌که قرار است تنها ۵۰ دستگاه از آن به تولید برسد.

Audi PB 18 e-tron

جزئیات فنی زیادی از مدل تولیدی آئودی PB-18 E-Tron به بیرون درز نکرده است اما مدل مفهومی این خودرو دارای قدرت نهایی ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتون‌متر بود. به‌صورت آپشن نیز می‌شود سیستم بوست را برای موتورهای برقی سفارش داد که قدرت موتور را به‌صورت موقت تا ۷۶۴ اسب بخار افزایش می‌دهند. مدل مفهومی این خودرو دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر حدود ۲ ثانیه بود و پیش‌بینی می‌شود که مدل تولیدی نیز شتابی در همین حدود داشته باشد.

Audi PB 18 e-tron

در خصوص شعاع حرکتی آئودی PB-18 E-Tron نگرانی وجود ندارد چون آئودی قول استفاده از باتری‌های پیشرفته‌ی خشک را در این مدل داده است. این باتری ۹۵ کیلووات ساعت ظرفیت داشته و در مدل مفهومی شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کرد. این باتری با استفاده از شارژر سریع ۸۰۰ ولتی در عرض ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود و از قابلیت شارژ شدن به‌صورت بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

Audi PB 18 e-tron

یکی از جالب‌ترین نکات مدل مفهومی PB-18 E-Tron، قرار گرفتن راننده در وسط خودرو همانند مک لارن F1 بود. اما برخلاف مک لارن راننده در صورت تمایل می‌تواند موقعیت خود را به سمت چپ و یا راست خودرو تغییر دهد. هنوز مشخص نیست که آیا چنین قابلیتی در مدل تولیدی نیز وجود خواهد داشت یا نه.

آئودی هنوز قیمت PB-18 E-Tron را نیز اعلام نکرده است.

Audi PB 18 e-tron
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات