فوجی فیلم X-T3 با سنسور ۲۶ مگاپیکسلی و قابلیت‌های متعدد فیلمبرداری معرفی شد

جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
فوجی‌فیلم با معرفی X-T3، به قلمروی دوربین‌های توانمند در بخش فیلم‌برداری ورود می‌کند.
تبلیغات

فوجی‌فیلم به تازگی از نسل جدید سری بدون آینه و محبوب X-T خود رونمایی کرد. در حالی که مدل کاملا جدید X-H1 به‌تازگی خود را به‌عنوان دوربینی توانمند در بخش عکاسی معرفی کرده است؛ فوجی‌فیلم با تجهیز X-T3 به قابلیت‌های متعدد فیلمبرداری، هویت تازه‌ای به این سری از دوربین‌های خود بخشید. 

زبان طراحی X-T3، همان نمونه‌ی به‌کاررفته در ساخت پرچمدارهای نسل پیشین فوجی‌فیلم است و کاربران قدیمی محصولات این برند، دوربین جدید آن را کاملا آشنا خواهند یافت. بدنه‌ای باکیفیت و مقاوم در برابر شرایط جوی در کنار کلید‌‌های کنترلی متعدد، نمایشگر تیلت‌شونده و منظره‌یاب باکیفیت، بخشی از المان‌هایی است که در پرچمدار پیشین فوجی‌فیلم نیز مشاهده می‌شود. اما مهندسان فوجی‌فیلم با بهبود هر یک از بخش‌های X-T3، این دوربین را به یکی از کامل‌ترین محصولات تولیدشده توسط این شرکت تبدیل کرده‌اند. با افزوده شدن نمایشگر لمسی و افزایش رزولوشن منظره‌یاب به ۳.۶۹ میلیون نقطه، کمک زیادی به ارتقای تجربه‌ی عکاسی فراهم شده است. نرخ‌ تازه‌سازی تصاویر در منظره‌یاب نیز در حالت Boost Mode به ۱۰۰ فریم‌بر‌ثانیه ارتقاء یافته است تا هنگام عکاسی از سوژه‌های سریع، مشکلی برای کاربران وجود نداشته باشد. همچنین باید به افزایش ابعاد کلید‌های کنترلی دوربین اشاره کرد که قابلیت تغییر سریع تنظیمات بدون هرگونه اشتباهی را به کاربر می‌دهد.

فوجی فیلم Fuji Film X-T3

فوجی‌فیلم X-T3 به سنسور ۲۶ مگاپیکسلی X-Trans در ابعاد APS-C مجهز شده است. اما نکته‌ی مهم در خصوص این دوربین، توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است تا جدیدترین محصول فوجی‌فیلم به اولین دوربین جهان با سنسور APS-C تبدیل شود که از این قابلیت برخوردار است. پردازنده‌ی قدرتمند X-Processor 4 به کار رفته در این دوربین که سه برابر سریع‌تر از نمونه‌ی موجود در X-T2 است، توانایی عکاسی پیاپی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه (در حالت کراپ سنسور) را به کاربر می‌دهد. فوجی‌فیلم هم‌چنین حداقل حساسیت سنسور را از ۲۰۰ به ۱۶۰ کاهش داده است.

فوجی فیلم Fuji Film X-T3

یکی از بزرگترین بهبود‌هایی که X-T3 به خود دیده است، به سیستم فوکوس خودکار این دوربین باز می‌گردد؛ جایی که به‌لطف استفاده از ۲.۱ میلیون پیکسل تشخیص فاز با پوشش تقریبا ۱۰۰ درصد قاب تصویر، شاید افزایش سرعت ۱.۵ برابری تشخیص و فوکوس بر سوژه در قیاس با X-T2 در کنار امکان فوکوس تا 3EV- و بهبود تشخیص چهره و چشم کاربرها هستیم.

فوجی فیلم Fuji Film X-T3

در رزولوشن کامل، فوجی‌فیلم X-T3 توانایی عکاسی پیاپی با نرخ ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه با شاتر الکترونیکی را دارد که در صورت استفاده از شاتر مکانیکی این نرخ به ۱۱ فریم‌بر‌ثانیه کاهش می‌یابد. در صورت قرار دادن دوربین در حالت ورزشی نیز، امکان عکاسی پیاپی با نر ۳۰ فریم بر ثانیه البته با کراپ ۱.۲۵ برابری، در دسترس خواهد بود. به‌لطف قابلیت پیش‌ثبت تصاویر نیز، حافظه‌ی بافر تصاویر را تا بازه‌ای خاص و پیش از فشرده شدن شاتر، ذخیره می‌کند تا حتی در صورت تاخیر عکاس، سوژه از دست نرود.

فوجی فیلم Fuji Film X-T3

به‌گفته‌ی مدیران FujiFilm، محصول جدید این شرکت توانایی شارژدهی تا ۳۹۰ عکس را با هر بار شارژ دارد که نسبت به عملکرد دوربین‌های بدون آینه، آمار خوبی تلقی می‌شود. گریپ باتری NP-W126S نیز با قابلیت تجهیز به سه باتری نیز در دسترس خریداران خواهد بود.

اما بزرگترین تغییر X-T3، به توانایی‌های آن در بخش فیلمبرداری باز می‌گردد. فوجی‌فیلم X-T3 با معرفی خود به‌عنوان محصولی توانمند در بخش فیلمبرداری و گزینه‌ای مناسب برای فیلمبرداران حرفه‌ای، به رقابت در بخشی از بازار خواهد پرداخت که پیش از این پاناسونیک با دوربین‌های بدون‌آینه و اقتصادی خود در آن حکمرانی می‌کرد. این دوربین نه تنها توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد؛ بلکه خروجی ۱۰ بیت ۴:۲:۲ را برای ضبط‌کننده‌های اکسترنال در کنار قابلیت ضبط داخلی محتوای ۱۰‌بیت ۴:۲:۰ با کدک H.265 را نیز ارائه می‌کند. مهندسان فوجی‌فیلم با افزایش سرعت انتقال اطلاعات از سنسور، سعی بر حداقل‌سازی پدیده‌ی Rolling Shutter داشته‌اند.

فوجی فیلم Fuji Film X-T3
فوجی فیلم Fuji Film X-T3

فوجی‌فیلم X-T3 همچنین به‌زودی و از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به قابلیت فیلمبرداری با لاگ رنگی F-Log (با حداقل ایزو ۶۴۰) و پشتیبانی از HLG مجهز خواهد شد. بهره‌مندی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن، HDMI و درگاه USB-C، خبر از درگاه‌های ارتباطی کاملی در X-T3 می‌دهند.

دوربین عکاسی فوجی‌فیلم X-T3 از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) و با قیمت ۱۴۹۹ دلار برای بدنه یا ۱۸۹۹ دلار برای بدنه به همراه لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری XF، به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات