اپ استور با قوانین جدید روی حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید بیشتری می‌کند

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل با قوانین جدید اپ استور، اپلیکیشن‌ها را به شفاف‌سازی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از داده‌های کاربران ملزم می‌کند.
تبلیغات

اپل قوانین جدیدی را برای فروشگاه نرم‌افزاری اپ‌استور وضع کرده که برطبق آنها، تمامی اپلیکیشن‌های جدید و به‌روزرسانی‌هایی که برای برنامه‌ها منتشر می‌شوند، باید به صفحه‌ی حفظ حریم خصوصی در این فروشگاه لینک داده شوند.

تا پیش از این، اپلیکیشن‌های اشتراکی چنین کاری را انجام می‌دادند؛ اما از این پس، این قانون برای تمامی اپلیکیشن‌ها به اجرا در خواهد آمد.

از لحاظ فنی، تنها اپلیکیشن‌های جدید و به‌روزرسانی‌های تازه‌ای که برای برنامه‌ها منتشر می‌شوند، ملزم به رعایت این قانون هستند و برنامه‌هایی که تا پیش‌از این در اپ‌استور قرار داشته‌اند و به‌روزرسانی جدیدی را نیز برای برنامه‌ی خود منتشر نمی‌کنند، اجباری به رعایت قوائد جدید ندارند. طبق گزارش وب‌سایت 9to5Mac، توسعه‌دهندگان باید درباره‌ی نوع داده‌هایی که توسط اپلیکیشنشان جمع‌آوری می‌شود، توضیح دهند؛ نحوه‌ی به‌کارگیری و نگهداری از این داده‌ها نیز بخشی از این فرآیند است؛ افزون بر این، توسعه‌دهندگان باید راه‌هایی که کاربران به‌واسطه‌ی آن‌ها می‌توانند داده‌های شخصی خود را پاکسازی کنند، در بخش یادشده شرح دهند.

قرار است قوانین جدید از ۳ اکتبر ۲۰۱۸ ( ۱۱ مهر ۱۳۹۷) به اجرا در آیند. طبق گفته‌ی اهالی کوپرتینو، اپلیکیشن‌های کنونی از AppStore حذف نخواهند شد؛ اما در صورت انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای آن‌ها، رعایت قوانین یادشده الزامی خواهد بود.

پس از رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا که خسارت‌های بسیاری را به فیسبوک وارد ساخت، اهمیت حفظ حریم خصوصی بیش‌از پیش مهم جلوه کرده است و شرکت‌های بزرگ فناوری نیز برای اینکه بحرانی مشابهِ فیسبوک برای آن‌ها پیش نیاید، دست به هرکاری می‌زنند تا داده‌های کاربران در امنیت بیشتری قرار داشته باشند. در این بین قانون GPDR نیز که پس از مدت‌ها انتظار به‌تصویب اتحادیه اروپا رسید، توانسته تأثیرات مثبتی را در این زمینه بگذارد.

حال به‌لطف قوانینِ جدید، Apple نیز در مسیر دیگر شرکت‌های فناوری قدم گذاشته و قصد دارد انتقادهای اخیر را با شفافیت بیشتر پاسخ دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات