سامسونگ قابلیت غیرفعال‌سازی دکمه بیکسبی را به گلکسی نوت 9 می‌آورد

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ دکمه فیزیکی بیکسبی را در پرچمدار گلکسی اس 8 خود معرفی کرد و آخرین پرچمدار این شرکت، گلکسی نوت 9 نیز با رفع برخی محدودیت‌‌ها از این دکمه بهره می‌برد.
تبلیغات

بیکسبی، دستیار هوشمند سامسونگ و جایگزین گوگل اسیستنت است. چه آن را چه دوست بدارید و چه از آن متنفر باشید، نمی‌توان انکار کرد که دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی در پرچمدارهای اخیر گلکسی به‌سرعت آزاردهنده می‌شود؛ مخصوصا که این دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی نمی‌تواند غیرفعال شود و کاربران تمایل زیادی نسبت به نصب یک سرویس سوم شخص برای تغییر عملکرد دکمه فیزیکی بیکسبی ندارند.

خوشبختانه به‌نظر می‎رسد بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند دنیا به نارضایتی بسیاری از کاربران اولیه‌ی Galaxy Note 9 توجه کرده و در حال آماده‌سازی قابلیت غیرفعال‌سازی دکمه‌ی بیکسبی است.

با توجه به توییتر رسمی سامسونگ آلمان، این قابلیت تا آخر سپتامبر عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند از فعال‌شدن تصادفی بیکسبی جلوگیری کنند. البته همچنان قابلیت تغییر عملکرد دکمه‌ی بیکسبی وجود نخواهد داشت که این مورد، واکنش‌های منفی زیادی را در فضای مجازی به‌دنبال داشته است.

اگر سامسونگ واقعا به‌دنبال همکاری با گوگل جهت بهتر، هوشمندتر و منعطف‌تر ساختن بیکسبی است، احتمالا دیر یا زود تمامی محدودیت‌های مرتبط با این دکمه را رفع می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات