نظرسنجی؛ از نظر شما مهم‌ترین اتفاق ایفا 2018 چه بود

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گذر از روزهای نخست نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ و پشت سر گذاشتن کنفرانس‌های مهم، ما را بر این داشت تا در یک نظرسنجی مهم‌ترین اتفاق ایفای امسال را به رای بگذاریم.
تبلیغات

ایفا ۲۰۱۸ طبق سنت سال‌های گذشته امسال نیز در برلین پایتخت آلمان برگزار می‌شود؛ با این که این نمایشگاه تا پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما کنفرانس‌های مهم و معرفی محصولات مهم همگی در روزهای نخست این رویداد انجام شده است. ایفا یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای فناوری و رقیب رویداد CES است. شاید برلین و ایفا مانند سال‌های گذشته میزبان پرچمداران دنیای موبایل نباشد با این حال هنوز طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی در این رویداد به جهانیان معرفی می‌شوند.

از دنیای موبایل و معرفی پرچمدار جدید ژاپنی‌ها آغاز می‌کنیم که همواره حضور فعالی در ایفا داشته‌اند؛ سونی بلاخره و پس از انتظارات فراوان اولین پرچمدار خود با نمایشگر اولد را با نام اکسپریا ایکس زد ۳ معرفی کرد. ایکس زد ۳ با نمایشگر ۶ اینچی، دوربین تکی، اسنپدراگون ۸۴۵ و قیمت ۹۰۰ دلاری از ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد. اچ‌تی‌سی نیز که روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، یو ۱۲ لایف را با خود به ایفا آورده است؛ این گوشی میان‌رده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ و نمایشگر ۶ اینچی بهره می‌برد. روزگاری ایفا میزبان مراسم معرفی سری نوت سامسونگ بود؛ با این حال طبق رسمی جدید شرکت‌ها به برگزاری مراسم جداگانه برای معرفی پرچمداران خود روی آورده‌اند.

اینتل و هواوی ایفا ۲۰۱۸ را فرصتی مناسب برای معرفی تراشه‌های خود دانستند. کرین ۹۸۰ نخستین تراشه‌ی مجتمع هفت نانومتری دنیا توسط هواوی برای استفاده در دستگاه‌های موبایل در ایفای امسال معرفی شد. مصرف و عملکرد کرین ۹۸۰ جهش بزرگی نسبت به نسل قبل داشته و به ادعای هواوی قوی‌ترین تراشه‌ی حال حاضر دنیای موبایل است. پردازنده‌های کم‌مصرف ۱۵ و ۵ واتی ویسکی لیک (۱۵ واتی از سری U) و امبر لیک (۵ واتی سری Y) اینتل نیز با تغییرات جزئی نسبت به نسل قبل معرفی شدند. شایان ذکر است که از سال ۲۰۱۶ سری Y پردازنده‌های اینتل به‌روزرسانی نشده‌اند از این رو در ماه‌های اخیر بیشتر از امبرلیک در لپ‌تاپ‌ها خواهیم شنید؛ دل لپ‌تاپ هیبریدی XPS 13 را به چنین پردازنده‌های مجهز کرده و با خود به ایفا آورده است.

Sony Xperia XZ3

ایفای امسال میزبان معرفی پرچمداران تلویوزیون‌های ال‌جی و سامسونگ بود؛ این دو شرکت پرچمداران خود را با پنل‌های 8K رونمایی کردند و دنیای رزولوشن در تلویزیون‌ها را یک پله بالاتر بردند. تلویزیون QLED جدید سامسونگ با نام Q900FN به ادعای سامسونگ قادر به دست‌یابی به حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیتی است و تفاوت‌هایی با مدل مفهومی معرفی شده در CES امسال دارد. ال‌جی نیز نخستین تلویزیون اولد 8K جهان را برای اولین بار در ایفای امسال معرفی کرد؛ این تلویزیون ۸۸ اینچی پیش از این پشت درب‌های بسته در CES نمایش داده شده بود. توشیبا نیز تلویزیون LED جدیدی را با خود به ایفا آورده بود که علاوه بر رزولوشن 8K از چیدمان Full Array برای یک‌دستی بیشتر تصویر بهره می‌برد.

مدل جدید اولترابوک سوئیفت ۷ که با ضخامت کم خود در ماه‌های گذشته خبرساز شده بود در ایفای ۲۰۱۸ معرفی شد؛ این لپ‌تاپ حالا به نمایشگری کم‌حاشیه مجهز شده و کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد. سوئیفت ۵ و سوئیفت ۳ نیز دیگر لپ‌تاپ‌های شاخص معرفی شده توسط ایسر بودند. ایسوس هم همانند سال‌های گذشته چندین لپ‌تاپ از سری ذن‌بوک را به برلین آورده بود؛ ذن‌بوک اس، ذن‌بوک و ذن‌بوک فلیپ‌های جدید این‌بار طراحی کم‌حاشیه‌تری دارند و پردازنده‌های آن‌ها به روز شده است.

ایسر سوئیفت 5 2018 /  acer Swift 5 2018

برلین امسال میزبان اولترابوک پرچمدار جدید لنوو یعنی تینک‌پد ایکس وان اکستریم بود که در دل خود از تراشه‌ی گرافیکی نسخه‌ی مکس‌کیو جی‌فورس 1050 Ti بهره می‌برد. اعضای جدید سری یوگای لپ‌تاپ‌های لنوو دیگر اتفاق مهم ایفا امسال بود؛ اولترابوک‌های یوگا C930 و یوگا S730 دو عضو جدید این خانواده هستند که با لولای جدید، تراشه‌های جدید و سیستم‌ نام‌گذاری جدید روانه‌ی بازار خواهند شد. نسل دوم لپ‌تاپ‌های مبتنی بر معمار آرم لنوو نیز با نام C630 WOS در ایفا معرفی شد که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ خود به ادعای لنوو تا ۲۵ ساعت شارژدهی خواهد کرد. 

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

به دلیل محدود بودن گزینه‌ها برای بحث و تبادل‌نظر در مورد مهم‌‌ترین اتفاق ایفای امسال از بخش دیدگاه‌ها استفاده کنید. در ادامه شما همچنین می‌توانید تمام مقالات مرتبط با این رویداد را مشاهده کنید.

از نظر شما مهم‌ترین اتفاق ایفا 2018 چه بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات