گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸؛ کسب جایگاه اول و دوم توسط مرسدس بنز

یک‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
مطالعه 5 دقیقه
گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس به پایان رسید؛ والتری بوتاس و سباستین فتل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
تبلیغات

مرحله شانزدهم رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۸ که در کشور روسیه و پیست اتودرام سوچی برگزار شد، با قهرمانی لوئیس همیلتون انگلیسی به پایان رسید. در این رقابت نفس‌گیر، همیلتون توانست با زمان ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۵.۱۸۱ ثانیه در جایگاه نخست گرندپری روسیه قرار بگیرد والتری بوتاس هم که در دور تعیین خط به پول پوزیشن دست یافته بود، پس از هم‌تیمی خود به مقام دوم رسید. به دنبال لوئیس همیلتون و والتری بوتاس از تیم فرمول یک مرسدس، سباستین فتل از تیم فراری در جایگاه سوم ایستاد.

2018 Russian Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک روسیه

پیر گسلی و برندون هارتلی اولین خروجی‌های مسابقه امروز بودند؛ پیر گسلی که طی خروج از پیچ ۳ مسیر اسپین و با مشکل خودرویش مواجه شد، با مراجعه به پیت استاپ نتوانست بار دیگر به مسابقه برگردد. بررسی ویدئویی مسابقه نشان داد که هر دو راننده تورو روسو در دورهای ابتدایی اسپین داشتند؛ اما مشکل رانندگان تورو روسو پایان نداشت و برندون هارتلی نیز به عنوان دومین خروجی گرندپری فرمول یک روسیه، به کار خود پایان داد. در ادامه گسلی تائید کرد که علت خروج از مسابقه، نقص در سیستم ترمز بود.

2018 Russian Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک روسیه

رانندگان ردبول نیز که مسابقه را از خطوط پایانی آغاز کردند، با سبقت‌های متوالی توانستند خود را به جمع مدعیان برسانند. مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو توانستند به خوبی فاصله ایجاد شده با رقبای خود از مرسدس و فراری را به خوبی کاهش دهند. سبقت‌های عالی ورشتاپن در نهایت منجر به پیشتازی راننده ردبول در ادامه مسابقه شد. البته در دورهای پایانی ورشتاپن اقدام به تعویض لاستیک‌های خود کرد تا از رده اول به جایگاه پنجم برسد؛ بدون شک می‌توان راننده جوان ردبول را یکی از بهترین رانندگان مسابقه فرمول یک روسیه دانست.

2018 Russian Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک روسیه

والتری بوتاس که در جایگاه نخست قرار داشت با مراجعه به پیت استاپ و تعویض لاستیک‌های هایپرسافت خود به مدل سافت، به رده پنجم تنزل یافت. در ادامه با رفتن سایر رانندگان به پیت استاپ، ترکیب رانندگان پیشتاز چند بار با تغییر مواجه شد. در حالی که مکس ورشتاپن پیشتاز مسابقه بود، استراتژی تیم مرسدس روی جابجایی همیلتون و بوتاس در رده‌های دوم و سوم قرار گرفت.

2018 Russian Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک روسیه

این استراتژی برای فشار آوردن همیلتون روی ورشتاپن و حمایت بوتاس از همیلتون عملی شد. در ادامه این استراتژی باعث شد تا فاصله بین رانندگان مرسدس با فراری بیش‌تر شود و اسب‌های رقصان شانسی برای افزایش قابل توجه امتیازات خود نداشته باشند.

2018 Russian Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک روسیه

سباستین فتل و کیمی رایکونن که در طول مسابقه چند بار سریع‌ترین دورها را به نام خود ثبت کردند، حاصلی از تلاش خود برای قهرمانی به دست نیاوردند. در حالی که رانندگان فراری نیاز مبرمی به کسب امتیاز و سکو از گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ داشتند، اما شرایط مسابقه به گونه‌ای رقم خورد که نتوانستند در مقابل همیلتون و بوتاس کاری از پیش ببرند. 

2018 Russian Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک روسیه

مسابقه گرندپری فرمول یک روسیه با یک-دو تیم مرسدس بنز و افزایش فاصله امتیازی با فراری به پایان رسید. پس از رانندگان مرسدس بنز، فراری‌ها گرچه به رده‌های سوم و چهارم دست یافتند، اما امتیازات آن‌ها برای کاهش فاصله کافی نبود. پس از رانندگان فراری، ورشتاپن و ریکیاردو از ردبول، چارلز لکلرک از سائوبر، کوین مگنوسن از هاس، استبان اکن و سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا در جایگاه‌های پنجم تا دهم قرار گرفتند. 

2018 Russian Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک روسیه

به این ترتیب لوئیس همیلتون با زمان ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۵.۱۸۱ ثانیه در جایگاه نخست گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ ایستاد. والتری بوتاس با اختلاف ۲.۵۴۵ نسبت به هم‌تیمی خود در رده دوم ایستاد. تلاش این دو راننده باعث شد تا فاصله مرسدس با فراری به بیش از ۵۰ امتیاز برسد. سباستین فتل نیز با اختلاف ۷.۴۸۷ ثانیه‌ای نسبت به بوتاس، به رده سوم بسنده کرد. در حال حاضر لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ۳۰۶ امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک ۲۰۱۸ قرار دارد و سباستین فتل با ۲۵۶ امتیاز او را تعقیب می‌کند. پس از فتل، بوتاس از مرسدس، کیمی رایکونن از تیم فراری، ورشتاپن و ریکیاردو از ردبول در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند. 

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون

۳۰۶

۲

سباستین فتل

۲۵۶

۳

والتری بوتاس

۱۸۹

۴

کیمی رایکونن 

۱۸۶

۵

مکس ورشتاپن

۱۵۸

۶

دنیل ریکیاردو

۱۳۴

۷

کوین مگنوسن

۵۳

۸

 نیکو هالکنبرگ

۵۳

۹

فرناندو آلونسو

۵۰

۱۰

سرجیو پرز

۴۷

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز با توجه به عملکرد عالی همیلتون و بوتاس در این هفته، با ۴۹۵ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری همچنان با ۴۴۲ امتیاز و ردبول با ۲۹۲ امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های رنو، هاس، مک‌لارن، تورو روسو، سائوبر و ویلیامز و فورس ایندیا نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. 

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس

۴۹۵

۲

فراری

۴۴۲

۳

ردبول

۲۹۲

۴

رنو

۹۱

۵

هاس

۸۰

۶

مک‌لارن

۵۸

۷

فورس ایندیا

۳۵

۸

تورو روسو

۳۰

۹

سائوبر 

۲۷

۱۰

ویلیامز

۷

مرحله هفدهم گرندپری فرمول یک ۲۰۱۸ از ۱۵ مهر ماه امسال در کشور ژاپن برگزار خواهد شد. ویدئوی لحظات حساس گرندپری روسیه تا ساعات آینده در همین خبر قرار داده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات